Gå til innhold

skeptisk til Cipralex:NHD


Gjest psykojenta

Anbefalte innlegg

Gjest psykojenta

Jeg har skrevet her utallige ganger før og har stort sett fått svar på det jeg lurer på...

Jeg er for tiden innlagt(5mnd) for noe de tror/vet er depresjonsdiagnose.

Jeg gikk på Cipralex i 8mnd uten virkning, ble innlagt, prøvde så Lamictal med god effekt. Den måtte jeg dessverre slutte med da jeg fikk masse pseudo-hallisunasjoner...

Nå er jeg tilbake på Cipralex, ingen serumkonsentrasjon er tatt(verken nå eller da jeg gikk på denne sist).

Har jeg lov til å tvile på om denne medisinen er rett for meg. Går på 20mg nå, og merker ingen forskjell.

Selvfølgelig har jeg det bedre enn for 5mnd siden- er mer likegyldig til alt. Det tror jeg har med det "løftet" som Lamictalen gav meg.

Når kan jeg forvente effekt av Cipralex denne gangen?

Jeg er veldig skeptisk til å bli satt på medisinen jeg gikk på for noen måneder siden...som jeg overhode ikke ble bedre av.

Behandlende lege har sagt at jeg skal oppi 30mg. Hvis det ikke funker skal Zyprexa legges til.

Er det noe håp for bedring av meg eller skal jeg fortsette livet som det er?

Jeg har gått deprimert mer eller mindre siden jeg var 11-12, unntak da jeg gikk gravid for snart 5 år siden(er snart 25)

Håper noen kan gi meg et vink om evt. prognose, håp...eller hva jeg skal gjøre for å få det bedre...

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes ikke det er naturlig å velge Cipralex med din sykehistorie.

Andre AD kan godt prøves.

Siden du hadde så god effekt av Lamictal, kan det tyde på at du har en depresjon som ledd i en bipolar lidelse. Lithionit er et godt alternativ til Lamictal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psykojenta

Har du prøvd andre ssri da?

Nei jeg har ikke prøvd andre ssri.

Jeg sliter med sf. og er redd for å legge på meg...

Ikke vet jeg hva som er verst: pest(SF) eller kolera(depresjon)...

Finnes det andre ssri som en ikke legger på seg av da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psykojenta

Jeg synes ikke det er naturlig å velge Cipralex med din sykehistorie.

Andre AD kan godt prøves.

Siden du hadde så god effekt av Lamictal, kan det tyde på at du har en depresjon som ledd i en bipolar lidelse. Lithionit er et godt alternativ til Lamictal.

Hvis det er greit for deg, skriver jeg ut spørsmålet OG svaret- og gir det til min behandlende lege over helga...

Bipolar? Jeg?

Riktignok var mamma mye deprimert- og behandleren min sier jeg svinger en del, men bare mellom moderat(lettere) depresjon til dyp depresjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...