Gå til innhold

Sekt

Anbefalte innlegg

Gjest Mom33
Skrevet

"He-he, hvem som sprer løgner kan man jo lure på."

Ja det kan man jammen santen spørre seg om. Ettersom du sier en ting som ikke er sant og erstatter det med noe annet.

Dommedag og paradis er to vidt forskjellige ting og det er du voksen nok til å vite.

"Og hvorfor kommenterer du ikke den delen av innlegget mitt som omhandler min bror? Ble det ubehagelig?"

Ubehaglig er det nok ikke, jeg er lei meg for at din bror er død. Men det er jo ikke noe mer jeg kan si om det?

"Jeg DRITER i hva folk tror på, men jeg forbeholder meg retten til å tenke sjøl og mene hva JEG vil om ting. Og jeg har ytringsfrihet. Kan jeg forhindre èn stakar fra å havne i klørne på Jehovas, gjør jeg det gjerne."

Og det gjør du rett i, å mene det du vil. Du er også i din fulle rett å mene hva du vil om Jehovas Vitner. Men når du sier noe som er direkte usant, og det kommer av din tydelige bitterhet over hva som skjedde med din bror, så blir litt vel hatsk og ekstremt farget.

Hadde jeg vært en pinsevenn og min bror døde pga noe der, så hadde jeg spredd så mye hat og dritt som jeg kunne om pinsevennene, uten at det hadde betyd noe om det faktisk var sant eller ei.

Du er ute etter slenge negative ting om Jehovas Vitner, værse god. Den eneste som sitter igjen som bitter og hatsk, er deg.

Jeg plages nemlig ikke av det, for jeg er et Jehovas Vitne selv og vet akkurat hva de står for.

Så jeg ser hva du prøver å gjøre, og om folk tror deg, så er det heller ikke mitt problem. De som er interessert, er interessert. De som ikke er det, er ikke det.

Det er ikke verre for min del.

Men du, jeg legger samtalen død for min del.

Så får du kverulere i vei så mye du vil, hvis det gjør deg godt, værse god.

Det er nok en god idè å la være å skrive noe mer.

Bare for å presisere: Ordet Dommedag og ordet Paradis er ikke like, det har jeg aldri sagt eller ment. Men om man sier at JV skal komme til paradis, eller om resten av menneskeheten - eller de som ikke er utvalgt, da - skal forsvinne, blir resultatet det samme for dere. Noen få skal få det godt.

Og selvfølgelig er jeg forbanna på en organisasjon som har tatt livet av min bror. Det skulle bare mangle!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• mil1365380270

5

• Goliath

4

• Mary Poppins

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Katrine Lang.
Skrevet

Jeg velger å se bort fra artikler som er representert av folk som er ute etter å skade omdømmet til Jehovas Vitner.

http://www.watchtower.org/languages/norwegian/library/rq/article_05.htm

4. Før jorden kan bli et paradis, må de onde bli fjernet. (Salme 37: 38) Det vil skje i Harmageddon, Guds krig, som skal gjøre slutt på det onde. Deretter skal Satan bli holdt i fangenskap i tusen år. Det betyr at det ikke blir noen onde igjen som kan ødelegge jorden. Det er bare Guds folk som kommer til å overleve. — Åpenbaringen 16: 14, 16; 20: 1—3.

Det står Guds Folk, og Guds folk er ikke bare Jehovas Vitner. Men også de som har den rette hjertetilstand ovenfor Gud.

Den "godtbud" som du referer til synes jeg er merkelig.

Ettersom Vakktårnet er et blad som består av 31 sider.

Og ikke en bok som består av 233 sider.

Jeg skal nå lete frem det aktuelle bladet og se hva som står der.

mil1365380270
Skrevet

Jeg velger å se bort fra artikler som er representert av folk som er ute etter å skade omdømmet til Jehovas Vitner.

http://www.watchtower.org/languages/norwegian/library/rq/article_05.htm

4. Før jorden kan bli et paradis, må de onde bli fjernet. (Salme 37: 38) Det vil skje i Harmageddon, Guds krig, som skal gjøre slutt på det onde. Deretter skal Satan bli holdt i fangenskap i tusen år. Det betyr at det ikke blir noen onde igjen som kan ødelegge jorden. Det er bare Guds folk som kommer til å overleve. — Åpenbaringen 16: 14, 16; 20: 1—3.

