Gå til innhold

nakkeproblemer og hodeverk

Anbefalte innlegg

I snart 1 1/2 år har jeg hatt problemer med nakken. Det medfører at jeg har store problem med hodeverk, og har i flere anledninger besvimt. Jeg har gått til lege 5-6 ganger i løpet av siste 4 mnd, og mangel på fastlegeordn. har gjort at jeg har blitt kastet rundt fra en lege til en annen, så videre til lege nr 3, for så igjen å bli vist tilbake til lege nr 1. Jeg har også forsøkt manuell terapi, kiropraktor og fyseoterapeut.

I dag var jeg til legen igjen, og fikk en ny dose tabletter, (av en type som min forrige lege omtalte som rottegift -somadriler)en ukes sykemelding, og beskjed om å komme tilbake. Jeg er nå LEI av at legene på det lokale kontoret ikke kan innrømme at de har minimal kunskap ang. dette problemet.

Jeg er pr. idag så dårlig i nakken at jeg har store problemer med å få sove om natta, og har ingen mulighet til å klare å gjennomføre mitt skift-arbeid.Den tyske legen (med ALT for dårlig språkkunnskaper) sa i dag under konsultasjon at det ikke er noe farlig, og at jeg bør kunne jobbe fullt arbeid på akkord, selv om faren for å besvime i arbeidet er overhengende.... Er dette riktig?

Etter så mange konsultasjoner med leger og " spesialister" er jeg blitt veldig skeptisk til å i det hele tatt søke lege dersom jeg har et problem.Kan piller kurere alt? Og hvor leng er det forsvarlig at jeg går å prøver forskjellige typer uten resultat? Og hvordan skal jeg som pasient vite hva min diagnose er når alle legene sier forskjellige ting hver gang, og alle konsultasjoner ender med piller og beskjed om å komme tilbake om en uke eller to?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22943-nakkeproblemer-og-hodeverk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære pillelei !

Hensikten med innlegget ditt var vel først og fremst å lufte litt frustrasjon, antar jeg, så jeg har ikke noe klart svar siden du heller ikke har klare spørsmål. Men en ting er sikkert, piller kan ikke kurere slike plager, og kan heller bidra til å forverre og kronifisere plagene. Sykmelding kan vel også være et tveegget sverd.

Pillene kan sikkert ta "knekken" på plagene men de vil nesten garantert komme tilbake. Løsningen er derfor (etter min mening) å ta tak i årsaken til plagene. Det gjør man ikke ved å spise piller som legen skriver ut, men man kan gjøre det dersom man er villig til å prøve litt "utradisjonelle" ting.

[email protected]

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...