Gå til innhold

NAV...jeg blir provosert!

Anbefalte innlegg

mental1365380830
Skrevet

Hei!

Min situasjon er slik: var først sykemeldt ett år, deretter har jeg hatt ca tre år med rehabilitering.

Nå har jeg forsøkt å søke om attføring. Jeg ønsker å komme tilbake i en jobbsituasjon, men innser (klokelig) at jeg trenger litt oppfølging, slik at jeg ikke ender opp som syk igjen.

Nå har tålmodigheten min tatt slutt i forhold til både trygdeetaten og Aetat. Jeg synes de er helt talentløse, jeg kan ikke fatte at det går an å utføre så dårlig jobb som dette:

Ved første besøk på Aetat ba jeg saksbehandleren sjekke at all nødvendig dokumentasjon var tilgjengelig for dem.

Det sa de at det var.

Så blir det stille. Lenge. Når jeg purrer sier de at de mangler papirer fra DPS.

Da har det gått to måneder, de har verken ringt meg, fastlegen eller DPSen.

Jeg har nå ordnet nye papirer for dem, men har også fått vite fra både fastlege og DPS at alle nødvendige papirer ble sendt fra dem samtidig med at jeg leverte inn min søknad om attføring.

Jeg fatter det bare ikke. Hvorfor sier de alt er OK når det ikke er det, og hvorfor sier de ikke ifra når de mangler noe?

Jeg er så oppgitt.

Da jeg forsiktig nevnte at trygdekontoret (i samme bygg!) har massevis av papirer på meg, fikk jeg beskjed om at dette ikke var mulig å få tak i, disse papirene ligger nemlig nå i ARKIVET. Trygdekontoret har mottatt jevnlige legevurderinger i fire år..

Disse menneskene minner meg mer og mer om TV-serien The Office. Hva gjør de egentlig på jobben?

Og til alt overmål: min kommune er prøvekommune for NAV, den Nye Arbeids- og velferdsforvaltningen. Dette skulle jo bety samhandling mellom etatene, de skal jo bli EN etat.

Samhandler de? Nei.

Jeg har lyst til å levere inn en formell klage, er det noen som vet hvor denne burde sendes?

Denne situasjonen har mange flere brev, telefoner, mailer, lovnader om at alt er i orden, krav om mer dokumentasjon (de allerede har...) etc enn beskrevet her.

Jeg lover dere at sinnet mitt ikke er overdrevet!

Huff a meg!

Takk til alle som svarer:-)

Videoannonse
Annonse
Gjest yeah man
Skrevet

kjipt å ha det sånn , jeg mener også at trygdekontoret er udugelige. De later som om de gjør en god jobb , men i realiteten så skjønner dem ikke en dritt. Det heter inviduell serviceavtale dvs at du henter dokumentasjon og da skal saken går raskere.

Jeg opplevde også det at jeg ordner meg papirer og diverse og alt de trengte og de brukte 8 mnd på å behandle saken , hvor ble det av serviceavtale? My ass.

jeg mener du bør klage , fordi det er altfor få av oss som gjør det. Jeg kjenner også mennesker som har sluttet i sin stilling på TK fordi de har ment at dette er bare tull og bingo lotteri for hvem som for hva!

Klag og ikke gi deg , gi de en lekse og spesielt skriv og før opp navn på hvem som har sagt at alt er i skjønneste orden

mental1365380830
Skrevet

kjipt å ha det sånn , jeg mener også at trygdekontoret er udugelige. De later som om de gjør en god jobb , men i realiteten så skjønner dem ikke en dritt. Det heter inviduell serviceavtale dvs at du henter dokumentasjon og da skal saken går raskere.

Jeg opplevde også det at jeg ordner meg papirer og diverse og alt de trengte og de brukte 8 mnd på å behandle saken , hvor ble det av serviceavtale? My ass.

jeg mener du bør klage , fordi det er altfor få av oss som gjør det. Jeg kjenner også mennesker som har sluttet i sin stilling på TK fordi de har ment at dette er bare tull og bingo lotteri for hvem som for hva!

Klag og ikke gi deg , gi de en lekse og spesielt skriv og før opp navn på hvem som har sagt at alt er i skjønneste orden

Hei yeah man!

Takk for svaret ditt:-) Vet du, jeg tenkte at jeg skulle skrive et innlegg her, for da ville jeg få et signal (kanskje) om hva som var lurt. Jeg kunne jo godt fått et svar som : "Nå får du slutte og sutre og heller finne på noe skikkelig!" Og, da hadde jeg nok smilt for meg selv, og tenkt at "ok!".

Men nå, etter å ha lest ditt svar, så skal jeg i alle fall finne ut mer om hvordan man kan sende inn en klage.

Som du sier, er det altfor få som gjør nettopp det, klager. Jeg tviler vel på at det kommer noe særlig ut av det, men forsøket verdt - det er det i alle fall.

Tusen takk for nyttig spark i baken, så får vi se hvilken retning dette tar :-)

Gjest primus
Skrevet

Høres kjent ut! Særlig aetat var totalt udugelige i min sak. Skjønner egentlig ikke hvordan det går an. Hadde det vært i et privat firma, så hadde de fått sparken hele gjengen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...