Gå til innhold

Kaffegjester i bryllup

Anbefalte innlegg

uptowngirl1365380300
Skrevet

Jeg lurer på når det passer å be kaffegjestene i bryllupet? De andre gjestene er invitert til middag kl.17, ca 60 stk, 3 retters middag. Hvor mange timer bør man beregne at middagen tar tro? Blir kl.21 for knapp tid? Kjedelig om kaffegjestene må vente lenge før de får komme inn også, så det er greit å ikke velge et for tidlig tidspunkt, men samtidig ikke for seint, så de går glipp av noe. Hmm....

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tror 21:00 er vanlig.

Skal i bryllup til sommeren, og vennene er invitiert på kaffe til 21:00.

Ikke uro deg over at de må vente. Det er tross alt ikke sånn at folket sitter utafor og ser på at dere spiser. De klarer helt sikkert å finne en pub eller restaurant hvor de kan drikke og spise mens de venter.

Angelica :o)
Skrevet

Tror 21:00 er vanlig.

Skal i bryllup til sommeren, og vennene er invitiert på kaffe til 21:00.

Ikke uro deg over at de må vente. Det er tross alt ikke sånn at folket sitter utafor og ser på at dere spiser. De klarer helt sikkert å finne en pub eller restaurant hvor de kan drikke og spise mens de venter.

Oppe tidlig eller sent i seng? :)

Skrevet

Fire timer til middag bør holde. Dere får sette opp et tidsskjema og be toastmaster sørge for at det holdes. Hvis middagen viser seg å dra ut med mange taler og sanger kan toastmaster sørge for at noen heller slipper til under kaffen.

Vi beregna tre timer til middagen (69 gjester), og det gikk helt fint uten noe stress fordi vi hadde en dyktig toastmaster.

I tillegg kan dere vurdere å sørge for at kaffegjestene blir ordentlig mottatt av dere i stedet for å bare måtte finne veien inn i selskapet på egen hånd. I vårt bryllup sto vi i gangen og tok imot kaffegjestene med et glass champagne. Vi har fått positiv tilbakemelding fra flere i etterkant, det var noe de ikke hadde opplevd før og det fikk dem til å føle seg ekstra velkommen. En av oss fulgte de som kom alene inn og sørga for at de fant noen de kjente.

ShitDiddelyDo
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1146901255' post='3100692]

Oppe tidlig eller sent i seng? :)

Sto opp fem. Spiste lunsj for en time siden, og tok meg en joggetur mens de fleste nordmenn fortsatt lå og sov. :)

Skrevet

Kl 21 bør holde. Noe særlig senere blir sent, synes jeg.

Og som andre nevner under her, så er det ikke et uvanlig tidspunkt å be kaffegjester på.

Skrevet

Tidspunktet er OK. La ikke kaffegjestene vente i timesvis på mat. Jeg leste forleden om noen som ble sultne...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Sto opp fem. Spiste lunsj for en time siden, og tok meg en joggetur mens de fleste nordmenn fortsatt lå og sov. :)

Så flink du er :-)

Nå blir du nok fast og fin i hekken!

filiokus81
Skrevet

Vi har invitert til middag 17.30, og til kaffe 21.30. Om intervallet er passe vites foreløpig ikke :-)

Skrevet

Fire timer til middag bør holde. Dere får sette opp et tidsskjema og be toastmaster sørge for at det holdes. Hvis middagen viser seg å dra ut med mange taler og sanger kan toastmaster sørge for at noen heller slipper til under kaffen.

Vi beregna tre timer til middagen (69 gjester), og det gikk helt fint uten noe stress fordi vi hadde en dyktig toastmaster.

I tillegg kan dere vurdere å sørge for at kaffegjestene blir ordentlig mottatt av dere i stedet for å bare måtte finne veien inn i selskapet på egen hånd. I vårt bryllup sto vi i gangen og tok imot kaffegjestene med et glass champagne. Vi har fått positiv tilbakemelding fra flere i etterkant, det var noe de ikke hadde opplevd før og det fikk dem til å føle seg ekstra velkommen. En av oss fulgte de som kom alene inn og sørga for at de fant noen de kjente.

Det var en supergod idè! Vanligvis føler kaffegjestene seg som annensortering, så det er lurt å gjøre litt stas på dem. De er jo invitert fordi de er gode venner av brudeparet, men det er ikke alltid de føler seg slik...

Skrevet

Det høres ut som passe tid, synes jeg.

Personlig har jeg alltid lurt på hvordan folk kan samle så mange gjester til brylluppet i tillegg til kaffegjester... :-)

mumitrollet
Skrevet

Hmmm, personlig synes jeg 2100 er i seneste laget. De to bryllupene jeg er bedt til i sommer, begynner festen kl 2000.

Hva med å starte middagen litt tidligere?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...