Gå til innhold

Sekt

Anbefalte innlegg

Gjest hei hå hei hå.
Skrevet

Tja... De virker kanskje litt strenge, da... Litt for mye sånn med dommedag og sånn.

Kunne tenke meg noe mer livsbejaende. Noe med ferie hele året eller noe sånt.

Jehovas vitner tror ikke på dommedag, derimot tror de på et paradis

Hilsen en som har et Jehovas Vitne i familien.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• mil1365380270

5

• Goliath

4

• Mary Poppins

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mom33
Skrevet

Døh, da har de i såfall endret oppfatning i det siste.

Jehovas vitner tror på dommedag, og når den dagen kommer skal "de utvalgte" få vite det før det skjer. Disse utvalgte skal komme seg i sikkerhet, mens resten av menneskeheten skal dø.

Dessuten nekter Jehovas å ta i mot blodoverføring, selv på sine dødssyke/svært skadde barn, og bare det i seg selv er dommedagstenking godt nok.

Jehovas er helt sinnsvakt!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Shientologien?

Da blir du passe hjernevasket, og kan få muligheten til å treffe Tom Cruise og Katie.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Shientologien?

Da blir du passe hjernevasket, og kan få muligheten til å treffe Tom Cruise og Katie.

... og den søte babyen deres som har fått et sånt morsomt navn. Etter en arabisk prinsesse, tror jeg det var?

Ja, jeg har også lyst til å bli en sånn ekkel, glisende klyse som fordømmer andre mennesker i talk show-programmer! Jippi!!

Gjest hei hå hei hå.
Skrevet

Døh, da har de i såfall endret oppfatning i det siste.

Jehovas vitner tror på dommedag, og når den dagen kommer skal "de utvalgte" få vite det før det skjer. Disse utvalgte skal komme seg i sikkerhet, mens resten av menneskeheten skal dø.

Dessuten nekter Jehovas å ta i mot blodoverføring, selv på sine dødssyke/svært skadde barn, og bare det i seg selv er dommedagstenking godt nok.

Jehovas er helt sinnsvakt!

DU snakker som du ikke har peiling.

"Døh, da har de i såfall endret oppfatning i det siste."

Nei. Det har de nok ikke.

"Jehovas vitner tror på dommedag, og når den dagen kommer skal "de utvalgte" få vite det før det skjer. Disse utvalgte skal komme seg i sikkerhet, mens resten av menneskeheten skal dø."

Nei, det gjør de ikke. De tror på at det skal komme et paradis, hvor de onde elementer fjernes. De tror også at det er BARE Gud som bestemmer hvem som skal overleve og hvem som skal ikke. Med andre ord, de tror ikke det bare er Jehovas Vitner som skal overleve. De tror heller ikke at alle Jehovas Vitner kommer til å overleve ettersom det kommer ann på menneskenes hjertetilstand ovenfor Gud som står i fokus.

"Dessuten nekter Jehovas å ta i mot blodoverføring, selv på sine dødssyke/svært skadde barn, og bare det i seg selv er dommedagstenking godt nok."

Jehovas Vitner tar ikke imot blodoverføring basert på at det i Bibelen står at man ikke skal ta imot blod. De følger det som står i Bibelen. De er derimot åpen for all annen medisinsk behandling.

Det er også en samvittighet sak ovenfor hver enkelt Jehovas Vitne og finnes dermed også Jehovas VItner som velger å ta imot blod overføring.

"Jehovas er helt sinnsvakt!"

MÅten du omtaler Jehovas Vitner på vitner om en meget nedlatende holdning. Det er tydelig at du ikke har hørt etter når Jehovas Vitner har pratet med deg eller at du har valgt å høre på løgner.

Det jeg har fortalt nå er hva Jehovas Vitner står for. Om du tror meg eller ikke, får være opp til deg.

Men med en i familien som er et Jehovas Vitne, så nekter jeg å høre på tullpreik, for jeg vet mye bedre enn deg hva de står for.

Toleranse er et fint ord, kanskje et kurs innen det?

mil1365380270
Skrevet

Ikke dommedag for de nei. Fra Vakttårnet:

"Ikke ett menneske som står imot Jehovas teokratiske organisasjon, kommer til å overleve. Ingen av de døde vil få en anstendig begravelse i noe minnegravsted."

