Gjest Mormor 54 Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Hei. Først: Jeg er regnskapsfører og sitter mye ved dataskjermen. Jeg har i mange år hatt plager i muskler/ledd etter at jeg har gjort noe fysisk. Høyre arm fra albuen og ned har lenge vært veldig vond. Jeg har hatt behandlinger og nakke/skuldre ble mye bedre, men armen ble verre. Smerter i innerste tommelfingerledd, og håndledd. Nå i de siste par månedene har jeg fått smerter i korsrygg og bekken, og den siste uken har jeg hatt smerter og er hoven i høyre stortå. Det meste av smertene sitter på høyre side av kroppen. Det er vondt når jeg har sittet stille eller når jeg skal forsøke å komme meg ut av sengen om morgenen. Men verst er det etter en fysisk aktivitet. Nå kan jeg ikke vaske gulv engang, før jeg er så stiv og støl så jeg nesten ikke kan gå. Igår planta jeg ut urter og div.småplanter i verandakasser, dermed er kroppen nesten ubrukelig og armen er helt elendig. Jeg går mye tur, og nå har jeg gått mye på asfalt i vinter. Jeg har begynt å gå i skogen igjen, og det er bedre. Jeg har Pinex Forte som jeg tar når det er på det verste, ellers har jeg forsøkt forskjellige betennelsesdempende. Sluttet med det når det ble påvist at det var farlig. Nå viste det seg vel at dette var bare tull, så jeg får kanskje be om det igjen. Min mor hadde fibromyalgi og var plaget av smerter i mange år før det ble påvist. Men siden jeg stort sett bare har smerter på den ene siden av kroppen, kan vel det utelukkes. Jeg har tatt blodprøver for å sjekke reumatisme, men det var ingen tegn til det. Jeg skal bestille ny legetime, og hva syns du jeg skal be om av undersøkelser? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229429-smerter-i-muskler-og-ledd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 kanskje bør det taes røntgenbilde av tommelen og tåen. Mest sannsynlig har du artrose, slitasjegikt. Dersom legen din ikke er sikker på dette, kan du be om henvisning til en reumatolog. behandlingen vil være fysioterapi, Paracet og/eller antiflogistika, og du kan kanskje prøve Glukosamin. Kanskje kan du be om henvisning for trening i varmt vann. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229429-smerter-i-muskler-og-ledd/#findComment-1737810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.