Gå til innhold

bør ikke en far ha hovedansvaret for barna.

Anbefalte innlegg

Skrevet

De to barna blir like mye dine som hans... men selvfølgelig skal han ta sin del av ansvaret!Dette bør du ta opp med han, og sette hardt mot hardt.. Det ville ihvertfall jeg gjort!

Ærlig talt, barn blir aldri like mye en stemors barn som farens barn. Jeg ville blitt rimelig forbannet hvis farens stadig skiftende kjærster skulle utrope seg til hovedomsrogsperson og overta ansvaret for barna mens far fortsetter løpet som førte til samlivsbruddet.

Videoannonse
Annonse
Gjest fridalida
Skrevet

Jeg tenker at hvem som har hovedansvaret for barna kommer mer an på hvordan dere organiserer familielivet generelt enn på biologi. Dersom dere har et forhold hvor han feks jobber masse, og du jobber 50 %, synes jeg det er naturlig at du tar mest ansvar for barna, selv om de er "hans". Dersom dere jobber like mye, må han gjøre like mye av jobben hjemme som du gjør, osv.

Så egentlig synes jeg dette er et spørsmål om arbeidsfordeling av oppgaver i hjemmet, ikke om hvem som skal ta seg av hans barn. Han har jo ikke flere timer i døgnet enn du har, så dersom han tar barna mest, faller det flere andre oppgaver på deg.

En helt annen ting, er at ungene naturligvis trenger å ha kontakt med pappan sin. Så av den grunn, bør han være mer sammen med dem.

Gjest sandex
Skrevet

Ja, hun må ta barna med på kjøpet, men ikke slik du tolker det.

Hun må akseptere at de er en del av familien, men de blir ikke hennes ansvar for det.

Hmm.. synes de blir hennes ansvar også.. men ikke MER enn farens selvfølgelig...

Gjest sandex
Skrevet

Så da er det greit at hun har hovedansvaret?

Hun klager faktisk ikke over at hun må gjøre like mye, men at hun må gjøre _mer_.

Jeg så på helheten av det hun skrev.. Og nei, jeg mener ikke at hun skal ha hovedansvaret.. trodde jeg skrev det ganske tydelig :)

Gjest er ikke dette fars ansvar..............
Skrevet

Jeg tenker at hvem som har hovedansvaret for barna kommer mer an på hvordan dere organiserer familielivet generelt enn på biologi. Dersom dere har et forhold hvor han feks jobber masse, og du jobber 50 %, synes jeg det er naturlig at du tar mest ansvar for barna, selv om de er "hans". Dersom dere jobber like mye, må han gjøre like mye av jobben hjemme som du gjør, osv.

Så egentlig synes jeg dette er et spørsmål om arbeidsfordeling av oppgaver i hjemmet, ikke om hvem som skal ta seg av hans barn. Han har jo ikke flere timer i døgnet enn du har, så dersom han tar barna mest, faller det flere andre oppgaver på deg.

En helt annen ting, er at ungene naturligvis trenger å ha kontakt med pappan sin. Så av den grunn, bør han være mer sammen med dem.

det er jo helt urimelig, det er jo hans unger. Det spiller da ingen rolle hvor mye jeg jobber, for det må da være de to som har satt disse barna til verden som må følge de opp. Det burde være far som hjelper barna med lekser og følger med på hva som skjer, ikke jeg.

Jeg er og skal være en viktig omsorgsperson for barna, men jeg anser at jeg ikke er så bundet til barn som han. Jeg har tross alt ikke barn i utgangspunktet og burde derfor stå litt friere enn han.

Gjest fridalida
Skrevet

det er jo helt urimelig, det er jo hans unger. Det spiller da ingen rolle hvor mye jeg jobber, for det må da være de to som har satt disse barna til verden som må følge de opp. Det burde være far som hjelper barna med lekser og følger med på hva som skjer, ikke jeg.

Jeg er og skal være en viktig omsorgsperson for barna, men jeg anser at jeg ikke er så bundet til barn som han. Jeg har tross alt ikke barn i utgangspunktet og burde derfor stå litt friere enn han.

Jeg regner med at du og pappan er enige om at barna skal bo hos dere. Da må dere bli enige om hvordan samlivet skal være og arbeidsfordelingen skal være. Har dere blitt enige om at barna skal bo hos dere, så mener jeg at du også har ansvar for den beslutningen.

Jeg er helt enig med deg i at han bør ta hovedansvaret for ungene, det tror jeg alle tjener på. Men jeg er ikke enig i at det ikke skal inngå i de felles forpliktelsene du og han har for å skape en felles tilværelse for alle sammen.

Men dersom han prioriterer hobbyer og andre aktiviteter før ungene, mens du ikke får lov til det, da er jeg enig i at det blir helt feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...