Gå til innhold

Brann og mikrobølgeovn

Anbefalte innlegg

Gjest nysgjerrig i natten
Skrevet

Sikkert et ufattelig teit spørsmål, men det får bare stå til. Om man popper popkorn i en mikrobølgeovn og ovnen står på "crisp", vil det kunne føre til brann, eller skal det mer til? Og om det er det at den stod på crisp, og det øyensynlig kun brant i selve popkorn-posen, vil da ovnen være ødelagt?

på forhånd takk for svar

Videoannonse
Annonse
Gjest wonderingnow
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor du tror det kan bli brann av å poppe popcorn i microen? Hvorfor akkurat popcorn, mener jeg.

Gjest prust
Skrevet

Jeg har ikke noen crisp-funksjon på min micro - men barnevaktene har ved to anledninger hatt ovnen på for lenge og popcornene har blitt så svidd at det har stinket i lange tider etterpå!

Når en popper i micro, MÅ en stå ved siden av og følge med, og skru av med en gang det slutter å poppe. På min er det etter ca 2,5 minutter når ovnen står på full effekt.

Signaturelle
Skrevet

Ovnen vår begynte å brenne VELDIG innvendig av popcorn INNEN poppetiden. Pass på!

Gjest livsfarlig
Skrevet

Ikke teit i det hele tatt. To ganger har jeg gitt etter for barnas press og forsøkt å poppe popcorn i mikroen, begge ganger tok det fyr i posen til tross for at jeg ikke poppet full tid og passet godt på. Det er mye fett i micropop og fett brenner lett.

Aldri mer micropop i mitt hus.

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor du tror det kan bli brann av å poppe popcorn i microen? Hvorfor akkurat popcorn, mener jeg.

fordi det begynte å brenne i popkornposen her i natt. Så jeg lurte egentlig på hva som skulle til, om det ikke skulle mer til at den stod på crisp, eller om det krevde at mikro'n var i ferd med å ryke. Derfor kun popkorn.

Skrevet

Ikke teit i det hele tatt. To ganger har jeg gitt etter for barnas press og forsøkt å poppe popcorn i mikroen, begge ganger tok det fyr i posen til tross for at jeg ikke poppet full tid og passet godt på. Det er mye fett i micropop og fett brenner lett.

Takk for svar. Fungerte mikro'n i etterkant, eller gjør en brann at den må kastes?

litt usikker her etter nattens eskapader...

Skrevet

Ovnen vår begynte å brenne VELDIG innvendig av popcorn INNEN poppetiden. Pass på!

Takk for at du svarte. Etter at det brant, fungerte mikroen som før eller må sånt utstyr kastes etter innvendig brann?

Skrevet

Jeg har ikke noen crisp-funksjon på min micro - men barnevaktene har ved to anledninger hatt ovnen på for lenge og popcornene har blitt så svidd at det har stinket i lange tider etterpå!

Når en popper i micro, MÅ en stå ved siden av og følge med, og skru av med en gang det slutter å poppe. På min er det etter ca 2,5 minutter når ovnen står på full effekt.

.

Gjest livsfarlig
Skrevet

Siden jeg passet så godt på ble det bare et lite svimerke inne i mikroen, så den kan brukes.

Signaturelle
Skrevet

Takk for at du svarte. Etter at det brant, fungerte mikroen som før eller må sånt utstyr kastes etter innvendig brann?

Hei, det fungerer enda, men jeg er ekstra på vakt. Tror ikke jeg vil poppe annet enn maarud micropop, det er det eneste som ikke brenner:>

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...