Gå til innhold

FU: Hva gidder du å legge deg oppi?

Anbefalte innlegg

Gjest Listus
Skrevet

Hva ville du gjordt i desse situasjonene?

1) Naboens bil står skjevt parkert ca 2 dager i måneden. Dette innenbærer at du må svinge litt ekstra på rattet for å kjøre forbi.

2) En nyinnflyttet nabo står noen ganger i uka på parkeringsplassen din.

3) Kunden bak deg i køa på butikken sniker seg foran deg.

4) Du har stort gruppearbeid på høyskolenivå og den ene på gruppen skiver veldig bra, men har mange skrivefeil. Det tar ca 30 min for deg og dine medstudenter å rette feilene.

5) En bekjendt møter deg på byen for et kafebesøk, men hun har bommet med maskaraen.

6) Du møter et bekjendt par på en parkeingsplass på et kjøpesenter. Mannen roper og ydmyker konen.

Videoannonse
Annonse
Angelica :o)
Skrevet

nr 3. Jeg HATER folk som sniker i køa :P

Skrevet

"Du møter et bekjendt par på en parkeingsplass på et kjøpesenter. Mannen roper og ydmyker konen."

Roper hva? Ydmyker hvordan?

"............................................"

Gjest Listus
Skrevet

"Du møter et bekjendt par på en parkeingsplass på et kjøpesenter. Mannen roper og ydmyker konen."

Roper hva? Ydmyker hvordan?

"............................................"

Han roper at hun er udugelig, og hva hun har tenkt å bruke penger på nå og virker agressiv. Lager en stor sene ut av hele greia.

(har sett noen slike episoder i det siste)

Skrevet

1) Naboens bil står skjevt parkert ca 2 dager i måneden. Dette innenbærer at du må svinge litt ekstra på rattet for å kjøre forbi.

-ingenting-

-pratet med vedkommende og forklart på en fin måte at det er veldig upraktisk og ikke kunne sette bilen på egen parkeringsplass-

-ingenting(evt sett veldig stygt på vedkommende:-P)-

4) Du har stort gruppearbeid på høyskolenivå og den ene på gruppen skiver veldig bra, men har mange skrivefeil. Det tar ca 30 min for deg og dine medstudenter å rette feilene.

-30 min er ikke mye. Forøvrig holdt kjeft og rettet. Og kanskje, kommer an på hvor dårlig det var, bedt personen være mer oppmerksom på det ved neste prosjekt evt-

5) En bekjendt møter deg på byen for et kafebesøk, men hun har bommet med maskaraen.

-kommer helt an på hvor mye. mer eller mindre ikke synlig, bare gitt faen. myyyye synlig, vel muligens nevnt det ja...-

6) Du møter et bekjendt par på en parkeingsplass på et kjøpesenter. Mannen roper og ydmyker konen.

-glant ned i grusen til de var ferdig-

Skrevet

Køsniking er en uting. Kommer noen bort til meg med mascaraen på snei sier jeg ifra.

Gjest primus
Skrevet

Sniking i køer sier jeg surt og bestemt ifra om. Feilplassering på min parkeringsplass underretter jeg om på en høflig måte. Kjefting på kjerringer snur jeg meg vekk fra, gjør som jeg ikke ser da, for ikke å ydmyke kona enda mer. Kan si noen ord om hva jeg mener til drittsekken ved en annen anledning og komme med støttende ord til kona når vi er på tomannshånd.

Skrevet

Han roper at hun er udugelig, og hva hun har tenkt å bruke penger på nå og virker agressiv. Lager en stor sene ut av hele greia.

(har sett noen slike episoder i det siste)

Minner meg om en gang søsteren min og jeg var på parkeringsplassen til et stort kjøpesenter, dette var like før jul og et tilsynelatende "perfekt" ektepar med pels og stor mercedez stopper ved siden av oss. I det de går ut av bilen sier mannen syrlig:"Man kan handle mye selv om man har dårlig tid vet du, vennen min!" Vi holdt på å kveles...! Han sa det altså _ikke_ på noen trivelig og vennlig måte, men skikkelig syrlig og nedlatende!

Skrevet

- Dette skjer stadig vekk, ofte flere ganger i uka. Gidder ikke bruke energi på dustenaboene...

- skjer også stadig vekk (ikke bare den nye naboen, men andre som har bodd her i maaange år). Har jeg en dårlig dag får de høre det, andre dager ber jeg de flytte bilen

- blir sur og irritert, men ofte gidder jeg ikke si noe.

