Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjeelp!

jeg har akuratt fått meg en kjærest,vært alene siden 2002.og er lykkelig nå.

men han snorker fælt hver natt vi er sammen,og han slafser og lager lyder da han spiser.dette ergrer meg voldsomt men jeg tør ikke si noe siden jeg er redd for å såre han,snorkingen har vi snakket om så det er oki men slafsingen tør jeg ikke å snakke med han om,tenk om han drar fra meg..jeg tenker hvordan skal jeg klare og leve med dette i flere år fremover..

har noen noe tips ?er redd mine venner kommer til å reagere på slafsingen hans etterhvert.

AM.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å hoppe i det med en gang. En gang må du buse ut med det, og det kan like godt være nå. Ikke ta opp alt det negative med en gang, da, det kan kanskje være litt mye.

Kommenter det en gang da han virkelig slafser.

Gjest LOTUS78
Skrevet

Du må snakke med han om det, men det er ikke sikkert at det hjelper. Eksen min spiste med åpen munn, rapa og prompa når det passet seg. I begynnelsen da jeg sa i fra ble jeg sett på som fisefin, men han forstod at jeg led under det. Etterhvert sluttet han med alle tre tingene. Jeg pratet med han om det, det er ikke sikkert at han er klar over at han slafser. Dette var ikke min eks heller klar over, det er lett å tilegne seg uvaner når man bor alene. Men han begynte å spise med lukket munn etterhvert, med noen få påminnelser.

Når det gjelder snorking, så venner du deg til å sove med det. Nå vet ikke jeg om kjæresten din snorker helt forferdelig, men jeg fikk ikke sove i begynnelsen p.g.a snorking, men det gikk over. Kjærligheten også, men det blir en annen sak.

Gjest AveM
Skrevet

Det med snorking var et stort problem for meg. Jeg fikk nesten ikke til å sovne om kveldene pga bråket hans. Når jeg endelig sovnet ble jeg vekket av alt bråket - mange ganger pr natt. Han hadde veldig ujevn lyd på støyet sitt, høye, lave og pipende lyder. Jeg holdt på å klikke ;)

Å begynne med ørepropper var som å komme til himmelen. Det var litt uvant i noen dager, men en knallgod lyddemper! Eneste er at jeg må alltid vekkes før han går på arbeid, for jeg kan ikke sove med de i ørene med huset fullt av unger.

Han snorker mindre nå pga operasjon :)

Du får ta det opp med kjæresten din at slurpingen plager deg, og helt sikkert andre også. Det beste er å ta det opp i en veldig vennlig tone. Snorkingen er det verre med. Er problemet stort kan han opereres, da får han bedre søvn selv også.

Gjest Calóni
Skrevet

Du må snakke med han om det, men det er ikke sikkert at det hjelper. Eksen min spiste med åpen munn, rapa og prompa når det passet seg. I begynnelsen da jeg sa i fra ble jeg sett på som fisefin, men han forstod at jeg led under det. Etterhvert sluttet han med alle tre tingene. Jeg pratet med han om det, det er ikke sikkert at han er klar over at han slafser. Dette var ikke min eks heller klar over, det er lett å tilegne seg uvaner når man bor alene. Men han begynte å spise med lukket munn etterhvert, med noen få påminnelser.

Når det gjelder snorking, så venner du deg til å sove med det. Nå vet ikke jeg om kjæresten din snorker helt forferdelig, men jeg fikk ikke sove i begynnelsen p.g.a snorking, men det gikk over. Kjærligheten også, men det blir en annen sak.

Snorkingen er det ikke så mye han får gjort noe med uten legehjelp, men slafsingen er det jo noe han kan gjøre noe med, sånn sett bør det være et enklere tema å ta opp, selv om de begge er veldig vanskelige.

Jeg haaater selv at folk slafser/smatter, og irriterer meg over at folk snorker, men det kan de jo ikke noe for nødvendigvis...Det er vanskelig å kritisere folk for hvordan de spiser. Men jeg pleier noen ganger, som andre sier her, å kommentere det når folk -virkelig- slafser. Feks tyggegummi rett i øret mitt eller potetgull med åpen munn. I et lite håp om at de tar det med seg videre også ;)

Problemet blir ikke borte av seg selv. Du kan ta det nå i starten, eller du kan vente til dere er vel etablerte, og så plutselig slippe bomben med at du hater at han slafser. Jeg ville valgt det første ;)

Skrevet

Det med snorking var et stort problem for meg. Jeg fikk nesten ikke til å sovne om kveldene pga bråket hans. Når jeg endelig sovnet ble jeg vekket av alt bråket - mange ganger pr natt. Han hadde veldig ujevn lyd på støyet sitt, høye, lave og pipende lyder. Jeg holdt på å klikke ;)

Å begynne med ørepropper var som å komme til himmelen. Det var litt uvant i noen dager, men en knallgod lyddemper! Eneste er at jeg må alltid vekkes før han går på arbeid, for jeg kan ikke sove med de i ørene med huset fullt av unger.

Han snorker mindre nå pga operasjon :)

Du får ta det opp med kjæresten din at slurpingen plager deg, og helt sikkert andre også. Det beste er å ta det opp i en veldig vennlig tone. Snorkingen er det verre med. Er problemet stort kan han opereres, da får han bedre søvn selv også.

takk for tips.har snakket med han nå og det gikk bra,det var ang slafsingen da,jeg klarte åå sove selv om han snorka her ei natt,,så kanskje det går bra,

Gjest piluttanlei -
Skrevet

Kan du ikke ta opp det på en litt fin måte , å spørre om han har problemer med å få luft gjennom nesen, ettersom han spiser men åpen mun ?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg lurer på om mannen min er litt unormal i så måte.

