Gå til innhold

Spørsmål om sykepenger.

Gjest Forbannet på ufin saksbehandler...

Anbefalte innlegg

Gjest Forbannet på ufin saksbehandler...
Skrevet

Jeg er psykisk syk, og har ikke klart å gjennomføre studier eller arbeid på 5 år.

Har et mislykket attføringsprosjekt bak meg. Har gått ned 3600 i inntekt i måneden fordi jeg fikk stønader fra Aetat som jeg mistet da jeg gikk over på rehabiliteringspenger.

Jeg har utbetalt 6600 etter skatt. Jeg har 4000 å leve av.

Faren min er selvstendig næringsdrivende, men bor på en annen plass enn det jeg gjør.

Jeg lurer på om jeg kan jobbe hos han litt over fire uker så jeg har rett til sykepenger og bli sykemeldt av min psykiater i Tromsø og ta i mot behandling der.

Kan faren min gi meg dobbelt så høy lønn enn noralt? Jeg er så forbannet på trygdekontoret at jeg har lyst til å tappe de med penger ved å ta ut 6G i sykepenger.

I praksis vil jeg da bo en annen plass. Men jeg kan bytte folkeregistrert adresse til der faren min bor hvis det er av betydning.

Videoannonse
Annonse
Gjest i samme båt
Skrevet

Hei

Skjønner at du er oppgitt. Mange av oss har nok desverre måttet innse at det ikke er lukrativt å være syk.

Jeg er ingen ekspert, men tror nok du må jobbe mye mer enn 4 uker for å ha rett på sykepenger.

Det er vel heller snakk om år.

Gjest yeah man
Skrevet

Hei

Skjønner at du er oppgitt. Mange av oss har nok desverre måttet innse at det ikke er lukrativt å være syk.

Jeg er ingen ekspert, men tror nok du må jobbe mye mer enn 4 uker for å ha rett på sykepenger.

Etter 5 år som sykmeldt må du jobbe opp retten til sykepenger. Dvs beynner du i ny jobb nå så må du jobbe 6 mnd for å kunne sykmelde deg de 6 neste

Skrevet

Hei

Nei, et halvt år. Har man jobbet i et halvt år, har man igjen rett på inntil 52 uker sykepenger.

Gjest i samme båt
Skrevet

Nei, et halvt år. Har man jobbet i et halvt år, har man igjen rett på inntil 52 uker sykepenger.

Ok...

trodde det var ett år. Uansett så holder det jo ikke med 4 uker som innsender hentyder til.

Takk for opplysningen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...