Det står Guds Folk, og Guds folk er ikke bare Jehovas Vitner. Men også de som har den rette hjertetilstand ovenfor Gud.

Den "godtbud" som du referer til synes jeg er merkelig.

Ettersom Vakktårnet er et blad som består av 31 sider.

Og ikke en bok som består av 233 sider.

Jeg skal nå lete frem det aktuelle bladet og se hva som står der.

"Bare de som er ydmyke, og som søker Jehova og legger vinn på rettferdighet, får overleve Harmageddon og komme inn i Guds fredelige, nye ordning"

står det her

http://www.watchtower.org/languages/norwegian/library/lmn/article_10.htm

Men hva med de som er snille, men ikke tror på Gud? Mener du det er rettferdig at de skal utryddes?

Gjest Katrine Lang.
Skrevet

"Bare de som er ydmyke, og som søker Jehova og legger vinn på rettferdighet, får overleve Harmageddon og komme inn i Guds fredelige, nye ordning."

http://www.watchtower.org/languages/norwegian/library/lmn/article_10.htm

Tror du ikke på Jehova, skal du utryddes.

"Bare de som er ydmyke, og som søker Jehova og legger vinn på rettferdighet, får overleve Harmageddon og komme inn i Guds fredelige, nye ordning."

Søker Jehova, betyr også å søke Gud. Med andre ord, mange type mennesker.

Der finnes også mennesker som aldri har hørt om Gud før, og dermed kan de heller ikke søke Gud. Det ville vært urettferdig for dem om ikke de skulle få en mulighet.

Det er bare Gud som bestemmer hvem som vil overleve eller ei. Ikke Jehovas Vitner og heller ingen andre.

Det er ingenting som sier at bare du er et Jehovas Vitne,så overlever du.

Du må ha den rette hjertetilstanden, Jehovas Vitne eller ei.

Du får skrive i vei, og snakke i vei. Jeg har ikke mulighet til å skrive mer tilbake ettersom jeg skal på reise nå.

mil1365380270
Skrevet

"Alle skal dø i et forferdelig blodbad - unntatt dem selv. Noe som genererer utrolig mye angst blant medlemmene. Bare det at dommedag har vært varslet diverse ganger uten at det har slått til."

Forferdlig blodbad? Det er da ingen som vet hvordan Gud skal operere, av Jehovas Vitner. Det er det heller ingen som har forutsetninger for å vite.

Og heller ingen Jehovas Vitner påstår at det skal være et blodbad.

Merkelig hvor folk får deres informasjon fra.

Det generer ikke angst hos meg og jeg er selv et Jehovas Vitne og heller ingen jeg andre jeg kjenner.

Igjen er det ingen som påstår noe som helst om dommedag.

Dommedag : jorden går under.

Paradis: jorden består og det onde er fjernet.

Jehovas Vitner har også innrømmet hvis de har tatt feil eller kommet med noe som er blitt bedre opplyst senere.

Vi skjuler ingenting, alt er tilgjenglig og det er mer enn hva jeg kan si for mange andre religioner.

Mange Jehovas Vitner trodde noe ville skje i 1975, men det var ikke den offiselle holdningen. Det var noe som spredte seg blandt Jehovas Vitner så man trodde det var noe som skulle skje da.

1914 er et tall hvor Jehovas Vitner visste NOE ville skje, men ikke hva. I senere tid har Jehovas Vitner funnet ut hva det er.

Bortsett fra disse tallene er det ingen som har påstått noe som helst.

Ingen vet når Gud vil gripe inn, og heller ingen påstår det .

"Bortsett fra disse tallene er det ingen som har påstått noe som helst.

Ingen vet når Gud vil gripe inn, og heller ingen påstår det "

Da må du lese litt mer i Vakttårnet.

"GUDS HENSIKT VIL SNART BLI GJENNOMFØRT" er overskriften.

http://www.watchtower.org/languages/norwegian/library/pr/index.htm

Det pekes blant annet på at generasjonen som kom etter 1914 er den siste som skulle oppleve at Gud tillot ondskap og lidelser.

