Gå til innhold

Tolerere intoleranse?

Anbefalte innlegg

petter smart
Skrevet

Og så kan vi se på bakgrunnen til både de nordmennene som sitter i fengsel, og på bakgrunnen til de utlendingene som havner der. Og så finner vi ut at felles for de aller fleste er enten et sinnsykt tragisk liv eller psykisk sykdom. Og så kan du ta en tur ut i verden og se hvor de fleste asylsøkerne og innvandrerne kommer fra og hva de har opplevd, og så kan du begynne å lure på om det er rart at det er en del det klikker for, og en del som aldri har lært seg annet enn å være voldelig å kriminell.

Og nei, jeg sier ikke at vi skal akspetere det, at vi skal leve med det og at vi ikke skal gjøre noe med det. Men vi bør absolutt ta lærdom av det, og innse at brorparten av de menneskene som slipper inn på dette viset er tikkende bomber, og at det ikke er rart det går galt når vi slipper dem fri. Det er ikke akseptabelt at det ender med vold og drap, men det er en meget god forklaring likevel. Og burde være et godt utgangspunkt for å forstå hva vi må gjøre for å unngå faenskapen.

Så da er du enig i at vi må stoppe innvandringen av muslimer?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

26

• Kvinnen med utopiene

14

• Goliath

8

• petter smart

7

Skrevet

Jeg kjenner til muslimer som har hund, jeg kjenner til muslimer som drikker alkohol (med måte). Jeg kjenner til slike muslimer som man ikke skulle tro at eksisterte, om man leser her på dol. Og ja, de er godt integrerte, noe man heller ikke skulle tro at var mulig når man leser her på dol.

Jeg kjenner også muslimer uten hund og som ikke drikker alkohol, som også er godt integrerte. Og det skulle man jo i alle fall ikke tro var mulig.

Og så kjenner jeg til nordmenn både med og uten hund, som både drikker og ikke drikker alkohol, godt integrerte, de også. Og personlig har jeg en søster som ikke gir fem flate øre for å spenne etter katter, som hun avskyr som pesten. Hun er ikke muslim, oeg hun er godt integrert hun også, om man ser bort fra den der katte-hatingen ;-)

Poenget mitt er ikke at det ikke finnes ekstreme muslimer, elementer som vi ønsker langt bort. Poenget mitt er at de ikke nødvendigvis er i flertall selv om det er de som stikker seg mest fram og viser best igjen.

Og at jeg lurer på hvordan dol hadde reagert noen med jevne mellomrom la ut små søte anektdoter om nordmenn som drakk seg fulle og banket kona si, om berusa ungdom som pisser på husvegger, puler bak hekker og slåss på gatene. Og framstilt det som om dette var helt vanlig norsk oppførsel og representativt for det store flertallet av oss. For meg blir det like ille.

Petter Smart har svart deg godt på dette.

Skrevet

Det er da akkurat likedan i Oslo, man trenger ikke verken København eller Stockholm som eksempel.

Skrevet

Jeg kjente og kjenner mange, ingen av de spiser gris, og ingen har hund. Som sagt er det i Oslo svært vanskelig for blinde å få med seg førerhunden i Taxi, blinde kan ikke se på sjåføren om han er msulim, og får kjeft rett som det er. Sjåførene begynner å rope "jeg tar ikke hund" før de kommer fram.

Det er en grunn til at jeg tok opp det med hund.

De liker ikke meg heller, jeg sliter med å få tak i taxi og hvis jeg bestiller så skjer det, oftere enn til og med du tror, at de kjører når de ser meg.

Folk på taxisentralen er fortvilet, men de kan ikke sparke noen av den grunn. De får en reprimande og så får de fortsette å kjøre. Egentlig burde de mistet bevilgningen hvis det var opp til meg.

Skrevet

Det er da akkurat likedan i Oslo, man trenger ikke verken København eller Stockholm som eksempel.

Jeg hadde tenkt en mer gradvis tilnærming av problemet ved å begynne utenlands :-). Har nettopp fått en oppdatering av en familie som fikk nok av en viss bydel og flyttet etter lang tids forskrekkelser. det er oppegående og tolerante mennesker. Ingen nordmenn ga bud på leiligheten, og prisen ble deretter.

