Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

HAr ett lite spørsmål, det gjelder magen min. Jeg er blitt litt opphovnet på venstre side, rett under ribbeina, synes det er litt rart. Utover det føler jeg meg litt oppblåst, noen ganger har jeg litt smerter på venstre og høyre side. Og føler at jeg har litt sur/sviende mage.. Jeg har også hatt litt sug der, spesiellt når jeg stresser. Har du noen vurderinger på hva det kan være?

Jeg har forøvrig vært hos lege, og skal til ultralyd, han kunne ikke gi meg klare svar, så jeg er litt bekymret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/229446-vond-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Smertene og "kulen" er mest sannsynlig luftsmerter. Kanskje har du et syreproblem. Dette kan sitte enten i spiserør, magesekk eller tolvfingertarm. Plagene vil oftest være måltidsrelaterte; noen er værst på tom mage OG rett etter måltider med sterk mat. En ukes kur med syreblokkerende vil sannsynligvis hjelpe bra. De kurene du får reseptfritt kan lindre, men er ikke like bra. Med ultralyd vil man kunne fremstille lever, milt og nyrer godt. Legen din vil vel utelukke at det er noe glt her før han foreslår tiltak.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/229446-vond-mage/#findComment-1737814
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...