Gå til innhold

Benkeplater i heltre fra IKEA

Anbefalte innlegg

Gjest erfaringer
Skrevet

Må innrømme at vi ikke har vært de flinkeste til å olje de, men regner med at det gjelder mange. Men nå har de altså både blitt litt sprukket i liminga, og bulket seg. De er toppen trekvart år gamle, så det overrasker meg storartet at så tykke benkeplater(bøk) ikke tåler mer.

Hvor flinke er dere til å olje deres? Og kan man forvente mer av så nye benkeplater, selv om man ikke har oljet de helt etter forskriften.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bøk, og har slurvet med oljingen. Har ikke hatt problemer med dem allikevel, annet enn at skiten setter seg fortere.

Skrevet

Vi har hatt benkeplate i bøk fra ikea i snart 15 år med svært sporadisk oljing.

Den har holdt seg fin hele tiden.

Mulig du har fått en dårlig plate, jeg hadde klagd!

Skrevet

Foreldrene mine fikk benkeplate fra IKEA for tre år siden og har aldri oljet den. Den er like fin.

Gjest snekker på si
Skrevet

Oling er viktig. Det står i bruksanvisningen at du skal gjøre det. Heltre er et levende materiale, og vil sprekke en eller annen gang uten riktig behandling.

Gjest erfaringer
Skrevet

Oling er viktig. Det står i bruksanvisningen at du skal gjøre det. Heltre er et levende materiale, og vil sprekke en eller annen gang uten riktig behandling.

Men vi har gjort det kanskje 8 ganger, bare ikke så ofte som foreskrevet.

Gjest erfaringer
Skrevet

Foreldrene mine fikk benkeplate fra IKEA for tre år siden og har aldri oljet den. Den er like fin.

Det var heltre da?

Skrevet

vi har en tre-plate fra ikea på kjøkkenet. den var der da vi flyttet inn. hvor ofte bør slikt oljes, og med hva?

Skrevet

Det var heltre da?

Ja, det er heltre... I barndomshjemmet mitt hadde vi en tilsvarende benkeplate, og det ble så vidt jeg vet heller ikke vedlikehold, men holdt i 10 år.

Gjest Persille
Skrevet

Har du varmtvannsbereder under benken?

Dersom man varmer opp den ene siden, og den er kald (og gjerne med litt fukt på andre siden) så vil man nemlig få problemer...

Men det står også i bruksanvisningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...