Gå til innhold

Svar når man søker jobb

Anbefalte innlegg

Gjest fersking på jobbsøk
Skrevet

Jeg trodde arbeidsgiver er pliktig til å gi beskjed om at man har mottatt min søknad når jeg søker på utlyst jobb?

Jeg har søkt jobb, ikke hørt et eneste ord. Tar jeg feil, eller? Det er snakk om en større helseinstitusjon, forsåvidt såkalt privat, men med masse statsstøtte. Pålegger ikke offentlighetsloven dem å sende bekreftelse på å ha mottatt søknaden?

Videoannonse
Annonse
Gjest LOTUS78
Skrevet

Ring til kontaktpersonen å hør om de har mottatt søknaden og når eventuelt de kommer til å foreta intervju og ansettelse.

Skrevet

Nei, det er ingen steder i offentlighetsloven som pålegger arbeidsgiver dette. Men det er vanlig kotyme.

Skrevet

Det er så vidt meg bekjent intet krav om det.

Men du kan ringe eller sende mail der du ber om å få bekreftet at de har mottatt din søknad - i en hyggelig tone:-)

Skrevet

Da jeg var jobbsøker, var det oftere at jeg IKKE fikk svar, enn at jeg fikk det

Skrevet

kjenner til den. det er desverre få som svarer på søknadene :/

Skrevet

Hm, nå må jeg tenke.

Tror forvaltningsloven sier noe om at man skal sende foreløpig svar innen... er det to uker? Men det kan hende det gjelder bare i det offentlige.

Skrevet

De pleier å gjøre det, men ikke alle er like flinke. Ring evt. og spør om de har mottatt søknaden din og når du kan forvente å høre noe (hvis fristen har gått ut), så viser du også interesse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...