Gå til innhold

Hasj /marijuana og graviditet

Anbefalte innlegg

En venninne og jeg ble sittende å diskutere hvilken innvirkning hasj kontra alkohol har på fosteret hvis man bruker dette under graviditeten.

Hun mener å ha lest at i USA kan man noen steder få lov til å benytte marijuana mot kvalme, både når det gjelder kreftbehandling og store plager med svangerskapskvalme, og at det ikke var funnet noen skadevirkninger på fosteret pga dette. Derimot var det store skader på fosteret hvis man inntok tilsvarende mengde alkohol daglig, f.eks. to glass vin. Jeg kan ikke helt tro på at det er så ufarlig, særlig ikke i begynnelsen av svangerskapet når man er mest kvalm. Da dannes jo alle organer. Jeg tenker også på at hasj / marijuana tørker ut slimhinnene, og at det kanskje kan fremkalle abort pga dette. Jeg vet at alkohol hver dag er farlig for fosteret, men det virker jo ikke på den måten på kroppen vår, og er vel ikke abortfremkallende slik jeg mener hasj må være? Eller prater vi bare tull begge to? Er det noen viten om dette i det hele tatt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22937-hasj-marijuana-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan i all verden kan man finne tilsvarende mengder alkohol til hasj?

Er det i det hele tatt sammenlignbart?

Nei det er det jo absolutt ikke, men jeg tenker meg at to glass vin (rødvinsglass) virker omtrent like lenge og gir omtrent like sterk rus (for det om den er forskjellig) som en joint, hvis man ikke drikker mye og ofte, og hasjen er normalt sterk.

Gjest Ikke Doktor

Nei det er det jo absolutt ikke, men jeg tenker meg at to glass vin (rødvinsglass) virker omtrent like lenge og gir omtrent like sterk rus (for det om den er forskjellig) som en joint, hvis man ikke drikker mye og ofte, og hasjen er normalt sterk.

Dere er helt ute på viddene begge to. Man rører hverken alkohol elle hasj, og i hvertfall ikke når man er gravid. Alt dette går rett i fosteret som kan bli misdannet og/eller hjerneskadet, til og med abortere. Hva er det dere tenker med. Det er mye innformasjon om dette på helsestasjonene rundt om i landet. Det er små foldere som er lette å ta med seg i forbifarten,

Dere er helt ute på viddene begge to. Man rører hverken alkohol elle hasj, og i hvertfall ikke når man er gravid. Alt dette går rett i fosteret som kan bli misdannet og/eller hjerneskadet, til og med abortere. Hva er det dere tenker med. Det er mye innformasjon om dette på helsestasjonene rundt om i landet. Det er små foldere som er lette å ta med seg i forbifarten,

Unnskyld meg, det er ikke snakk om at noen her rører verken hasj eller alkohol, men om en diskusjon om noe man har lest! Nå ble jeg faktisk sur, har da noe ansvarsfølelse, har faktisk slutta å røyke på dagen etter å ha røkt siden 14-års alderen, og nå snakker jeg om sigaretter!!!!!! Og andre ting har det ikke vært snakk om å røre!

• 3 måneder senere...

Annonse

tinanthomas

Jeg har skrevet litt om hasj, fruktbarhet og svangerskap på disse sidene:

http://www.doktoronline.no/pub/qa/190.html

http://www.doktoronline.no/pub/qa/284.html

Vennlig hilsen

Jeg har lest dine artikler om dette emne men jeg vil gjerne vite mer om virkningen mannens bruk av marijuana og alkohol under perioden man prover a bli gravid. Jeg har hatt en vellykket fodsel, men deretter tre aborter, hvor fosteret hver gang dode rundt 7-8 uke. Ingen kan fortelle meg arsaken, men legene sier at siden jeg har et barn er det ingen grunn til at jeg ikke kan fa flere. Mitt sporsmal er: Min mann bruker mye Marijuana og drikker ogsa ganske mye. Sist jeg ble gravid, roykte han maijuna narmest daglig pluss drakk et par drinker og nesten en flaske vin hver dag, akkurat i den uken jeg var mest befruktningsdyktig, og jeg ble gravid. Jeg orker ikke ga igjennom en femte graviditet og abortere igjen. Er det sansynlig at min manns rusmisbruk forer til darlig sedkvalitet som igjen kan vare arsaken til at jeg aborterer? Jeg trenger virkelig svar pa dette, jeg gar na og venter pa at fosteret som er dodt skal komme ut, og jeg trenger svar pa hvorfor dette skjer meg igjen og igjen.

tinanthomas

Jeg har skrevet litt om hasj, fruktbarhet og svangerskap på disse sidene:

http://www.doktoronline.no/pub/qa/190.html

http://www.doktoronline.no/pub/qa/284.html

Vennlig hilsen

Jeg har lest dine artikler om dette emne men jeg vil gjerne vite mer om mannens bruk av marijuana. Jeg har hatt en vellykket fodsel, men deretter tre aborter, hvor fosteret hver gang dode rundt 7-8 uke. Ingen kan fortelle meg arsaken, men legene sier at siden jeg har et barn er det ingen grunn til at jeg ikke kan fa flere. Mitt sporsmal er: Min mann bruker mye Marijuana og drikker ogsa ganske mye. Sist jeg ble gravid, roykte han maijuna narmest daglig pluss drakk et par drinker og nesten en flaske vin hver dag, akkurat i den uken jeg var mest befruktningsdyktig, og jeg ble gravid. Jeg orker ikke ga igjennom en femte graviditet og abortere igjen. Er det sansynlig at min manns rusmisbruk forer til darlig sedkvalitet som igjen kan vare arsaken til at jeg aborterer? Jeg trenger virkelig svar pa dette, jeg gar na og venter pa at fosteret som er dodt skal komme ut, og jeg trenger svar pa hvorfor dette skjer meg igjen og igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...