Gå til innhold

Sekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det forbauser meg stort at ingen har sett det, alle vi her er jo sanseløst fortapt i en sekt forlengst. Nemlig DOL...

Videoannonse
Annonse
  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• mil1365380270

5

• Goliath

4

• Mary Poppins

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Det forbauser meg stort at ingen har sett det, alle vi her er jo sanseløst fortapt i en sekt forlengst. Nemlig DOL...

Oj... Det tenkte jeg ikke på...

Heh - vi er visst ganske mange medlemmer også, bare se hvor mange som ble trukket til denne tråden som en magnet...

Har vi forresten noen dogmer?

Skrevet

Der tror jeg at jeg er medlem også :o)

Skrevet

Jamen det er jo seriøst... Kjedelig...

Jeg tenkte mer på uskrevne regler oss "gærninger" imellom?

Den usunne avhengigheten vår må jo romme noen syke vrangforestillinger? Eller hur?

8-D

Avhengig?! Bare fordi jeg snart har vært her inne i 9 år så kommer du og hevder jeg er avhengig?! *Snøft* ;o)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Avhengig?! Bare fordi jeg snart har vært her inne i 9 år så kommer du og hevder jeg er avhengig?! *Snøft* ;o)

Jeg sa ikke du...

Og jeg har ikke en gang vært her i 9 år...

Jøssimetusalem, da du - ni år er jo egentlig ganske lenge, da!

Blir man kverka hvis man vil ut av denne sekten, eller? (Som de fleste andre sekter, mener jeg-?)

Skrevet

Tja, du kan jo forsøke Jehovas Vitner eller Scientologene.

Garanterer at du etter å ha gått med i en av disse sektene ikke trenger å forholde deg til verdens problemer igjen overhodet.

At man mister venner, familie, formue og fornuft er prisen man må betale, selvsagt.

Pluss at man har en stor risiko for å miste seg selv og ;-)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Tja, du kan jo forsøke Jehovas Vitner eller Scientologene.

Garanterer at du etter å ha gått med i en av disse sektene ikke trenger å forholde deg til verdens problemer igjen overhodet.

At man mister venner, familie, formue og fornuft er prisen man må betale, selvsagt.

Pluss at man har en stor risiko for å miste seg selv og ;-)

Høres kult ut!

Takk for tipset!

;-)

Skrevet

Jeg sa ikke du...

Og jeg har ikke en gang vært her i 9 år...

Jøssimetusalem, da du - ni år er jo egentlig ganske lenge, da!

Blir man kverka hvis man vil ut av denne sekten, eller? (Som de fleste andre sekter, mener jeg-?)

Du kommer deg aldri ut fra Dol'erne... Aldri... Har du først rotet deg inn her er du evig fortapt.. ;o)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Du kommer deg aldri ut fra Dol'erne... Aldri... Har du først rotet deg inn her er du evig fortapt.. ;o)

Huff... Nå svartner det for meg...

Hjeeeelp!

*rømmer langt inn i en krok*

Skrevet

Huff... Nå svartner det for meg...

Hjeeeelp!

*rømmer langt inn i en krok*

You can check out, but you can never leave...

Muahahahaha....

Skrevet

"Bortsett fra disse tallene er det ingen som har påstått noe som helst.

Ingen vet når Gud vil gripe inn, og heller ingen påstår det "

Da må du lese litt mer i Vakttårnet.

"GUDS HENSIKT VIL SNART BLI GJENNOMFØRT" er overskriften.

http://www.watchtower.org/languages/norwegian/library/pr/index.htm

Det pekes blant annet på at generasjonen som kom etter 1914 er den siste som skulle oppleve at Gud tillot ondskap og lidelser.

"Denne generasjonen er nå kommet langt opp i årene, og det tyder på at det ikke er lenge igjen til Gud gjør slutt på den nåværende tingenes ordning."

"Alt dette viser tydelig at vi har levd i de siste dager siden 1914, og at vi nærmer oss kulminasjonen av de bibelske profetiene som gjelder vår tid."

vår tid.

Det er ikke gitt noen årstall eller spesifisert dato.

Men ja JV'er tror det vil skje innen 100 år.

Gjest Camilla -- F4
Skrevet

Føler med deg.

Det er nok dessverre en del som har mistet sine nærmeste til en sekt. Det er skremmende at det kan skje.

Om noen "klarer seg" innenfor sekten, så er det like fullt et problem at mange blir undertrykket.

Og den nesegruse underkastelsen av sektens ord som vi ser eksempler på her, er de dessverre programmert til å si.

Har du forresten lest boka til Roar Henriksen? Avhopper som reddet seg i siste liten før han sto på randen til å slette ut seg selv og hele familien.

(Har ikke fått lest den selv ennå, men den virker veldig interessant.)

Tja, jeg velger å tro medlemmene.

Det er ikke ofte å komme unna at når noen er blitt kastet ut fra en organisasjon så slenger de dritt om dem.

Egentlig ganske innlysende.

Og man bør være ganske tjukk i huet for å prøve å utslette seg selv og andre pga av noen en tror på.

Da har man enten ikke forstått hva en tro er eller sliter rett og slett med psykiske problemer fra før av.

Skrevet

Så slipper vi masse krangling og dårlig stemning her.

Skrevet

Så slipper vi masse krangling og dårlig stemning her.

*ler så jeg griner*

Gjest urrk
Skrevet

Å, så slapp humor.

Må du absolutt grave deg ned i problem, er det bare å slå på en politisk korrekt TV-kanal og fantasere om at du er nettopp der. Orker ddu ikke mer, så skru av, ta deg en tur ut i frisk luft, besøk venner og fyll sinnet med noe fornuftig i stedet.

Skrevet

'Livets ord' i Knutby?

...for å bli den nye kristi brud der da, tenkte du kanskje...?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Oops...

Det er mulig jeg er gal, men ikke SÅ gal!!

(er du klan-medlem selv, forresten?)

;-)

Nei, jeg er ikke medlem. Er ikke fanatisk i forhold til noe lag i norsk fotball. Men jeg holder med VIF. :)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Tja, jeg velger å tro medlemmene.

Det er ikke ofte å komme unna at når noen er blitt kastet ut fra en organisasjon så slenger de dritt om dem.

Egentlig ganske innlysende.

Og man bør være ganske tjukk i huet for å prøve å utslette seg selv og andre pga av noen en tror på.

Da har man enten ikke forstått hva en tro er eller sliter rett og slett med psykiske problemer fra før av.

Du snakker om personer som blir kastet ut. (Og hvorfor de nå blir det, kan vi kanskje bare lure på? Har de kanskje våget å si sin personlige mening høyt? Noen mener at en utkastelse kan skje på et så snevert grunnlag.)

Jeg mener personer som frivillig går ut av en sekt.

Jeg synes det er veldig betenkelig at det å melde seg ut skal bli oppfattet som en trusel mot sekten, slik at vedkommende kan oppleve å bli utstøtt fra familien og venner, og at det snakkes ekstremt stygt om dem etterpå. Eller at de trues og presses til å bli.

Høres ikke særlig demokratisk ut, spør du meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...