Gå til innhold

Vondt i ryggen - skiveutglidning?

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Jeg har hatt vanvittig vondt i ryggen i et par uker - litt til og fra - i går var det grusomt.

Det er vondt nede i korsryggen, men ikke så langt nede som ved bekkenløsning, stikkende smerter ved bevegelser. Jeg har trent litt og der har vi hatt mye hoftebevegelser, og ryggen har blitt verre etter treningene.

Det var så vidt jeg klarte å komme meg fra jobb og til bussen i går kveld. Hvert skritt var en pine.... Og etterhvert strålte det forover på venstre hofte og litt nedover fremsiden av venstre lår.

Det gav seg litt utover kvelden. I natt har jeg sovet som en stein, og kjenner lite nå. Regner med det kommer tilbake etter en lang arbeidsdag sittende ved pc'en.

Har aldri vært plaget av ryggvondt før. Er 35 år og frisk og i grei form. Svigermor snakker om både skiveutglidning og beinskjørhet. Men er ikke det noe gamle får da?

OÆÆÆÆÆ! Jeg er vel ikke blitt gammel vel? Føler meg ung og sprek!!!!

Gjest blomsterløk
Skrevet

Skiveutglidning er ikke bare noe eldre får. Jeg hadde det første gang når jeg var 19, og har hatt det tre ganger til etter det. Lenge siden sist nå *bank i bordet*.

Gjest prust
Skrevet

Skiveutglidning er ikke bare noe eldre får. Jeg hadde det første gang når jeg var 19, og har hatt det tre ganger til etter det. Lenge siden sist nå *bank i bordet*.

Huff da. Hva gjorde du med det?

Må jeg til lege? Har ikke tid til det før etter onsdag...

Gjest blomsterløk
Skrevet

Huff da. Hva gjorde du med det?

Må jeg til lege? Har ikke tid til det før etter onsdag...

Jeg var hos lege ja, der fikk jeg både sykmelding og smertestillende tabletter. I tillegg var jeg en av gangene og tok CT av ryggen også.

Gikk vel også til fysioterapeut en av gangene, men syntes ikke det hadde så veldig bra effekt. Tror nok heller jeg ville prøvd kiropraktor hvis jeg skulle få dette igjen *bank i bordet igjen for at jeg slipper det*.

Var nemlig hos kiropraktor ved årsskiftet for annen vondt i ryggen, og ble veldig fort kurert. Mulig jeg hadde blitt det uten også men. Samboeren min har også veldig, veldig god erfaring med kiropraktor.

Håper det slipper taket fort, ikke noe deilig med ryggvondt.

Skrevet

Jeg har også hatt skiveutglinding, mellom 3 og 4 rygvirvel (er visst den som går oftest og kalles hekseskudd)

fikk det første gang etter at jeg en vinterdag i desperasjon prøvde å skubbe bilen som hadde spunnet seg fast.

Siden har jeg vel hatt det en 3-4 ganger:S Så enn må være litt forsiktig med løft og diverse, lett å få igjen.

Kiropraktor var løsningen for meg, selv om jeg var mere mørbanka etter de timene så hjalp det iallefall.

MEN det nytter ikke å gå rundt å tro det går på plass av seg selv, for det må nemlig "knekkes" på plass:)

Ryggen bør man være forsktig med uansett:)

Skrevet

Det høres litt ut som om isjasnerven din er irritert av en eller annen grunn, fordi du får strålende smerter nedover låret. Gå til legen og be om å bli henvist til MR dersom det ikke blir bedre snart.

Skrevet

Jeg har samme ryggvont som deg i perioder. Grunnen er at ryggvirvlene mine ikke sitter riktig inn i hverandre. Det er medfødt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...