Gå til innhold

Gråter i dag


Gjest mbo

Anbefalte innlegg

Sitter her og sørger i dag jeg,

sørger over alle årene jeg har mistet,NEI man skal ikke synes synd i seg selv men av og til er alt så håpløst.

Skulle gjort så mye i huset men kommer ikke igang,jeg er så trøtt,kroppen vil ikke lystre.

Mannen min kom hjem med hageplanter i går ,

forsøkte og se glad ut men tenkte,orker ikke plante,er ikke intressert,

Sitter her med rotet mitt og vet hverken ut eller inn.

Jeg som en gang var så sterk,

jeg var den som fikset alt både på jobb og hjemme med fire barn.

Føler meg oppbrukt ,uslitt og lite verdt.

Verden trenger vel ikke sånne som meg?

I dag har jeg bare lyst og legge meg ned og gi opp.

Hvor skal jeg ta motet fra?

Hvor er gnisten?

Hvor er lyset og håpet?

Sitter her å dagene bare går og går.

SUKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest personen

Verden trenger virkelig deg!

Det er deg og andre som har det som deg, som kan fortelle verden hvordan verden virkelig er!

Så fortsett å fortell om hvordan du har det!

En vakker dag vil verden forstå det!

Og endre seg! Slik at verden ikke er tilpasset dem som flyter på skyene, men dem som er nærmest verden, som sliter, som deg.

Barna er like glad i deg selv om du sliter. Ja, de er enda gladere i deg da! faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden trenger virkelig deg!

Det er deg og andre som har det som deg, som kan fortelle verden hvordan verden virkelig er!

Så fortsett å fortell om hvordan du har det!

En vakker dag vil verden forstå det!

Og endre seg! Slik at verden ikke er tilpasset dem som flyter på skyene, men dem som er nærmest verden, som sliter, som deg.

Barna er like glad i deg selv om du sliter. Ja, de er enda gladere i deg da! faktisk!

Hei.

Jeg elsker de voksne barna mine,

jeg ønsker dem det aller beste.

Jeg er bare så sliten,

vil inn i hiet mitt og bare ligge der men ute skinner sola.

Veien har vært så lang,akkurat som vandreulven har jeg tatt meg fram ,videre videre men nå er det så lite krefter igjen.

Jeg er glad i menneskene og har lært og ikke tråkke på dem som ligger nede men nå ligger jeg her selv.

Jeg har alltid følt meg anneledes,passer ikke inn.

Tårene,de forbaska tårene gjør meg svak.

Klem til deg venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronika27

Hei mbo vennen

Føler med deg. Har det ikke så bra selv i dag. Jeg er logget på msn om du vil prate.

Håper sola skinner inni oss og snart.

Sender deg en solstråle fra meg. Håper den når fram.

Gi for all del ikke opp.

Du er bare stuck in a moment.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg elsker de voksne barna mine,

jeg ønsker dem det aller beste.

Jeg er bare så sliten,

vil inn i hiet mitt og bare ligge der men ute skinner sola.

Veien har vært så lang,akkurat som vandreulven har jeg tatt meg fram ,videre videre men nå er det så lite krefter igjen.

Jeg er glad i menneskene og har lært og ikke tråkke på dem som ligger nede men nå ligger jeg her selv.

Jeg har alltid følt meg anneledes,passer ikke inn.

Tårene,de forbaska tårene gjør meg svak.

Klem til deg venn.

Har det slik jeg og Mbo..kjenner ikke meg selv igjen..hvor ble jeg av likom??? Driver å skriver lang mail til deg, men blir sliten av det og, så måtte dette den på pause -- men den kommer...

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg elsker de voksne barna mine,

jeg ønsker dem det aller beste.

Jeg er bare så sliten,

vil inn i hiet mitt og bare ligge der men ute skinner sola.

Veien har vært så lang,akkurat som vandreulven har jeg tatt meg fram ,videre videre men nå er det så lite krefter igjen.

Jeg er glad i menneskene og har lært og ikke tråkke på dem som ligger nede men nå ligger jeg her selv.

Jeg har alltid følt meg anneledes,passer ikke inn.

Tårene,de forbaska tårene gjør meg svak.

Klem til deg venn.

Mbo--- det er ikke noe renere enn tårer, de kommer fra hjertet/sjelen.. og er en nødvendig ventil vi har fått utgitt-- slik at vi skal takle det som er vondt. Så tårer skal en ikke skamme seg over...men benytte... sorgen/og det vonde lettner litt når man har grått. Så egentlig er det veldig feil av oss å fortrenge dem.