- hadde nok blitt ganske irritert og sur, men gjort det likevel.

- hadde det vært ille, hadde jeg sagt ifra.

- Hadde vel bare sett i bakken, og håpet på at han var ferdig snart.

jubalong70
Skrevet

Ikke brydd meg om. Bare brummet litt i skjegget hvis jeg hadde en dårlig dag.

Sagt i fra på en pen måte. Det er jo ikke sikkert naboen vet det er din plass.

Mumler litt høyt i skjegget slik at jeg håper vedkommende hørte meg. (Feigt, ja jeg vet det.)

Anbefalt henne å bruke data og rettesystemet der.

Definitivt sagt i fra.

Bekjente bryr jeg meg ikke så mye med. Hadde syntes det var ekkelt og være vitne til. Hadde jeg truffet kona alene og det passet seg å snakke om dette, hadde jeg nok nevnt at jeg syntes det var pinlig.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Har du hatt en dårlig dag...?

;-)

Gjest Listus
Skrevet

Har du hatt en dårlig dag...?

;-)

Nei :)

Men jeg er av og til litt fasinert over hva folk legger seg oppi...

Spesielt gammle nabokjerringer på over 70 som ikke har annet å gjøre enn å klage på andre:)

Gjest zettupp
Skrevet

Nr.1, 2, 4, 5, driter jeg i. Nr.3 og 6. driter jeg ikke i, men sier pent ifra (ja ok da, kansje litt sur).

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Nei :)

Men jeg er av og til litt fasinert over hva folk legger seg oppi...

Spesielt gammle nabokjerringer på over 70 som ikke har annet å gjøre enn å klage på andre:)

Noen ganger skulle jeg ønske jeg var litt flinkere til å klage, faktisk. Det blir som regel til at jeg holder kjeft...

Kanskje vi kunne trenge litt mer latino temperament her i landet? Det er liksom tabu å si ifra, føler jeg noen ganger.

Men det er jo klart at det kan bli litt slitsomt med folk som alltid skal si ifra om all ting for en hver pris...

Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe.

Jeg hadde tatt det opp med h*n hvis det fortsatte.

Jeg sier "ja, jeg har det ikke travelt..." ganske høyt

30 minutter ekstra til en stor oppgave hadde jeg ikke brydd meg med. Vedkommende med skrivefeilene har sikkert ikke gjort det med vilje.

Jeg hadde sagt det, og satt pris på å få beskjed hvis det var meg som hadde bommet.

Jeg tror (desverre) ikke jeg hadde sagt noe. Det må de selv ordne opp i.

Mista nikket
Skrevet

Jeg hadde garantert reagert på 2 og 6. Om jeg hadde hatt en dårlig dag hadde jeg også reagert på nr. 3. Jeg ville nok oså sagt i fra på en OK måte nr 5

Skrevet

1 og 2 hadde jg ikke brydd meg om. Ikke den med medstudenten med skrivefeilene heller. Hva hjelper det å bry seg med det? Vedkommende skriver vel ikke bedre enn som så, og selv om hun får beskjed om å skjerpe seg kommer jeg til å gå over og rette åkkesom. De andre hadde jeg brydd meg noe saftig med.

ikke fast nick
Skrevet

Så lenge jeg kommer forbi er det ingenting å reagere på.

Hadde sagt i fra på en ryddig og saklig måte at dette er min parkeringsplass og at han får holde seg til sin plass.

Har jeg dårlig tid og er stressa kan det hende jeg sier i fra. Har jeg god tid og ikke er stressa, lar jeg det som oftest passere.

Hadde bedt vedkommende om å legge det inn i word eller annet skriveprogram, slik at man kunne kjørt stavekontroll på det.

Spørs hvor godt jeg kjenner personen. Er det kun perifert ville jeg nok ikke sagt noe. Var det en god bekjent ville jeg sagt i fra.

Ville sagt i fra til mannen om at sånn opptreden hadde jeg ikke funnet meg i hvis jeg var hans kone.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg hadde irritert meg over manglende rettskrivning på gruppearbeid (for da kan man vel gidde å konse, eller kjøre retteprogram? Jeg skriver feil som fy ofte, men er det for andre også prøver jeg jo litt skjerpings, og det vil jeg gjerne at andre skal og) og blitt sur på han der patroniserende fyren. Ellers hadde jeg sagt fra om mascara for å være grei.

Og sniking i køen KAN jeg bli irritert for, litt avhengig av dagshumør. Jeg HAR sagt fra.

Resten hadde ikke brydd meg noe særlig.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...