Gå til innhold

Sekt

Anbefalte innlegg

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Nei, nå orker jeg ikke mer av problemene i verden.

Nå tror jeg at jeg vil melde meg inn i en sekt.

Noen som har en å anbefale???

Videoannonse
Annonse
  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• mil1365380270

5

• Goliath

4

• Mary Poppins

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest LOTUS78
Skrevet

Kan Jehovas vitne være noe for deg?

Gjest jphoenix
Skrevet

Og ved å melde seg inn i en sekt, så tror du at verdensproblemene forsvinner?

Skrevet

Du mener, hvordan få laaaangt flere problemer enn du allerede har?

Mary Poppins
Skrevet

Tror du problemene blir borte ved å melde seg inn i en sekt? Du vil heller få langt flere problemer enn du alt har. En sekt er noe alle bør holde seg langt unna!

Gjest Calóni
Skrevet

Og ved å melde seg inn i en sekt, så tror du at verdensproblemene forsvinner?

Da oppnår man kanskje å bli så trangsynt at det virker som om alle verdensproblemene forsvinner? :D

Skrevet

Du synes problemene rundt om i verden er av en slik art at du ikke orker mer, og på DEN BAKRUNN vurderer å melde deg inn i en sekt?

Da har du fått lite med deg av hva de ulike sektene medfører av problemer - både i Norge og verden for øvrig.

Litt avhengig av hvordan man velger å definere en "sekt", så vil jeg gå så langt som å påstå at ulike sekter er årsaken til en svært stor andel av all verdens problemer....

Så jeg forstår rett og slett ikke logikken din.....

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Du synes problemene rundt om i verden er av en slik art at du ikke orker mer, og på DEN BAKRUNN vurderer å melde deg inn i en sekt?

Da har du fått lite med deg av hva de ulike sektene medfører av problemer - både i Norge og verden for øvrig.

Litt avhengig av hvordan man velger å definere en "sekt", så vil jeg gå så langt som å påstå at ulike sekter er årsaken til en svært stor andel av all verdens problemer....

Så jeg forstår rett og slett ikke logikken din.....

Nei, det er ikke logisk. Det var bare et forsøk på å være morsom.

Kanskje du har noen humoristiske innspill om sekter??

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Tror du problemene blir borte ved å melde seg inn i en sekt? Du vil heller få langt flere problemer enn du alt har. En sekt er noe alle bør holde seg langt unna!

Helt enig. Jeg bare har lyst til å harselere litt om sekter.

Men jeg kunne godt tenke meg en slags sol-sekt. Sola er antakelig det eneste jeg har lyst til å tilbe.

Skrevet

Nei, det er ikke logisk. Det var bare et forsøk på å være morsom.

Kanskje du har noen humoristiske innspill om sekter??

Jeg tenkte faktisk tanken om at du spøkte - og det er en god spøk:-)

Det har vært mange gode spøker om ulike sekter, men desverre husker jeg ingen av dem på sparket....

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Du mener, hvordan få laaaangt flere problemer enn du allerede har?

Ja - når man først ser litt svart på det, hvorfor ikke ta den helt ut, liksom. Når alt likevel går til hælvete...

;-)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Da oppnår man kanskje å bli så trangsynt at det virker som om alle verdensproblemene forsvinner? :D

Ja, jeg kunne jo fortrenge alt som er jævelig, og innbille meg at verden er en grønn eng med blomster og bier og fugler og passe temperatur og deilig sol...

Men idag skinner heldigvis sola, så det har kanskje ikke sånn hast allikevel.

Mary Poppins
Skrevet

Helt enig. Jeg bare har lyst til å harselere litt om sekter.

Men jeg kunne godt tenke meg en slags sol-sekt. Sola er antakelig det eneste jeg har lyst til å tilbe.

Det var godt å høre at det bare var en spøk :)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

'Livets ord' i Knutby?

Wow, det var et godt forslag. Jeg elsker å lese krim - så jeg har i grunnen vurdert å reise bort dit for å få litt inspirasjon...

"Leve i en krimroman for en uke", liksom...

Noen som vil bli med en tur til Knutby?

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Kan Jehovas vitne være noe for deg?

Tja... De virker kanskje litt strenge, da... Litt for mye sånn med dommedag og sånn.

Kunne tenke meg noe mer livsbejaende. Noe med ferie hele året eller noe sånt.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Jeg tenkte faktisk tanken om at du spøkte - og det er en god spøk:-)

Det har vært mange gode spøker om ulike sekter, men desverre husker jeg ingen av dem på sparket....

Skal vi starte en?? Det kunne jo være en del gode penger i det...

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Det var godt å høre at det bare var en spøk :)

Jepp!

;-)

Gjest LOTUS78
Skrevet

Tja... De virker kanskje litt strenge, da... Litt for mye sånn med dommedag og sånn.

Kunne tenke meg noe mer livsbejaende. Noe med ferie hele året eller noe sånt.

Jeg vet ikke om noen slik sekt i skrivende stund, men skulle du finne en, så si i fra, jeg vil også bli med i en slik sekt :)

Skrevet

Skal vi starte en?? Det kunne jo være en del gode penger i det...

Alt du trenger er en karismatisk leder med god fantasi og store sosiale antenner - og et eventyr å bygge på, og sterkt ønske om å lure penger av andre.

Tror neppe jeg er spesielt godt egnet som "sammarbeidspartner" på det....

Min moral er "desverre" alt for godt bygd opp gjennom en oppvekst hos foreldre med god moral....:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...