ragbren Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 har i det siste ca 1.5 mnd vært plaget med smerter i pungen. har vært hos lege 3-4 ganger og fått ulike diagnoser hver gang. en konluderte med irritasjon, en med prostatitt og en med bitestikkelbetennelse! har undersøkt prostatakjertelen og denne er ikke hoven eller øm. urinprøver og blodprøve som skulle indikere betennelse/infeksjon er også tatt med negativt resultat. har også vært på ultralyd av pungen uten at det ble funnet noe. har gått på kur med ciproxin og trimetoprim uten at dette har hjulpet. smertene er helt borte når jeg våkner om morgenen men begynner raskt etter jeg står opp. dette starter da med en slags krampetilstand hvor testiklene spretter opp og ned. pungen blir da stram og vond. har ikke vannlatingsproblemer/må ikke stå opp om natten for å urinere. plagene er hverst når jeg står oppreist i en lengre periode. Hadde disse plagene også tidligere i år i ca. 14 dagers tid men gikk da over og jeg var bra i en måned. i denne 14 dg perioden var eg også plaget med hyppig vannlating.hva er dette? til tider svært smertefullt! på forhånd takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229229-smerte-i-pungen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Det er ikke lett å være nettdoktor og løse problemene, når du allerede har gjort det meste jeg kunne anbefale. Smerter i pungen kan skyldes mange forskjellige ting, fra bagateller til alvorlige lidelser. Den vanligste årsaken er sannsynligvis infeksjon, og det kan ofte være relativt vanskelig å stille en diagnose med tanke på hva som forårsaker infeksjonen. Man bør i alle fall ta noen prøver på betennelse, som senkning og CRP, men disse har du tatt, med negativt resultat. Det at antibiotikabehandling ikke hjalp kan også tyde på at det ikke er bakterieinfeksjon. Stein og grus kan være årsak til smeter, men da er det vanlig å finne blod i rinen, som jeg går ut ifra du har fått undersøkt. Siden smertene er borte når du ligger, eller om morgen, kan det tenkes at det har noe med klær å¨gjøre? F. eks. for trange klær som irriterer? Dette er bare en slags høytenkning. Hvis det ikke gir seg vil jeg anbefale at du går til en urolog til en mer omfattende undersøkelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229229-smerte-i-pungen/#findComment-1733326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.