I vår kultur lærer vi nærmest at vi ikke skal gråte-- det blir ikke riktig.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mbo--- det er ikke noe renere enn tårer, de kommer fra hjertet/sjelen.. og er en nødvendig ventil vi har fått utgitt-- slik at vi skal takle det som er vondt. Så tårer skal en ikke skamme seg over...men benytte... sorgen/og det vonde lettner litt når man har grått. Så egentlig er det veldig feil av oss å fortrenge dem.

I vår kultur lærer vi nærmest at vi ikke skal gråte-- det blir ikke riktig.

klem

Hei igjen,

Det er godt og gråte av og til,er ikke alle som klarer det heller ,men føler at jeg samtidig skal yte noe så jeg rører i gryter og kaver på samtidig for og stoppe tårene.

Synes liksom familien har sett nok grining så jeg prøver og ta meg sammen hele tiden,SLITSOMT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Kjære mbo!

Kanskje var det slik at du nettopp har hatt det nødvendige overskuddet disse dagene, til å gå inn i en liten sørgestund.

Ja vi trenger å sørge over tapte dager, tapt håp, over smerte. Over alt som ikke ble slik vi drømte om. Vi trenger å synes litt synd på oss selv inniblant også. Før kunne jeg ikke det. Møtte meg selv bare med forakt. At du kan sørge og synes litt synd på deg selv inniblant, betyr faktisk at du setter litt pris på deg selv. Selv om du kanskje også føler deg håpløs. Gråt og få det ut. Ras i sinne om det er det du trenger. Så er det en tid for alt, og du vil kjenne solen og høre fuglene synge igjen.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Hei.

Jeg elsker de voksne barna mine,

jeg ønsker dem det aller beste.

Jeg er bare så sliten,

vil inn i hiet mitt og bare ligge der men ute skinner sola.

Veien har vært så lang,akkurat som vandreulven har jeg tatt meg fram ,videre videre men nå er det så lite krefter igjen.

Jeg er glad i menneskene og har lært og ikke tråkke på dem som ligger nede men nå ligger jeg her selv.

Jeg har alltid følt meg anneledes,passer ikke inn.

Tårene,de forbaska tårene gjør meg svak.

Klem til deg venn.

Jeg bruker å sette meg på en stubbe i skogen eller litt langt fra veikanten og gråte.

Da er det ingen som plages med det. Nå bor ikke jeg i midterste Oslogryta da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å sette meg på en stubbe i skogen eller litt langt fra veikanten og gråte.

Da er det ingen som plages med det. Nå bor ikke jeg i midterste Oslogryta da.

hei.

Jeg har skogen like ved jeg men i dag tør jeg ikke gå ut.

Dumt av meg og fortrenge tårene men jeg savner den sterke personen jeg en gang kjente som meg selv.

Hadde mye problemer innad i familien som jeg ikke vil utdype her men jeg fikset alt og var STERK.

Det er vel sånn at vi bærer en stor sorg i hjertet og av og til kommer tårene og skuffelsen enten man vil eller ei.

Kanskje bedre i morgen,må ikke gi opp.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Det er godt og gråte av og til,er ikke alle som klarer det heller ,men føler at jeg samtidig skal yte noe så jeg rører i gryter og kaver på samtidig for og stoppe tårene.

Synes liksom familien har sett nok grining så jeg prøver og ta meg sammen hele tiden,SLITSOMT.

Jeg kjenner meg igjen...jeg gråter ikke med familien tilstede jeg heller, men vet ikke hvor riktig det er. Er påpasselig med iallefall å fortelle sønnen min.. (som jo er medlem i en kultur hvor gutter/menn ikke gråter)at dette er en ventil som du skal bruke. Ingen skam. Gjør det i enerom om du vil, men ikke steng følelsene inne! Datteren er jo jente, og vi har lettere for å bruke denne ventilen. Men heldigvis har de ikke noen depressive/angst tendelser enda disse ungene mine...men har jo meg å slekte på så prøver å gi dem så mye selvtillig jeg kan.--- etter beste evne.

Jaja.. jeg tar meg hele tiden krampeaktig sammen jeg og. prøver til å meg å virke livlig ... litt av et skuespill som tar mye energi, men vil ikke deppe ned hele familien hvis jeg greier å unngå det. og jeg har egentlig en "oscar-pris" i å late som.:0))

Nå har ikke depresjon og tårer vært min greie, men har til de grader fått det nå på nedtrapping av cipralex...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...