Gå til innhold

FU: Har du noen kinky sider ved deg?

Gjest While you are looking at my aaaaahh

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres helt klart litt kinky ut, ja.

Råkost? Linser? Homeopatmedisin? Er det kinky, eller?

*kniiis...*

Ikke bortført av en UFO, vel?

Videoannonse
Annonse
Gjest PandaMiranda
Skrevet

Ikke bortført av en UFO, vel?

Eehh... Er du synsk, eller??

Skrevet

Eehh... Er du synsk, eller??

Vi går rett inn i X-files.

bugge -jenta
Skrevet

Nei, men jeg har en mistanke om at ei av de eldste damene i kirkekoret synes jeg har for korte skjørt med for høy splitt.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Vi går rett inn i X-files.

Oj, - nå føler jeg meg løftet til en høyere sfære med flappende energier og metafysiske vibrasjoner.

Jeg bare VISSTE det - du har egentlig sett lyset, du også!

Ser du Mahabbarata i skyen?

Blip - blip - bliiiiip....

Skrevet

Oj, - nå føler jeg meg løftet til en høyere sfære med flappende energier og metafysiske vibrasjoner.

Jeg bare VISSTE det - du har egentlig sett lyset, du også!

Ser du Mahabbarata i skyen?

Blip - blip - bliiiiip....

*Sperrer øynene litt opp*

Platon mente at abstraksjoner har en selvstendig eksistens i andre dimensjoner, han mente at andre dimensjoner faktisk er mer virkelig enn den virkeligheten vi sanser omkring oss.

Jeg trenger bare ferie. Hvis ikke, begynner jeg å se sandstrender, paraplydrinker og huladamer og høre palmesus.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

*Sperrer øynene litt opp*

Platon mente at abstraksjoner har en selvstendig eksistens i andre dimensjoner, han mente at andre dimensjoner faktisk er mer virkelig enn den virkeligheten vi sanser omkring oss.

Jeg trenger bare ferie. Hvis ikke, begynner jeg å se sandstrender, paraplydrinker og huladamer og høre palmesus.

Å, mener du at Platon trodde på flere dimensjoner? Jeg har alltid trodd at hulelignelsen var litt sånn i overført betydning. Men jeg har kanskje ikke fordypet meg så veldig i det der.

Noe som betyr mye for meg, er bevisstheten om fantasiens kraft - uavhengig av om flere dimensjoner måtte være reelle eller bare noe vi tenker oss.

Virkeligheten som statisk beskrivelse kan fort bli veldig mekanisk - og man gjentar låste mønstre uten å oppdage at man har flere muligheter.

Fantasi kan gjøre at man utforsker verden mer, og oppdager flere perspektiver. "Man er hva man tenker", for å si det sånn.

Uten fantasi hadde ikke forskere eller gründere kunnet sette seg mål og stake seg ut veien mot det de vil oppnå.

Du tror ikke det var noe i retning av det Platon tenkte, da? At man kan nå sine mål hvis man har forestillingsevne? Og at vi alltid har et perspektiv på verden, som farger opplevelsen av materien rundt oss?

Et perspektiv som er preget av ens erfaringer og tanker - positive og/ eller negative. Som får følger for hvordan man forholder seg til ting.

Skrevet

Å, mener du at Platon trodde på flere dimensjoner? Jeg har alltid trodd at hulelignelsen var litt sånn i overført betydning. Men jeg har kanskje ikke fordypet meg så veldig i det der.

Noe som betyr mye for meg, er bevisstheten om fantasiens kraft - uavhengig av om flere dimensjoner måtte være reelle eller bare noe vi tenker oss.

Virkeligheten som statisk beskrivelse kan fort bli veldig mekanisk - og man gjentar låste mønstre uten å oppdage at man har flere muligheter.

Fantasi kan gjøre at man utforsker verden mer, og oppdager flere perspektiver. "Man er hva man tenker", for å si det sånn.

Uten fantasi hadde ikke forskere eller gründere kunnet sette seg mål og stake seg ut veien mot det de vil oppnå.

Du tror ikke det var noe i retning av det Platon tenkte, da? At man kan nå sine mål hvis man har forestillingsevne? Og at vi alltid har et perspektiv på verden, som farger opplevelsen av materien rundt oss?

Et perspektiv som er preget av ens erfaringer og tanker - positive og/ eller negative. Som får følger for hvordan man forholder seg til ting.

Jeg forstår prinsippet, men forenkler det litt.

Jeg gleder med over livet i en hund, en katt en stein, en kvinne, et barn. Men likevel kan jeg slakte en kanin og spise den. noen vil se det som et paradoks, men det er det ikke.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Jeg forstår prinsippet, men forenkler det litt.

Jeg gleder med over livet i en hund, en katt en stein, en kvinne, et barn. Men likevel kan jeg slakte en kanin og spise den. noen vil se det som et paradoks, men det er det ikke.

Hvordan kobler du det til hulelignelsen? Eller Platon sånn i det hele tatt?

Det hørtes livsbejaende ut, men jeg tok visst ikke helt poenget i forhold til hvordan det var en forenkling av det foregående.

Bortsett fra det så er nå stekt kanin godt, da...

Men det er nå rart likevel at vi skal leve av å spise andre individer.

Kan skjønne at enkelte kan bli vegetarianere. Selv har jeg nok et stykke igjen til Nirvana, for å si det sånn... (knegg, knegg...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...