Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en mann på 44 år. Da jeg var 14 år fikk jeg kusma som slo ned i venstre testikkel. Den hovnet voldsomt opp men jeg ble fort frisk igjen og alt var som normalt etterpå. 3-4 år senere merket jeg at den samme testikkelen hadde skrumpet inn og noe senere var den nesten smuldret opp, ikke større enn en ert. Jeg hadde ingen smerter eller ubehag i denne perioden og har ikke hatt det siden. Den andre testikkelen er helt normal og fungerer normalt.

Har testikkelen skrumpet inn så mye eller har den "gjemt seg" i lysken ?

Bør jeg ta en grudigere undersøkelse, i tilfelle hvor?

Kan jeg noengang bli far ?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22942-kusma2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Ut i fra beskrivelsen tenker jeg at den angrepete testikkelen gradvis har gått til grunne og derfor nå har liten funksjon.

Den andre testikkelen kan imidlertid være i full funksjon slik at din mulighet til å bli far således ikke behøver å være redusert.

En sædprøve kan avklare spørsmålet. Hvorvidt det er aktuelt å få dette gjort må evt. du og legen din bli enige om.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22942-kusma2/#findComment-98737
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...