Pluss en blind som ikke lenger tør ta taxi. Egentlig er han og flere andre blinde med hunder blitt truet og trakassert i Oslo. Det er uhyre skremmende når de ikke kan se og ikke forsvare seg. Det er også problemer med andre handikappede som skal ta taxi. F eks unge jenter tør ikke lenger, og trikset med å be om kvinnelig sjåfør funker ikke lenger. Hva er det med synshemma som er så provoserende? Eller er det lettere siden de ikke kan gjenkjenne sjåføren?

Skrevet

De liker ikke meg heller, jeg sliter med å få tak i taxi og hvis jeg bestiller så skjer det, oftere enn til og med du tror, at de kjører når de ser meg.

Folk på taxisentralen er fortvilet, men de kan ikke sparke noen av den grunn. De får en reprimande og så får de fortsette å kjøre. Egentlig burde de mistet bevilgningen hvis det var opp til meg.

Jeg snakka med dem i Oslo på onsdag for å skrive en artikkel, får se hva de kommer opp med. Særlig villige er de ikke.

Bl a ei ung og svært svaksynt jente ble grundig beklådd.

Skrevet

Jeg snakka med dem i Oslo på onsdag for å skrive en artikkel, får se hva de kommer opp med. Særlig villige er de ikke.

Bl a ei ung og svært svaksynt jente ble grundig beklådd.

Jeg betviler ingen slike kjipe saker lenger, dertil har jeg og andre jeg kjenner opplevd altfor mye.

Skrevet

Når man drar på studieturer så forventer man at man blir presentert for en bit av sannheten, ja ;-)

Svenskene har en helt uforståelig komplisert kultur av kollektiv skamfølelse og fordommer. Fra 2. VK har de dratt med seg en hel gjeng kritikere og politikere som har hamret løs på samfunnet og opinionen for hva som skjedde under krigen. Den svenske regjeringen gjorde mange og grove feilvurderinger. Dette har resultert i at ingen tør protestere eller gripe tak i problemene når innvandringen går over alle støvelskaft.

Svenskene er teknisk konkurs og sitter med en enorm utgiftspost: ca 50 mrd pr år som innvandringen koster i trygder og tiltak. det er 5 ganger så mye som Norge trolig betaler for sine. Til bare boligformål for innvandrerne kommer vi til å bruke 4-5 mrd i år, svenskene trolig 20-25 mrd.

Til sammenligning får politivesenet i Norge ca 7 mrd.

Gjest trond-h
Skrevet

Oi oi oi oi. Først må vi etablere et skille mellom enkeltindividers handlinger og gruppenes, og så gruppene innenfor islam. Nå beveger du deg ut i farlig Frp-farvann.

Du fremstiller det som om alle muslimer er ofre fordi de er religiøse og underlagt visse regler. Jeg er også religiøs, og dermed underlagt visse regler, men jeg er da ikke et offer for det.

Det er nok av dem som mishandler i religionens navn, for religioner kan brukes til så mange formål, både godt og ondt. Problemet er ikke religionen, men de menneskene som vrir om på ting for at det skal passe dem.

Jeg holder ved at vi må ta tak i enkelttilfellene. Det at religion blir brukt som unnskyldning for konedenging betyr ikke at det nødvendigvis er religionen vi må ta tak i. Der mentaliteten som tillater å vrenge om på religionen som er farlig, og den mentaliteten finnes i samtlige kulturer.

"Det er nok av dem som mishandler i religionens navn ....Problemet er ikke religionen, men de menneskene som vrir om på ting for at det skal passe dem. Det at religion blir brukt som unnskyldning for konedenging betyr ikke at det nødvendigvis er religionen vi må ta tak i. "

Dersom islam ved Koranen, Hadith eller Sunnah var definert slik at konemishandling er ulovlig, var det menneskene det var noe feil med og ikke islam. Da hadde du hatt rett. Men her sier Koranen krystallklart at menn skal slå koner de frykter oppsetsighet fra:

"Menn er kvinners formyndere på grunn av det Allah har utstyrt noen av dere med fremfor andre, og på grunn av de utgifter de bærer. Derfor skal rettskafne kvinner være lydige og bevare det som er hemmelig, fordi Allah ønsker det bevart. Dem fra hvem dere frykter oppsetsighet, skal dere formane, gå ikke til sengs med dem, og gi dem stryk " Sure 4,48.

Les Koranen du, men finn deg en spypose først.

Gjest Datt på hodet..........datt på hodet......
Skrevet

Datt du på hodet i dag? Kan ikke du dette igjen slik at du kan tenke på andre ting?