"Det vil bli drept flere mennesker enn noen gang før i menneskenes historie. Dype strømmer av blod, som representerer mennesker som er blitt drept, kommer til å renne og dekke svære områder ... Ikke alt kjød kommer til å bli kastet opp i denne symbolske vinpersen. Ikke alt kjød kommer til å få sitt livsblod presset ut av seg og bli ødelagt. Alle de som har gjort Jehova til sin tilflukt og sitt vern, vil bli beskyttet og bevart i live".

De kommer tilbake til jorden når den er rensket for alle andre, da får de paradiset sitt.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

... og den søte babyen deres som har fått et sånt morsomt navn. Etter en arabisk prinsesse, tror jeg det var?

Ja, jeg har også lyst til å bli en sånn ekkel, glisende klyse som fordømmer andre mennesker i talk show-programmer! Jippi!!

Dessuten kan du bli kursholder.

Da får du inn en mengde penger fra de du hjernevasker. Bare pass på at de blir helt avhengige av deg. Egentlig skal de pengene gå til lederne, men det kan du jo bare underslå.

Tidligere holdt den norske avdelingen til i Waldemar Thranes gate i Oslo, men jeg aner ikke om de har flyttet.

Gjest Mom33
Skrevet

DU snakker som du ikke har peiling.

"Døh, da har de i såfall endret oppfatning i det siste."

Nei. Det har de nok ikke.

"Jehovas vitner tror på dommedag, og når den dagen kommer skal "de utvalgte" få vite det før det skjer. Disse utvalgte skal komme seg i sikkerhet, mens resten av menneskeheten skal dø."

Nei, det gjør de ikke. De tror på at det skal komme et paradis, hvor de onde elementer fjernes. De tror også at det er BARE Gud som bestemmer hvem som skal overleve og hvem som skal ikke. Med andre ord, de tror ikke det bare er Jehovas Vitner som skal overleve. De tror heller ikke at alle Jehovas Vitner kommer til å overleve ettersom det kommer ann på menneskenes hjertetilstand ovenfor Gud som står i fokus.

"Dessuten nekter Jehovas å ta i mot blodoverføring, selv på sine dødssyke/svært skadde barn, og bare det i seg selv er dommedagstenking godt nok."

Jehovas Vitner tar ikke imot blodoverføring basert på at det i Bibelen står at man ikke skal ta imot blod. De følger det som står i Bibelen. De er derimot åpen for all annen medisinsk behandling.

Det er også en samvittighet sak ovenfor hver enkelt Jehovas Vitne og finnes dermed også Jehovas VItner som velger å ta imot blod overføring.

"Jehovas er helt sinnsvakt!"

MÅten du omtaler Jehovas Vitner på vitner om en meget nedlatende holdning. Det er tydelig at du ikke har hørt etter når Jehovas Vitner har pratet med deg eller at du har valgt å høre på løgner.

Det jeg har fortalt nå er hva Jehovas Vitner står for. Om du tror meg eller ikke, får være opp til deg.

Men med en i familien som er et Jehovas Vitne, så nekter jeg å høre på tullpreik, for jeg vet mye bedre enn deg hva de står for.

Toleranse er et fint ord, kanskje et kurs innen det?

Min bror var medlem av Jehovas, det drepte ham til slutt. Så gi faen i å belære meg.

Paradis kontra dommedag: Det blir ett fett hvordan man ser på det, resultatet er det samme.

Og forøvrig: Jeg står fullt og fast på at mennesker som kan nekte sine egne barn livet, er ikke godt navla.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Alt du trenger er en karismatisk leder med god fantasi og store sosiale antenner - og et eventyr å bygge på, og sterkt ønske om å lure penger av andre.

Tror neppe jeg er spesielt godt egnet som "sammarbeidspartner" på det....

Min moral er "desverre" alt for godt bygd opp gjennom en oppvekst hos foreldre med god moral....:-)

Huff, det var leit! Og du som sikkert kunne blitt en god karismatiker og intellektuell støttespiller...

(sukk.) :-/

(Men den jobben greier jeg sikkert alene. Så blir det mer penger på meg...!)

> ;-) he-he.......

Gjest hei hå hei hå.
Skrevet

"Ikke ett menneske som står imot Jehovas teokratiske organisasjon, kommer til å overleve. Ingen av de døde vil få en anstendig begravelse i noe minnegravsted."

"Det vil bli drept flere mennesker enn noen gang før i menneskenes historie. Dype strømmer av blod, som representerer mennesker som er blitt drept, kommer til å renne og dekke svære områder ... Ikke alt kjød kommer til å bli kastet opp i denne symbolske vinpersen. Ikke alt kjød kommer til å få sitt livsblod presset ut av seg og bli ødelagt. Alle de som har gjort Jehova til sin tilflukt og sitt vern, vil bli beskyttet og bevart i live".

