Gå til innhold

Er det noe man kan gjøre for å stoppe en mulig hypomani?


Gjest Bipolar søker råd

Anbefalte innlegg

Gjest Bipolar søker råd

Går som sagt på Lamictal nå og føler meg bedre og bedre. Er glad og lykkelig, og fikk plutselig lyst til å trene i dag.

Men så er jeg redd for at dette kanskje er en mani og ikke bare glede over å komme ut av depresjonen. Var sammen med en veninne i går, og følte meg helt gira mot slutten. Ble selv veldig sliten, og er redd for at det var slitsomt for henne også.

Hvis dette er en hypomani som jeg er i ferd med å få, er det noe jeg kan gjøre for å bremse det? Og vil jeg få en voldsom nedtur når hypomanien går over igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest linnelinn

Lamictal skal hindre nedturne, så du kan godt oppleve å bli litt gira og oppstemt, uten at det ender i depresjon etterpå :)

Hvis den fungerer for deg altså. Noen trenger jo andre meds i tillegg.

Men jeg har trua på det går bra jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussi-jente22

Lamictal skal hindre nedturne, så du kan godt oppleve å bli litt gira og oppstemt, uten at det ender i depresjon etterpå :)

Hvis den fungerer for deg altså. Noen trenger jo andre meds i tillegg.

Men jeg har trua på det går bra jeg :)

Jeg går på Lamictal (litt høy dose). Har gått på det en stund. Jeg er usikker på om det hjelper.....en dag så tror jeg det hjelper, en annen dag så føler jeg det ikke hjelper. (Men sånn har jeg det vel med resten av medisinene jeg bruker).

Men ikke for å være negativ liksom, men det er nok ikke alltid Lamictal gjør at man aldri får nedturer, men de kan hjelpe til at nedturene ikke blir så ofte og så voldsomme. Var iallefall det de sa til meg når jeg skulle begynne med den.

Ingen medisiner er jo vidunder-medisin. Som om lykkepiller liksom gjør oss lykkelige liksom....

Men jeg håper de funker bra på deg. Hvis ikke så finnes det flere stemningstabiliserende.

Men egentlig så er Lamictal en medisin for folk med epilepsi, men de brukes også som stemningsstabiliserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linnelinn

Jeg går på Lamictal (litt høy dose). Har gått på det en stund. Jeg er usikker på om det hjelper.....en dag så tror jeg det hjelper, en annen dag så føler jeg det ikke hjelper. (Men sånn har jeg det vel med resten av medisinene jeg bruker).

Men ikke for å være negativ liksom, men det er nok ikke alltid Lamictal gjør at man aldri får nedturer, men de kan hjelpe til at nedturene ikke blir så ofte og så voldsomme. Var iallefall det de sa til meg når jeg skulle begynne med den.

Ingen medisiner er jo vidunder-medisin. Som om lykkepiller liksom gjør oss lykkelige liksom....

Men jeg håper de funker bra på deg. Hvis ikke så finnes det flere stemningstabiliserende.

Men egentlig så er Lamictal en medisin for folk med epilepsi, men de brukes også som stemningsstabiliserende.

lamictal hjelper nok bedre på oss som bare er bipolare og ikke har ustabil personlighetsforstyrrelse og slik i tillegg!

Evt lamictal og litium sammen, har ikke vært deprimert på flere år jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...