Skrevet

Datt du på hodet i dag? Kan ikke du dette igjen slik at du kan tenke på andre ting?

Jeg skriver om 100 andre ting også, for deg som ikke ser det.

Alle har en mening, og den må de få lov å ha, også jeg - og du. Hva du derimot mener om meg og mine meninger er meg helt likegyldig.

Skrevet

"Det er nok av dem som mishandler i religionens navn ....Problemet er ikke religionen, men de menneskene som vrir om på ting for at det skal passe dem. Det at religion blir brukt som unnskyldning for konedenging betyr ikke at det nødvendigvis er religionen vi må ta tak i. "

Dersom islam ved Koranen, Hadith eller Sunnah var definert slik at konemishandling er ulovlig, var det menneskene det var noe feil med og ikke islam. Da hadde du hatt rett. Men her sier Koranen krystallklart at menn skal slå koner de frykter oppsetsighet fra:

"Menn er kvinners formyndere på grunn av det Allah har utstyrt noen av dere med fremfor andre, og på grunn av de utgifter de bærer. Derfor skal rettskafne kvinner være lydige og bevare det som er hemmelig, fordi Allah ønsker det bevart. Dem fra hvem dere frykter oppsetsighet, skal dere formane, gå ikke til sengs med dem, og gi dem stryk " Sure 4,48.

Religionen skapes av kulturen, så er holdningene i kulturen i utgangspunktet at kvinner skal bankes, så lages religionen slik at den bekrefter kulturens holdninger.

Det er ikke slik at muslimer blir konebankere hvis de blir religiøse. De er ikke født muslimer, men født inn i arabisk kultur. Far banker mor, sønn banker kone, bror banker søster osv. Etterpå leser vi i koranen at det er OK, så fortsetter vi med det.

Handler ikke 4:48 om jødene? Feil sure?

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Innvandrere i Norge kommer fra mange ulike land og kulturer. Mange er fattige og har opplevd mye vondt.

De fleste muslimer som kommer hit er verken fattige eller har opplevd noe vondt. De kommer hit gjennom familiegjenforening.

Ser en på kriminalitetsstatistikken ser en at muslimske innvandrere er overrepresentert, mens innvandrere fra en del andre land er underrepresentert (altså mindre kriminelle enn etniske nordmenn).

Da er det nærliggende å trekke konklusjonen at kulturen muslimene tar med seg er i stor grad årsaken til den kriminelle oppførselen.

De viser også mindre vilje til å integrere seg enn innvandrere fra andre kulturer/religioner.

Hvilkem rasisme er du mener de møter?

Det er rasisme over alt. I våre politiske partier (dog ikke mitt koselige røde parti), i skolen, i media osv.

Jeg ser at en del tar med seg en ukultur til Norge, og at det er bekymringsverdig. Men jeg er veldig opptatt av at vi ikke må glemme de som kommer hit og bidrar positivt til samfunnet - mange mer enn etniske nordmenn. Og når vi begynner å se på muslimer som utelukkende kriminelle, skaper det fremmedfrykt og dermed urettferdig behandling av "de snille".

Kvinnen med utopiene
Skrevet

De tidlige skrifter i alle våre verdensreligioner har elementer av guffenhet i seg, og det tar jeg avstand fra. Men vi må huske på at mange har utviklet seg bort fra det, og til noe positivt.

Alle muslimske menn slår ikke konene sine...

Gjest trond-h
Skrevet

De tidlige skrifter i alle våre verdensreligioner har elementer av guffenhet i seg, og det tar jeg avstand fra. Men vi må huske på at mange har utviklet seg bort fra det, og til noe positivt.

Alle muslimske menn slår ikke konene sine...

"De tidlige skrifter i alle våre verdensreligioner har elementer av guffenhet i seg, og det tar jeg avstand fra. "

Skitten i islam kan ikke unskyldes med det du finner i andre religioner.

"Men vi må huske på at mange har utviklet seg bort fra det, og til noe positivt. "

Jeg synes ikke det er positivt med terrorisme. Og det finnes rikelig med muslimer på denne planeten som mener det er akseptabelt i følge Koranen.