"Denne generasjonen er nå kommet langt opp i årene, og det tyder på at det ikke er lenge igjen til Gud gjør slutt på den nåværende tingenes ordning."

"Alt dette viser tydelig at vi har levd i de siste dager siden 1914, og at vi nærmer oss kulminasjonen av de bibelske profetiene som gjelder vår tid."

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Jehovas vitner en en god gammel traver....

Ja, vi har en oppildnet diskusjon om det lenger ned her...

*grøss*

Gjest PandaMiranda
Skrevet

LOL!

Jeg prøver nok ikke å lure deg.

Jeg vet litt om schientologene, men jeg har ikke vært i direkte kontakt med dem selv. Det nærmeste jeg har kommet var at et par av dem prøvde å huke meg på Karljohansgate for mange år siden til et kurs.

De begynner som regel med å tilby en gratis personlighetstest. Testen viser at du har store mangler, som de kan bøte på ved et kurs. Kurset er svinedyrt. Etter første kurset får du vite at de nå har funnet en ny mangel ved deg, som kan avhjelpes ved et nytt kurs osv.

Eh - men kan jeg lære å bli kursholder uten å bli hjernevasket selv, da-?

Hm. Kanskje jeg skulle starte mitt eget opplegg.

Bare jeg hører ordet "scientolog" får jeg angst...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Eh - men kan jeg lære å bli kursholder uten å bli hjernevasket selv, da-?

Hm. Kanskje jeg skulle starte mitt eget opplegg.

Bare jeg hører ordet "scientolog" får jeg angst...

Start ditt eget opplegg du, det ernok det tryggeste :)

Men du har nok mye å lære av Shientologene om hvordan du skal hjernevaske og gjøre andre avhengig av deg.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

"Alle skal dø i et forferdelig blodbad - unntatt dem selv. Noe som genererer utrolig mye angst blant medlemmene. Bare det at dommedag har vært varslet diverse ganger uten at det har slått til."

Forferdlig blodbad? Det er da ingen som vet hvordan Gud skal operere, av Jehovas Vitner. Det er det heller ingen som har forutsetninger for å vite.

Og heller ingen Jehovas Vitner påstår at det skal være et blodbad.

Merkelig hvor folk får deres informasjon fra.

Det generer ikke angst hos meg og jeg er selv et Jehovas Vitne og heller ingen jeg andre jeg kjenner.

Igjen er det ingen som påstår noe som helst om dommedag.

Dommedag : jorden går under.

Paradis: jorden består og det onde er fjernet.

Jehovas Vitner har også innrømmet hvis de har tatt feil eller kommet med noe som er blitt bedre opplyst senere.

Vi skjuler ingenting, alt er tilgjenglig og det er mer enn hva jeg kan si for mange andre religioner.

Mange Jehovas Vitner trodde noe ville skje i 1975, men det var ikke den offiselle holdningen. Det var noe som spredte seg blandt Jehovas Vitner så man trodde det var noe som skulle skje da.

1914 er et tall hvor Jehovas Vitner visste NOE ville skje, men ikke hva. I senere tid har Jehovas Vitner funnet ut hva det er.

Bortsett fra disse tallene er det ingen som har påstått noe som helst.

Ingen vet når Gud vil gripe inn, og heller ingen påstår det .

Det er jo en del avhoppere som refererer til en ganske så brutal hjernevask fra Jehovas vitner.

Samtidig blir de bare stemplet som løgnere fra sektens side. Uansett hva de sier, blir sektens medlemmer bare fortalt at det er djevelen som snakker gjennom vedkommende.

Så da er det jo ikke så lett å få til en åpen diskusjon om forholdene i sekten.

For oss som ikke er i den sekten, blir spørsmålet om vi skal tro på avhopperne eller medlemmene.

Så lenge vakttårnet skriver på den måten de gjør (som flere her har gitt eksempler på), så synes jeg det er mest fornuftig å høre på avhopperne.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Start ditt eget opplegg du, det ernok det tryggeste :)

Men du har nok mye å lære av Shientologene om hvordan du skal hjernevaske og gjøre andre avhengig av deg.