De kommer tilbake til jorden når den er rensket for alle andre, da får de paradiset sitt.

Hvorfor poster du ikke linken du fant det til?

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Dessuten kan du bli kursholder.

Da får du inn en mengde penger fra de du hjernevasker. Bare pass på at de blir helt avhengige av deg. Egentlig skal de pengene gå til lederne, men det kan du jo bare underslå.

Tidligere holdt den norske avdelingen til i Waldemar Thranes gate i Oslo, men jeg aner ikke om de har flyttet.

Takk for kjempegode tips!!! Framtiden ser jo rett så lys ut, nå...

Kanskje du kan kurse meg før jeg begynner å kurse de andre? Eh... eller prøver du kanskje å lure meg nå? (eheemmm..?)

Gjest Hei hå hei hå.
Skrevet

Min bror var medlem av Jehovas, det drepte ham til slutt. Så gi faen i å belære meg.

Paradis kontra dommedag: Det blir ett fett hvordan man ser på det, resultatet er det samme.

Og forøvrig: Jeg står fullt og fast på at mennesker som kan nekte sine egne barn livet, er ikke godt navla.

"Paradis kontra dommedag: Det blir ett fett hvordan man ser på det, resultatet er det samme."

Nei det blir ikke fett. Du sprer løgner da.

"Og forøvrig: Jeg står fullt og fast på at mennesker som kan nekte sine egne barn livet, er ikke godt navla."

Det får du gjøre som du vil.

Men å ikke akseptere at andre velger annerledes, er fordomsfullt og intolerant.

Nå gidder jeg ikke å besvare deg mer, for du er bare ute etter å slenge dritt.

Gjest SiriH
Skrevet

Jammen er det lett å plukke ut det man vil, spesielt når man ikke linker til hvor man fant det.,

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Hvorfor poster du ikke linken du fant det til?

Men du, det er vel ikke akkurat noen ny sak at Jehovas vitner står for det som ble referert her?

Det er ikke første gang jeg leser noe liknende, for å si det sånn.

Alle skal dø i et forferdelig blodbad - unntatt dem selv. Noe som genererer utrolig mye angst blant medlemmene. Bare det at dommedag har vært varslet diverse ganger uten at det har slått til...

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Jeg vet ikke om noen slik sekt i skrivende stund, men skulle du finne en, så si i fra, jeg vil også bli med i en slik sekt :)

Goliath vil ikke være med meg å starte en... :-(

Men kanskje du vil??

;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Takk for kjempegode tips!!! Framtiden ser jo rett så lys ut, nå...

Kanskje du kan kurse meg før jeg begynner å kurse de andre? Eh... eller prøver du kanskje å lure meg nå? (eheemmm..?)

LOL!

Jeg prøver nok ikke å lure deg.

Jeg vet litt om schientologene, men jeg har ikke vært i direkte kontakt med dem selv. Det nærmeste jeg har kommet var at et par av dem prøvde å huke meg på Karljohansgate for mange år siden til et kurs.

De begynner som regel med å tilby en gratis personlighetstest. Testen viser at du har store mangler, som de kan bøte på ved et kurs. Kurset er svinedyrt. Etter første kurset får du vite at de nå har funnet en ny mangel ved deg, som kan avhjelpes ved et nytt kurs osv.

Gjest Mom33
Skrevet

"Paradis kontra dommedag: Det blir ett fett hvordan man ser på det, resultatet er det samme."

Nei det blir ikke fett. Du sprer løgner da.

"Og forøvrig: Jeg står fullt og fast på at mennesker som kan nekte sine egne barn livet, er ikke godt navla."

Det får du gjøre som du vil.

Men å ikke akseptere at andre velger annerledes, er fordomsfullt og intolerant.

Nå gidder jeg ikke å besvare deg mer, for du er bare ute etter å slenge dritt.

He-he, hvem som sprer løgner kan man jo lure på.

Og hvorfor kommenterer du ikke den delen av innlegget mitt som omhandler min bror? Ble det ubehagelig?

Jeg DRITER i hva folk tror på, men jeg forbeholder meg retten til å tenke sjøl og mene hva JEG vil om ting. Og jeg har ytringsfrihet. Kan jeg forhindre èn stakar fra å havne i klørne på Jehovas, gjør jeg det gjerne.

