Gå til innhold

Saksbehandlingstid trygdekontor

Anbefalte innlegg

Gjest trygden
Skrevet

I januar søkte jeg om stønad til barnetilsyn. I dag er det 6. mai, fortsatt har jeg ikke hørt et ord derfra. Trodde de etter forvaltningsloven i det minste skulle skrive et brev og opplyse om hvor lang saksbehandlingstid det er på søknaden.

Noen som vet hvor lang tid man må regne med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring og purr! Jeg fikk svar i løpet av noen dager/uker på de søknadene, det er jo ting som ofte haster da. Husk også at det gis bare for ett år av gangen slik at det må søkes omigjen etter ett år om du fremdeles har rett på det. Da er det bare en formalitet og du får det på et par dager.

Gjest trygden
Skrevet

Ring og purr! Jeg fikk svar i løpet av noen dager/uker på de søknadene, det er jo ting som ofte haster da. Husk også at det gis bare for ett år av gangen slik at det må søkes omigjen etter ett år om du fremdeles har rett på det. Da er det bare en formalitet og du får det på et par dager.

Det er jo det jeg har gjort, søkt på nytt. Trygdekontoret hadde glemt å stoppe stønaden i juni i fjor, så jeg fikk fortsatt uten ny søknad. I januar stoppet de stønaden og ba meg søke på nytt, og det gjorde jeg.

Får ringe og purre på da.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Slike søknader skal etter hva jeg husker behandles innen en tidsfrist på 3 mnd, så du må være glemt i systemet et eller annet sted. Gjør som Lillemus sier, du må purre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...