Gå til innhold

Støy ved husbygging

Anbefalte innlegg

Gjest Sur nabo? Jeg?
Skrevet

Bare noen meter fra huset vårt bygges det nytt hus. Dette medfører selvsagt en del støy og det er noe man må regne med. Men hvor lenge utover kveldene skal man tålerere bråk? Da snakker jeg om traktorstøy ol. Np er kl 22.38 og de holder fortsatt på. Nen ganger har de holdt på til 23.30. Når har manrett til å kreve kveldsro?

Videoannonse
Annonse
Angelica :o)
Skrevet

Er det ikke etter kl 23 det skal være ro da?

Gjest Sur nabo? Jeg?
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1146775254' post='3098956]

Er det ikke etter kl 23 det skal være ro da?

Vet ikke, det er derfor jeg spør;o)

Angelica :o)
Skrevet

Vet ikke, det er derfor jeg spør;o)

Jeg tror det. Er det jeg er "vant til" =)

Gjest Persille
Skrevet

De kan holde på fra 07.00 til 23.00 - og fra 23.00 til 01.00 skal det være HELT stille. Den siste perioden er klassifisert som innsovningsperiode, og da får ingen jobbe noe sted.

Fra 01.00 til 07.00 kan f.eks veivesenet, linjerydder etc jobbe.

Gjest trultemor26
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1146775350' post='3098959]

Jeg tror det. Er det jeg er "vant til" =)

22 er jeg "vant" til, men det er vel mer i borettslag og sånn, hvor folk ikke kan pusse og og hamre i veggen etter klokka 22.

Skrevet

Jeg synes du skal sementere naboforholdet ditt med en gang. Ring politiet. Gå ut på trappa og brøl; SLUTT FOR HÆLVETE MED DEN FORPULTE STØYEN, DIN MONGO!

Supplementer gjerne med multiple opptredener.

Da blir det så bra så.

Gjest Sur nabo? Jeg?
Skrevet

Jeg synes du skal sementere naboforholdet ditt med en gang. Ring politiet. Gå ut på trappa og brøl; SLUTT FOR HÆLVETE MED DEN FORPULTE STØYEN, DIN MONGO!

Supplementer gjerne med multiple opptredener.

Da blir det så bra så.

He he, det skal jeg gjør neste gang;o)

petter smart
Skrevet

Jeg husker ikke hvor jeg har lest dette, men jeg mener det er ulike regler for privatpersoner og bedrifter.

Det vil si at et firma som bygger hus ikke kan støye helt fram til kl 23 (slik som privatpersoner kan).

Mulig det står i en lov eller forskrift.

Jentungen1365380808
Skrevet

Sjekk med kommunen. De fleste kommuner har regler for dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...