Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest rota
Skrevet

Så dere han som bøyde skjeer i Uri Geller stil.

Hva i huleste er det som skjer?

Noen som skjønner dette, for det gjorde tydeligvis ikke Skavlan som satt der og så på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner en som gjør det der "på ordentlig", men skjønner fortsatt ikke et puck av det hele.

Jeg tror det skjedde noe da han la skjeene ved siden av hverandre for å liksom vise at de var like, etter at alle hadde kjent på dem, men etter det greide jeg ikke å henge med.

Gjest jeg kan
Skrevet

Tankens kraft er utrolig mye sterkere enn folk er villig til å tro.

Gjest rota
Skrevet

Jeg kjenner en som gjør det der "på ordentlig", men skjønner fortsatt ikke et puck av det hele.

Jeg tror det skjedde noe da han la skjeene ved siden av hverandre for å liksom vise at de var like, etter at alle hadde kjent på dem, men etter det greide jeg ikke å henge med.

Jeg også tenkte at han gjorde noe der, at han byttet skjeer eller noe, men etterpå fikk jo Skavlan kjenne på den bøyde skjeen, og sa den var hard slik en skje skal være.

Lurer på om jeg klarer det, hvis jeg sitter oppe i hele natt og tenker at skjeen skal bøye seg...hehe.

Skrevet

tro skal jo visstnok flytte fjell...så da må den i det minste kunne bøye en skje:)

Skrevet

Jeg vet ikke om dette stemmer, men jeg hørte en gang at de skjeene var laget av et metall som bøyde seg når det ble bare litt varmt, slik at når vedkommende kniper har på skjea og later som om han tenker og konsentererer seg så det knaker så overfører han egentlig varme til skjeen som da bøyes.

Gjest rota
Skrevet

Jeg vet ikke om dette stemmer, men jeg hørte en gang at de skjeene var laget av et metall som bøyde seg når det ble bare litt varmt, slik at når vedkommende kniper har på skjea og later som om han tenker og konsentererer seg så det knaker så overfører han egentlig varme til skjeen som da bøyes.

Det hørtes ut som en fornuftig forklaring ja.

Skrevet

Gode magikere gjør det samme som Geller, men de kaller seg magikere, tryllekunstnere, illusjonister. Gode magikere gjør gode triks, og gode triks kan narre selv de smarteste av oss.

Gode magikere kan forbløffe folk med sine evner til å tilsynelatende bevege objekter bare med viljens kraft, få objekter til å henge i løse lufta, se skjulte objekter, lese tanker, osv.

Det er utrolig at de ikke forbløffer folk med å vinn i lotto eller å finne en kur mot kreft.

....

Hvorfor kaster de bort tiden sin med å bevege en snor i et glass når de istedet kunne ha flyttet vannet fra en foss over en skogbrann?

Svaret er opplagt. Slike NYTTIGE ting ville krevd adskillig mer enn å bare distrahere sitt publikum! ;-)

Dette er fritt stjålet og oversatt fra denne artikkelen:

http://skepdic.com/geller.html

Og her er mer, uoversatt denne gangen:

Why do parlor tricks convince even very intelligent people that they have witnessed a paranormal event rather than a bit of magic? Because even many intelligent people are too foolish to realize that they are not so intelligent as to be beyond being fooled. One really intelligent person who would not be fooled was Richard Feynman, who met Uri Geller. Feynman said "I'm smart enough to know that I'm dumb." Feynman was intelligent enough to realize that a good magician can make it seem as if the laws of nature have been violated and even a great physicist sometimes can't figure out the trick.

I denne Wikipeda-artikkelen kan du leser mer om James Randi - mannen som avslørte Uri Geller.

http://en.wikipedia.org/wiki/James_Randi

Gjest rota
Skrevet

Gode magikere gjør det samme som Geller, men de kaller seg magikere, tryllekunstnere, illusjonister. Gode magikere gjør gode triks, og gode triks kan narre selv de smarteste av oss.

Gode magikere kan forbløffe folk med sine evner til å tilsynelatende bevege objekter bare med viljens kraft, få objekter til å henge i løse lufta, se skjulte objekter, lese tanker, osv.

Det er utrolig at de ikke forbløffer folk med å vinn i lotto eller å finne en kur mot kreft.

....

Hvorfor kaster de bort tiden sin med å bevege en snor i et glass når de istedet kunne ha flyttet vannet fra en foss over en skogbrann?

Svaret er opplagt. Slike NYTTIGE ting ville krevd adskillig mer enn å bare distrahere sitt publikum! ;-)

Dette er fritt stjålet og oversatt fra denne artikkelen:

http://skepdic.com/geller.html

Og her er mer, uoversatt denne gangen:

Why do parlor tricks convince even very intelligent people that they have witnessed a paranormal event rather than a bit of magic? Because even many intelligent people are too foolish to realize that they are not so intelligent as to be beyond being fooled. One really intelligent person who would not be fooled was Richard Feynman, who met Uri Geller. Feynman said "I'm smart enough to know that I'm dumb." Feynman was intelligent enough to realize that a good magician can make it seem as if the laws of nature have been violated and even a great physicist sometimes can't figure out the trick.

I denne Wikipeda-artikkelen kan du leser mer om James Randi - mannen som avslørte Uri Geller.

http://en.wikipedia.org/wiki/James_Randi

Takk morsan for masse info.

Vil bare si at man trenger ikke være magiker for å holde på med unyttige ting...hi hi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...