Gjest Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Jeg tror jeg er blitt allergisk mot naftalin i barndommen, fordi jeg husker at min mor brukte voldsomt mye ullkuller. Ellers tåler jeg det meste. Nå bor jeg Selvaag-blokk med store blomster-trau på bakkenivå. Situasjonen er at min nabo for å slippe katte-plagen har brukt store mengder naftalin-produkter i både trau og ute på balkongens sement. Poduktet er fra Kirk og heter Vitax scent off Gelé. Jeg har sagt ifra at hvis hun ikke greier å fjerne lukten kan hun risikere å måtte skifte ut jorden i kassen sin. Men hun reagerer på en tverr måte, og har tydeligvis tenkt å fortsette å bruke det i smug på de deler av terrassen hvor jeg ikke så lett kan se det, eller grave det ned. Selv bruker hun terreassen sin lite, og reiser gjerne bort etter at hun har spredt ut denne giften.Vi bor i et boligsameie med dårlig ledelse, så styret gidder ikke å gjøre noe i nabo-saker. Finnes det lovverk mot å bli forpestet av sine naboer på en slik måte. Jeg har en nyelig blomsterhage, og kan ikke kjenne blomsterduften på grunn av stanken samtidig som jeg blir susete i hodet. Jeg er alvorlig syk og vil gjerne nyte min egen hageflekk mest mulig. Dessuten har jeg bare 60 % lungekapasitet. Jeg har avfunnet meg med at det ikke går an å gardere seg mot kattene. Denne stanken er verre enn katte-besøk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229460-allergi-mot-naftalin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 At noen kan reagere med å bli dårlig av sterk naftalin lukt har jeg erfart, selv om det ikke blir påvist noen egentlig allergi. Dette bør kunne ordnes i all minnelighet. Snakk med de som gjør dette og fortell at du føler deg syk av den sterke lukten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229460-allergi-mot-naftalin/#findComment-1736648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.