"Alle muslimske menn slår ikke konene sine... "

Er kona for redd til å mukke, synes han nok ikke han trenger å slå henne heller. Fornekter han Koranens påbud om mishandling av kona/konene, vil mange muslimske menn kalle ham en kjetter. Så er det godt at noen muslimske menn har vett til å følge egen samvittighet fremfor islams/Koranens galskap

Gjest trond-h
Skrevet

Religionen skapes av kulturen, så er holdningene i kulturen i utgangspunktet at kvinner skal bankes, så lages religionen slik at den bekrefter kulturens holdninger.

Det er ikke slik at muslimer blir konebankere hvis de blir religiøse. De er ikke født muslimer, men født inn i arabisk kultur. Far banker mor, sønn banker kone, bror banker søster osv. Etterpå leser vi i koranen at det er OK, så fortsetter vi med det.

Handler ikke 4:48 om jødene? Feil sure?

"Religionen skapes av kulturen, så er holdningene i kulturen i utgangspunktet at kvinner skal bankes, så lages religionen slik at den bekrefter kulturens holdninger."

Uenig. Islam ble oppfunnet/skapt av Muhammed og er definert Kornanen, Hadith og Sunnah.

"Det er ikke slik at muslimer blir konebankere hvis de blir religiøse. "

Virkelig ? Når muslimer sier at Koranen inspirerte dem til terrorisme, kan den vel også inspirere til konemishandling ?

"De er ikke født muslimer, men født inn i arabisk kultur. Far banker mor, sønn banker kone, bror banker søster osv. Etterpå leser vi i koranen at det er OK, så fortsetter vi med det."

Enig i at kultur kan modifisere en religion. Derfor får man ulike trosretninger. Noen aksepterer konemishandling, andre ikke. Men Koranens påbud om at kvinner skal gis stryk om mannen frykter oppsetsighet, er ikke til å ta feil av ! Kilden til svineriet er Muhammed !

Selvfølgelig kan det også være folk som drev mishandling før de ble muslimer, og så leste de etter de ble muslimer i Koranen at det var OK og fortsatte. Det endrer likevel ikke Muhammeds og islams påbud om mishandling !

"Handler ikke 4:48 om jødene? Feil sure? "

Beklager. Det skulle stå 4,38.

Kvinnen med utopiene
Skrevet

"De tidlige skrifter i alle våre verdensreligioner har elementer av guffenhet i seg, og det tar jeg avstand fra. "

Skitten i islam kan ikke unskyldes med det du finner i andre religioner.

"Men vi må huske på at mange har utviklet seg bort fra det, og til noe positivt. "

Jeg synes ikke det er positivt med terrorisme. Og det finnes rikelig med muslimer på denne planeten som mener det er akseptabelt i følge Koranen.

"Alle muslimske menn slår ikke konene sine... "

Er kona for redd til å mukke, synes han nok ikke han trenger å slå henne heller. Fornekter han Koranens påbud om mishandling av kona/konene, vil mange muslimske menn kalle ham en kjetter. Så er det godt at noen muslimske menn har vett til å følge egen samvittighet fremfor islams/Koranens galskap

Jeg bare sier at jeg også ser at det finnes retninger innenfor Islam som er tvilsomme, men det betyr ikke at dette gjelder alle muslimer. Det finnes et stort mangfold innenfor Islam, som i alle andre kulturer, og det må vi ikke glemme.

Gjest trond-h
Skrevet

Jeg bare sier at jeg også ser at det finnes retninger innenfor Islam som er tvilsomme, men det betyr ikke at dette gjelder alle muslimer. Det finnes et stort mangfold innenfor Islam, som i alle andre kulturer, og det må vi ikke glemme.

"Jeg bare sier at jeg også ser at det finnes retninger innenfor Islam som er tvilsomme, "

Jeg vil regne alle islamske regninger som ikke respekterer menneskerettighetene som tvilsomme eller tydligere: groteske. Det finnes ikke ett eneste muslimsk demokratisk land med respekt for menneskerettighetene. Tyrkia er det nærmeste man kommer muslimsk demokrati, men de respekterer ikke menneskerettighetene. Det er en av flere grunner til jeg mener alle retninger innenfor islam er tvilsomme/groteske. Selve Koranen er en oppskrift på ondskap, brudd på menneskerettighetene, forakt for demokrati og rettsikkerhet.

"men det betyr ikke at dette gjelder alle muslimer. "

Nei, selvfølgelig ikke, jeg kjenner en del muslimske kjettere. De er ikke enig i Koranens oppskrift på konemishandling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...