Gå til innhold

FU: Hva gidder du å legge deg oppi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville du gjordt i desse situasjonene?

1) Naboens bil står skjevt parkert ca 2 dager i måneden. Dette innenbærer at du må svinge litt ekstra på rattet for å kjøre forbi.

--- Jeg kjører ikke bil så jeg slipper heldigvis denne. Om det kun skjer to ganger i måneden ville jeg ikke brydd meg. Bare om det hadde skjedd 4 ganger i uka.

2) En nyinnflyttet nabo står noen ganger i uka på parkeringsplassen din.

--- Jeg ville skrevet en lapp på datamaskinen, hvor det sto at det har kommet klager på at folk tar hverandres parkeringsplasser. Så ville jeg puttet den i alle postkassene i nabolaget.

3) Kunden bak deg i køa på butikken sniker seg foran deg.

--- spørs på kunden og humøret mitt. Det har skjedd meg en del ganger, og som regel gidder jeg rett og slett ikke å krangle.

4) Du har stort gruppearbeid på høyskolenivå og den ene på gruppen skiver veldig bra, men har mange skrivefeil. Det tar ca 30 min for deg og dine medstudenter å rette feilene.

-- Jeg ville foreslått at vedkommende hadde ansvaret for å skrive, mens resten hadde ansvar for korrektur. Dvs...om det var den eneste personen i gruppen som var virkelig flink til å skrive.

5) En bekjendt møter deg på byen for et kafebesøk, men hun har bommet med maskaraen.

-- Jeg sier jeg må på do, og spør om hun vil holde meg med selskap. Stiller meg foran speilet, og napper litt på øynene mine. Evt sier det forsiktig til henne, mens vi går ved siden av hverandre...i form av et lite dult og "du har noe..." *pirke seg på øyet*

6) Du møter et bekjendt par på en parkeingsplass på et kjøpesenter. Mannen roper og ydmyker konen.

--- Spørs på dagsformen. JEg ville sett an situasjonen. Kanskje gått så nære at de hadde stoppet. Om de hadde stoppet ville jeg sett om jeg det var muligheter for å ta kontakt, så ville jeg spurt mannen om det var greit om jeg fikk spurt konen hans kjapt om noe. Så ville jeg lagd inn et bogus-ærend, samt et spørsmål om alt er i orden.

Videoannonse
Annonse
Jentungen1365380808
Skrevet

1 Det gidder jeg ikke bry meg om. At naboen ikke kan parkere er hans/hennes problem.

2 Jeg hadde vist han/henne det fine skiltet der det står "Reservert leilighet nr. XX" og sagt at leilighet XX er min, du har nr. YY.

3 Det kommer an på hvor mye han/hun skal betale for. Hvis det bare er en avis, så er det greit. Er det full handlevogn er det ikke greit. Kommer litt an på dagsformen.

4 Spør diskret om vedkommende vet hvordan stavekontrollen på pc-en virker, og tilbyr meg å lære ham/henne hvordan den virker hvis vedkommende ikke vet det.

5 Foreslår litt humoristisk at hun tar en titt i speilet.

6 Det kommer an på hvordan hun reagerer på det han sier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...