Kanskje jeg skal kopiere den personlighetstesten...

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Det er nok en god idè å la være å skrive noe mer.

Bare for å presisere: Ordet Dommedag og ordet Paradis er ikke like, det har jeg aldri sagt eller ment. Men om man sier at JV skal komme til paradis, eller om resten av menneskeheten - eller de som ikke er utvalgt, da - skal forsvinne, blir resultatet det samme for dere. Noen få skal få det godt.

Og selvfølgelig er jeg forbanna på en organisasjon som har tatt livet av min bror. Det skulle bare mangle!

Føler med deg.

Det er nok dessverre en del som har mistet sine nærmeste til en sekt. Det er skremmende at det kan skje.

Om noen "klarer seg" innenfor sekten, så er det like fullt et problem at mange blir undertrykket.

Og den nesegruse underkastelsen av sektens ord som vi ser eksempler på her, er de dessverre programmert til å si.

Har du forresten lest boka til Roar Henriksen? Avhopper som reddet seg i siste liten før han sto på randen til å slette ut seg selv og hele familien.

(Har ikke fått lest den selv ennå, men den virker veldig interessant.)

Skrevet

Huff, det var leit! Og du som sikkert kunne blitt en god karismatiker og intellektuell støttespiller...

(sukk.) :-/

(Men den jobben greier jeg sikkert alene. Så blir det mer penger på meg...!)

> ;-) he-he.......

:-)

Lykke til!

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Lykke til!

Takk.

(Det tror jeg nok jeg trenger...)

Gjest LOTUS78
Skrevet

Ja, vi har en oppildnet diskusjon om det lenger ned her...

*grøss*

ja, det er det første jeg tenker på når jeg hører ordet sekt. Trist at noen kaster bort livet sitt på slik galskap.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Kanskje jeg skal kopiere den personlighetstesten...

Ja, ta et lite innbrudd og skaff deg både personlighetstest og kursmateriale.

Jeg lover å ikke sladre!

Gjest LOTUS78
Skrevet

"He-he, hvem som sprer løgner kan man jo lure på."

Ja det kan man jammen santen spørre seg om. Ettersom du sier en ting som ikke er sant og erstatter det med noe annet.

Dommedag og paradis er to vidt forskjellige ting og det er du voksen nok til å vite.

"Og hvorfor kommenterer du ikke den delen av innlegget mitt som omhandler min bror? Ble det ubehagelig?"

Ubehaglig er det nok ikke, jeg er lei meg for at din bror er død. Men det er jo ikke noe mer jeg kan si om det?

"Jeg DRITER i hva folk tror på, men jeg forbeholder meg retten til å tenke sjøl og mene hva JEG vil om ting. Og jeg har ytringsfrihet. Kan jeg forhindre èn stakar fra å havne i klørne på Jehovas, gjør jeg det gjerne."

Og det gjør du rett i, å mene det du vil. Du er også i din fulle rett å mene hva du vil om Jehovas Vitner. Men når du sier noe som er direkte usant, og det kommer av din tydelige bitterhet over hva som skjedde med din bror, så blir litt vel hatsk og ekstremt farget.

Hadde jeg vært en pinsevenn og min bror døde pga noe der, så hadde jeg spredd så mye hat og dritt som jeg kunne om pinsevennene, uten at det hadde betyd noe om det faktisk var sant eller ei.

Du er ute etter slenge negative ting om Jehovas Vitner, værse god. Den eneste som sitter igjen som bitter og hatsk, er deg.

Jeg plages nemlig ikke av det, for jeg er et Jehovas Vitne selv og vet akkurat hva de står for.

Så jeg ser hva du prøver å gjøre, og om folk tror deg, så er det heller ikke mitt problem. De som er interessert, er interessert. De som ikke er det, er ikke det.

Det er ikke verre for min del.

Men du, jeg legger samtalen død for min del.

Så får du kverulere i vei så mye du vil, hvis det gjør deg godt, værse god.

trist å høre vitneprov fra et hjernevasket menneske.

Håper inderlig du bare tøyser her.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

www.klanen.no

Oops...

Det er mulig jeg er gal, men ikke SÅ gal!!

(er du klan-medlem selv, forresten?)

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...