Gå til innhold

Helvettes angst.


serenity777

Anbefalte innlegg

serenity777

Jeg har de siste måneder år gått å bekymret meg for KOLS. Jeg røyker og har astma. I det siste har jeg hatt noenganger litt laver PEF verdi en jeg pleier. Så katastrofescenarioet har spilt seg rundt i hodet mitt i timevis av gangen. Hva om jeg sakte kveles ihjel? Jeg har heller ikke turt å ta rivotril som er min angstmedisin, da man skal være litt forsiktig hvis man har kols. Fastlegen min har ikke fortalt meg noe om hva jeg skal gjøre hvis jeg har lav pef verdi, og heller ikke hvor lav den skal være før man kontakter lege.

Så etter å ha ligget å kvidd meg i timesvis, dro jeg til legevakta ikveld, satt og skalv og hyperventilerte, og så for meg dommedag i flere timer. Fikk noe medisiner, og så måtte jeg vente enda en halvannen time på legen.

Så viste det seg at det var slett ikke noe farlig med den lave pef målingen da den ikke var så lav at det var noe unormalt.

Vel da var den angsten mildnet litt, men så kommer all tvilen. Ah jeg er så lei, men nå jeg tatt meg en rivotril og venter på at den skal virke. Å så lei av nerver nå. Blir sprø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kaptein Miki

Hvis du frykter for KOLS,burde du sjekke nivået på et stoff som heter alfa 1 antitrypsin:Hvis du har nok av det burde du være trygg.I hvert fall til du blir eldre.

Ta et søk på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serenity777

Hvis du frykter for KOLS,burde du sjekke nivået på et stoff som heter alfa 1 antitrypsin:Hvis du har nok av det burde du være trygg.I hvert fall til du blir eldre.

Ta et søk på nettet.

Det skal jeg sjekke ut. Takker. Nå fikk jeg avklart at jeg ikke har kols idag, men greit å beskytte seg slik at man ikke får det i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Det enkle er ofte det beste

Det skal jeg sjekke ut. Takker. Nå fikk jeg avklart at jeg ikke har kols idag, men greit å beskytte seg slik at man ikke får det i fremtiden.

Beskytte deg? Da burde du kanskje begynne med å slutte å røyke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sunn og røykfri

Jeg har astma og røykte før. Ikke mye, mellom en og fem pr dag. Allikevel ble jeg ganske tett i brystet. Det motiverte meg til å slutte på dagen.

Sluttet å røyke, begynte å trene igjen, sykdomsangsten forsvant og du verden så mye bedre alt føles nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...