En gang skulle vi overnatte på en turisthytte og jeg måtte ligge på samme rom som mannen min og 5-6 andre ukjente menn.

Jeg sov ikke den natten. Mannen min var den eneste som ikke snorket. Det var den verste konserten jeg noen gang hadde hørt. Det var helt fasinerende og høre på.

Gjest LOTUS78
Skrevet

En gang skulle vi overnatte på en turisthytte og jeg måtte ligge på samme rom som mannen min og 5-6 andre ukjente menn.

Jeg sov ikke den natten. Mannen min var den eneste som ikke snorket. Det var den verste konserten jeg noen gang hadde hørt. Det var helt fasinerende og høre på.

huff, jeg hadde dødd på stedet. Jeg greier ikke engang å høre på snorking av en som sover på sofaen, til tross for at jeg ikke skal sove. Synest bare snorke lyden er helt forferdelig motbydelig å høre på. Grøss. Jeg vekker folk som snorker.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

huff, jeg hadde dødd på stedet. Jeg greier ikke engang å høre på snorking av en som sover på sofaen, til tross for at jeg ikke skal sove. Synest bare snorke lyden er helt forferdelig motbydelig å høre på. Grøss. Jeg vekker folk som snorker.

Til å begynne ble jeg bare liggende og flire for meg selv. Det var i grunnen ganske komisk.

Men etterhvert kom frustrasjonen over å ikke få sove.

Skrevet

Til å begynne ble jeg bare liggende og flire for meg selv. Det var i grunnen ganske komisk.

Men etterhvert kom frustrasjonen over å ikke få sove.

Kjæresten min snorker som en sjark. Så vi sover aldri på samme rom hvis vi ikke må. Men det spiller ingen rolle. Jeg er uansett ikke typen til å kunne sovne i armkroken eller innfiltret i kropp.

Alt til sin tid. Men du er jo heldig som har en ikke-snorker.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Kjæresten min snorker som en sjark. Så vi sover aldri på samme rom hvis vi ikke må. Men det spiller ingen rolle. Jeg er uansett ikke typen til å kunne sovne i armkroken eller innfiltret i kropp.

Alt til sin tid. Men du er jo heldig som har en ikke-snorker.

Ja, det skjønte jeg også den natten:)

Gjest Mom33
Skrevet

He-he, gubben min snorker heller ikke. Han sover så stille at det er skummelt, ikke få ganger jeg måtte dulte borti'n i begynnelsen vi sov sammen.

Nå vet jeg at han ikke er død selv om det ikke kommer en lyd.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

He-he, gubben min snorker heller ikke. Han sover så stille at det er skummelt, ikke få ganger jeg måtte dulte borti'n i begynnelsen vi sov sammen.

Nå vet jeg at han ikke er død selv om det ikke kommer en lyd.

Jeg snorker ikke jeg heller, men i følge mannen min hender jeg prater i søvne. Han blir liggende å høre på meg og prøver å få tak på hva jeg sier, men det det visst bare usammenhenende babling.

Gjest phiau
Skrevet

jeg hadde en periode hvor jeg plutselig begynte å snorke. da tok kjæresten med seg madrassen og la seg på stua. det var VONDT og veldig drastisk. han ville ikke en gang vurdere ørepropper. selv gjorde jeg alt for å stoppe snorkingen. kjøpte diverse midler og dingsebomser, prøvde diverse tips. det som hjalp var to - tre flasker med naturhjelpemiddelet snorenz. spray litt mer enn normalt, så går det over etterhvert. om det ikke gjør det.... au. men prøv ørepropper også. ikke sår ham unødvendig.

hva slafsing angår er jeg en som henger meg opp i folks spisevaner. det finnes ingen enkel måte å si slike ting til folk. og om du sier noe, kan de faktisk velge å høre på deg. jeg har prøvd å si fra, uten at det har hjulpet noe videre. fordi det er ørene mine det visst nok er noe feil med..... og da svarer jeg altså med å alltid se tv med høy lyd når vi spiser ;)

Gjest Mom33
Skrevet

Jeg snorker ikke jeg heller, men i følge mannen min hender jeg prater i søvne. Han blir liggende å høre på meg og prøver å få tak på hva jeg sier, men det det visst bare usammenhenende babling.

He-he, du har vel en slik usannsynlig drøm igjen, da vet du!

Jeg både snorker og durer og snakker og ordner om natta, jeg tror ikke jeg hadde klart å sove med meg selv ved min side. Min kjære er derimot et tålmodig og særdeles mildt vesen (som også trenger mye kroppskontakt, det er verdt å ta med!) som overhode ikke liker tanken på at vi skal sove på hvert vårt rom. Og dermed holder han ut alt styret mitt.

Snill og lydløs mann, har jeg!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

He-he, du har vel en slik usannsynlig drøm igjen, da vet du!

Jeg både snorker og durer og snakker og ordner om natta, jeg tror ikke jeg hadde klart å sove med meg selv ved min side. Min kjære er derimot et tålmodig og særdeles mildt vesen (som også trenger mye kroppskontakt, det er verdt å ta med!) som overhode ikke liker tanken på at vi skal sove på hvert vårt rom. Og dermed holder han ut alt styret mitt.

Snill og lydløs mann, har jeg!

Vi har også alltid sovet på samme rom.

Unntaket var en periode da minstemor var baby,og hun våknet om natta.

Da tok jeg med meg henne og la meg på gjesterommet.

Jeg kan være snill og grei jeg også:)

Og når jeg får den forferdelige bronkitten min, rømmer jeg soverommet. Jeg greier ikke å sove når jeg vet at han ligger og hører på. Da begynner jeg bare og hoste enda mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...