Gjest Katrine Lang
Skrevet

Men du, det er vel ikke akkurat noen ny sak at Jehovas vitner står for det som ble referert her?

Det er ikke første gang jeg leser noe liknende, for å si det sånn.

Alle skal dø i et forferdelig blodbad - unntatt dem selv. Noe som genererer utrolig mye angst blant medlemmene. Bare det at dommedag har vært varslet diverse ganger uten at det har slått til...

"Alle skal dø i et forferdelig blodbad - unntatt dem selv. Noe som genererer utrolig mye angst blant medlemmene. Bare det at dommedag har vært varslet diverse ganger uten at det har slått til."

Forferdlig blodbad? Det er da ingen som vet hvordan Gud skal operere, av Jehovas Vitner. Det er det heller ingen som har forutsetninger for å vite.

Og heller ingen Jehovas Vitner påstår at det skal være et blodbad.

Merkelig hvor folk får deres informasjon fra.

Det generer ikke angst hos meg og jeg er selv et Jehovas Vitne og heller ingen jeg andre jeg kjenner.

Igjen er det ingen som påstår noe som helst om dommedag.

Dommedag : jorden går under.

Paradis: jorden består og det onde er fjernet.

Jehovas Vitner har også innrømmet hvis de har tatt feil eller kommet med noe som er blitt bedre opplyst senere.

Vi skjuler ingenting, alt er tilgjenglig og det er mer enn hva jeg kan si for mange andre religioner.

Mange Jehovas Vitner trodde noe ville skje i 1975, men det var ikke den offiselle holdningen. Det var noe som spredte seg blandt Jehovas Vitner så man trodde det var noe som skulle skje da.

1914 er et tall hvor Jehovas Vitner visste NOE ville skje, men ikke hva. I senere tid har Jehovas Vitner funnet ut hva det er.

Bortsett fra disse tallene er det ingen som har påstått noe som helst.

Ingen vet når Gud vil gripe inn, og heller ingen påstår det .

Skrevet

Jehovas vitner en en god gammel traver....

Gjest Katrine Lang
Skrevet

He-he, hvem som sprer løgner kan man jo lure på.

Og hvorfor kommenterer du ikke den delen av innlegget mitt som omhandler min bror? Ble det ubehagelig?

Jeg DRITER i hva folk tror på, men jeg forbeholder meg retten til å tenke sjøl og mene hva JEG vil om ting. Og jeg har ytringsfrihet. Kan jeg forhindre èn stakar fra å havne i klørne på Jehovas, gjør jeg det gjerne.

"He-he, hvem som sprer løgner kan man jo lure på."

Ja det kan man jammen santen spørre seg om. Ettersom du sier en ting som ikke er sant og erstatter det med noe annet.

Dommedag og paradis er to vidt forskjellige ting og det er du voksen nok til å vite.

"Og hvorfor kommenterer du ikke den delen av innlegget mitt som omhandler min bror? Ble det ubehagelig?"

Ubehaglig er det nok ikke, jeg er lei meg for at din bror er død. Men det er jo ikke noe mer jeg kan si om det?

"Jeg DRITER i hva folk tror på, men jeg forbeholder meg retten til å tenke sjøl og mene hva JEG vil om ting. Og jeg har ytringsfrihet. Kan jeg forhindre èn stakar fra å havne i klørne på Jehovas, gjør jeg det gjerne."

Og det gjør du rett i, å mene det du vil. Du er også i din fulle rett å mene hva du vil om Jehovas Vitner. Men når du sier noe som er direkte usant, og det kommer av din tydelige bitterhet over hva som skjedde med din bror, så blir litt vel hatsk og ekstremt farget.

Hadde jeg vært en pinsevenn og min bror døde pga noe der, så hadde jeg spredd så mye hat og dritt som jeg kunne om pinsevennene, uten at det hadde betyd noe om det faktisk var sant eller ei.

Du er ute etter slenge negative ting om Jehovas Vitner, værse god. Den eneste som sitter igjen som bitter og hatsk, er deg.

Jeg plages nemlig ikke av det, for jeg er et Jehovas Vitne selv og vet akkurat hva de står for.

Så jeg ser hva du prøver å gjøre, og om folk tror deg, så er det heller ikke mitt problem. De som er interessert, er interessert. De som ikke er det, er ikke det.

Det er ikke verre for min del.

Men du, jeg legger samtalen død for min del.

Så får du kverulere i vei så mye du vil, hvis det gjør deg godt, værse god.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...