Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å pakke i kveld, flytter i morgen. Har du noen gode tips å dele med meg?

Videoannonse
Annonse
Angelica :o)
Skrevet

Har flyttet mange ganger.. Beste tipset jeg har; lei folk til å gjør alt ;)

Skrevet

Fordel vekta i kassene. Ikke bare klær i den ene og bøker i den andre (det blir tungt).

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1146869780' post='3100552]

Hehe ja det hadde jeg nok gjort om jeg skulle hatt med møbler osv. Skal heldigvis "bare" ha med klær, masse bøker, ting og noen få møbler.. Men det er utrolig hva man samler på seg under noen år..

Skrevet

Fordel vekta i kassene. Ikke bare klær i den ene og bøker i den andre (det blir tungt).

Eh får begynne med det nå;) Takk!

Skrevet

Hehe ja det hadde jeg nok gjort om jeg skulle hatt med møbler osv. Skal heldigvis "bare" ha med klær, masse bøker, ting og noen få møbler.. Men det er utrolig hva man samler på seg under noen år..

Okei.. Men hvis du har folk til å hjelpe deg (venner) så går det nok fort :)

Gjest trultemor26
Skrevet

Hei og hå! Jeg flytter også i morgen!Jeg har ikke pakka noe særlig faktisk. Jo, litt da. Men jeg har en baby å ta hånd om, så det jeg tenker er at jeg forblir her hjemme i morgen også pakker jeg og ordner til de som skla flytte for oss.

Hmm.. tips? Tøm vaskemaskina for vann før du flytter den.

Stapp klær og andre myke ting oppi søplesekker, enkelt og greit.

Vær nøye med å merke! Merk hva det er du har pakka oppi ekser elelr poser, eller hvor det hører til "kjøkken" e.l eller hvor i gamlekåken du har pakka ting. F.eks har jeg en eske som det står "gang+soverom" på, da er det ting og tang fra disse stedene hivd oppi samme eske. Da er det lettere å finner frem hvis du skulle trenge ting eller tang før du har fått pakka ordentlig ut.

Ta fra hverandre det spm går an å ta fra hverandre, da får du plass til mer på flyttelasset.

Meld adresse-endring, men det har du sikkert gjort alt ;)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1146869780' post='3100552]

Jeg vet ikke riktig. Jeg har enda ikke funnet flere ting etter forrige flytting for to år siden.

Skrevet

Hei og hå! Jeg flytter også i morgen!Jeg har ikke pakka noe særlig faktisk. Jo, litt da. Men jeg har en baby å ta hånd om, så det jeg tenker er at jeg forblir her hjemme i morgen også pakker jeg og ordner til de som skla flytte for oss.

Hmm.. tips? Tøm vaskemaskina for vann før du flytter den.

Stapp klær og andre myke ting oppi søplesekker, enkelt og greit.

Vær nøye med å merke! Merk hva det er du har pakka oppi ekser elelr poser, eller hvor det hører til "kjøkken" e.l eller hvor i gamlekåken du har pakka ting. F.eks har jeg en eske som det står "gang+soverom" på, da er det ting og tang fra disse stedene hivd oppi samme eske. Da er det lettere å finner frem hvis du skulle trenge ting eller tang før du har fått pakka ordentlig ut.

Ta fra hverandre det spm går an å ta fra hverandre, da får du plass til mer på flyttelasset.

Meld adresse-endring, men det har du sikkert gjort alt ;)

Merking skal jeg jammen gjøre mer av! Ellers har jeg ikke så mange møbler som skal med, men de jeg har får jeg nok ta fra hverandre ja..

Blir så spennende å pakke opp alt igjen på det nye stedet:)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1146870612' post='3100558]

Okei.. Men hvis du har folk til å hjelpe deg (venner) så går det nok fort :)

Ja jeg får litt hjelp i morgen:)

Skrevet

Siden du pakker i kveld kommer vel dette rådet for seint, men _banankasser_ er det absolutt beste man kan pakke i når man flytter. De er gode å bære og de er akkurat passe store slik at de aldri blir så tunge at en ikke greier bære dem uansett hva man putter oppi. :-)

Flytting er forøvrig en syssel man blir ganske så lei av når man har gjort det ørtogfjørti ganger... ;-)

Skrevet

Siden du pakker i kveld kommer vel dette rådet for seint, men _banankasser_ er det absolutt beste man kan pakke i når man flytter. De er gode å bære og de er akkurat passe store slik at de aldri blir så tunge at en ikke greier bære dem uansett hva man putter oppi. :-)

Flytting er forøvrig en syssel man blir ganske så lei av når man har gjort det ørtogfjørti ganger... ;-)

Jeg får faktisk banankasser i morgen så det var jo fint å høre at de funker:)

Skrevet

Plastkasser med lokk. De kan du bruke som oppbevaringkasser etterpå når du skal plassere ting du er redd for på loft eller kjeller.

Lykke til, jeg vil aldri mer flytte. Det er tredje gangen jeg sier og så ender det med at jeg må flytte likevel.

Skrevet

Pakk inn knuselige ting i sengetøy, håndduker og klær i stedet for aviser etc - mindre emballasje å kvitte seg med etter utpakking.

...og sørg for å ha tre ganger så mange esker som du tror du trenger...

Skrevet

Eh får begynne med det nå;) Takk!

Gjelder mer og mer jo større pappeskene er... :-)

Skrevet

Plastkasser med lokk. De kan du bruke som oppbevaringkasser etterpå når du skal plassere ting du er redd for på loft eller kjeller.

Lykke til, jeg vil aldri mer flytte. Det er tredje gangen jeg sier og så ender det med at jeg må flytte likevel.

Har bare en plastkasse med lokk. Tenkte å ta mat i den, men kanskje det er lurere å ta knuselige ting i den i stede?

Hmm å flytte er nok bare moro om man vil det..

Skrevet

Pakk inn knuselige ting i sengetøy, håndduker og klær i stedet for aviser etc - mindre emballasje å kvitte seg med etter utpakking.

...og sørg for å ha tre ganger så mange esker som du tror du trenger...

Det med å pakke inn i putevar etc var smart. Det skal jeg gjøre:)

Skrevet

Skriv utenpå eskene kort hva som er inni og hvilket rom de skal på - det letter det hele veldig mye når du skal pakke ut igjen.

Skrevet

Jeg vet ikke riktig. Jeg har enda ikke funnet flere ting etter forrige flytting for to år siden.

Oi! Det er kjipt da. Jeg har aldri leid folk sjøl, bare drømmer om det ;o)

Skrevet

Skriv utenpå eskene kort hva som er inni og hvilket rom de skal på - det letter det hele veldig mye når du skal pakke ut igjen.

Har mest bager, sekker osv å pakke i, og de er det ikke så lett å skrive på akkurat.. men har noen esker og de har jeg begynt å merke:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...