Gjest erfaringer Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 Må innrømme at vi ikke har vært de flinkeste til å olje de, men regner med at det gjelder mange. Men nå har de altså både blitt litt sprukket i liminga, og bulket seg. De er toppen trekvart år gamle, så det overrasker meg storartet at så tykke benkeplater(bøk) ikke tåler mer. Hvor flinke er dere til å olje deres? Og kan man forvente mer av så nye benkeplater, selv om man ikke har oljet de helt etter forskriften. 0 Siter
bb71 Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 Vi har bøk, og har slurvet med oljingen. Har ikke hatt problemer med dem allikevel, annet enn at skiten setter seg fortere. 0 Siter
calendula Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 Vi har hatt benkeplate i bøk fra ikea i snart 15 år med svært sporadisk oljing. Den har holdt seg fin hele tiden. Mulig du har fått en dårlig plate, jeg hadde klagd! 0 Siter
Sofline Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 Foreldrene mine fikk benkeplate fra IKEA for tre år siden og har aldri oljet den. Den er like fin. 0 Siter
Gjest snekker på si Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Oling er viktig. Det står i bruksanvisningen at du skal gjøre det. Heltre er et levende materiale, og vil sprekke en eller annen gang uten riktig behandling. 0 Siter
Gjest erfaringer Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Oling er viktig. Det står i bruksanvisningen at du skal gjøre det. Heltre er et levende materiale, og vil sprekke en eller annen gang uten riktig behandling. Men vi har gjort det kanskje 8 ganger, bare ikke så ofte som foreskrevet. 0 Siter
Gjest erfaringer Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Foreldrene mine fikk benkeplate fra IKEA for tre år siden og har aldri oljet den. Den er like fin. Det var heltre da? 0 Siter
willow Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 vi har en tre-plate fra ikea på kjøkkenet. den var der da vi flyttet inn. hvor ofte bør slikt oljes, og med hva? 0 Siter
Sofline Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Det var heltre da? Ja, det er heltre... I barndomshjemmet mitt hadde vi en tilsvarende benkeplate, og det ble så vidt jeg vet heller ikke vedlikehold, men holdt i 10 år. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Har du varmtvannsbereder under benken? Dersom man varmer opp den ene siden, og den er kald (og gjerne med litt fukt på andre siden) så vil man nemlig få problemer... Men det står også i bruksanvisningen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.