Gå til innhold

Østkant

Gjest Hvem F**** tror dere at dere er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har store fordommer mot østkantfolk. De eier ikke smak, tjener for lite penger, har dårlig helse (og ofte dårlig hygiene), de finnes ikke høflige og de bor stygt.

Og det verste er at de er fordomsfulle mot oss fra oslo vest.

Nei vet dere hva! Har ikke opplevd maken til provoserende tråd som den om vestkant lenger ned. Hvem er det som har fordommer? Har aldri i mitt liv hørt noen fra vestkanten være så fordomsfulle. Satt i et selskap en gang og hørte på hvor jævlige vestkantmennesker var, og ingen visste hvor jeg kom fra, og tenkte at det skulle jammen bli rabalder om jeg la i vei om latterlige fordommer overfor oslo øst. Det kunne ikke falt meg inn, for jeg er bedre oppdratt enn som så og vet bedre.

Videoannonse
Annonse
Gjest opp og frem
Skrevet

Hele Oslo er et forbanna rottereir. Samma faen hvilken kant dere kommer fra.

Mary Poppins
Skrevet

"Og det verste er at de er fordomsfulle mot oss fra oslo vest.

Nei vet dere hva! Har ikke opplevd maken til provoserende tråd som den om vestkant lenger ned. Hvem er det som har fordommer? Har aldri i mitt liv hørt noen fra vestkanten være så fordomsfulle. Satt i et selskap en gang og hørte på hvor jævlige vestkantmennesker var, og ingen visste hvor jeg kom fra, og tenkte at det skulle jammen bli rabalder om jeg la i vei om latterlige fordommer overfor oslo øst. Det kunne ikke falt meg inn, for jeg er bedre oppdratt enn som så og vet bedre."

Bortsett fra den første delen i innlegget ditt er jeg faktisk ganske enig med deg. Her på dol hyles det hver gang noen sier et stygt ord om kriminelle innvandrere, for da er vi jo såå fordomsfulle at det er ikke måte på. Men å være fordomsfull når det gjelder noe de ikke liker, jo det er helt greit. Hypocrites kalles det på godt engelsk.

laguna1365380434
Skrevet

Synes det er trivelig steder både på vest&østkant jeg.

Nå bor jeg på Olaf Ryes plass, som jo er vestkanten på østkanten på et vis, og om vestkanterne som bosetter Grunerløkka er som vestkantere ellers, da eler jeg fordommene mot vest, for det er et jævlig folkefær! ;-)

ikke det at jeg nødvendigvis foretrekker å tilbringe tiden med å bli ranet av full neger nede i fylletrianglet heller. Men dette er jo ekstremer.

Jeg kan fastslå at jeg verken liker vestkantere eller østkantere hvis de blir så typiske at de nesten parodierer seg selv.

Når det er sagt trives jeg allikevel best øst.Og jeg driter i hva folk tjener når jeg vurderer hvor sympatiske de er.

Skrevet

"Og det verste er at de er fordomsfulle mot oss fra oslo vest.

Nei vet dere hva! Har ikke opplevd maken til provoserende tråd som den om vestkant lenger ned. Hvem er det som har fordommer? Har aldri i mitt liv hørt noen fra vestkanten være så fordomsfulle. Satt i et selskap en gang og hørte på hvor jævlige vestkantmennesker var, og ingen visste hvor jeg kom fra, og tenkte at det skulle jammen bli rabalder om jeg la i vei om latterlige fordommer overfor oslo øst. Det kunne ikke falt meg inn, for jeg er bedre oppdratt enn som så og vet bedre."

Bortsett fra den første delen i innlegget ditt er jeg faktisk ganske enig med deg. Her på dol hyles det hver gang noen sier et stygt ord om kriminelle innvandrere, for da er vi jo såå fordomsfulle at det er ikke måte på. Men å være fordomsfull når det gjelder noe de ikke liker, jo det er helt greit. Hypocrites kalles det på godt engelsk.

Det skal være sagt at jeg heller ikke mener det jeg sier om østkanten. Men det var bare for å illustrere at det som sies om oslo vest er like galt. Det finnes ulike mennesker over alt, og det å knytte dette til steder er nokså uintelligent.

laguna1365380434
Skrevet

Dessuten er jeg visst helt ubegavet, jeg finner ikke noe vestkanttråd jeg..:-o Hvor er den hen, er den gammel? Eller er den borte?

:-)

Ugga Bugga
Skrevet

Dessuten er jeg visst helt ubegavet, jeg finner ikke noe vestkanttråd jeg..:-o Hvor er den hen, er den gammel? Eller er den borte?

:-)

Klikk på "eldre innlegg" et par ganger, så ser du den.

laguna1365380434
Skrevet

Klikk på "eldre innlegg" et par ganger, så ser du den.

Takk, jeg skal lete, jeg ble nyssgjerrig..:-)

Skrevet

jeg synes hele greia med øst og vest i oslo er LATTERLIG. men slik er det visst i hele verden, oppdelinger mellom øst og vest, og kriging om hvem som er best. jeg liker det ikke, og jeg vil aldri kunne stå for trakassering eller bedre-viting hverken den ene eller andre veien, samme hva slags type folk og typer kriminalitet eller intelligens man finner/ikke finner på disse stedene. poenget er jo at vi faktisk bor i samme by. på samme klode. jeg er en trønder, bosatt i sør, noe alle kaller øst. underlig, men ok. jeg synes det er fint her på nordstrand, men kunne godt tenkt meg å bo nærmere skogen, helst mer mot nord. men...når jeg sier nord sier folk:åh, du mener vest. dette med øst og vest er så teit at folk mister retningssansen, jo ;) neste gang du befinner deg i slike omstendigheter, at folk driter ut folk som du liker og stedet du koser deg på, ville jeg prøvd å si noe. kanskje ikke med en aggressiv tone, men f.eks si at du trives veldig godt, og nevne steder du liker på andre sider av byen og. hjelp folk til å få litt perspektiv. om du gidder ;)

Skrevet

Nå fikk spiker´n vondt i hodet!

Gjest småbyen lenge leve
Skrevet

Nei, Oslo er ikke mye å trakte etter, verken øst eller vest.

Og man må jo minst være millionær for å finne en brukbar leilighet selv på østkanten nå om dagen.

Skrevet

Fordomsfull vestkant? I Oslo, regner jeg med?

Tja...forskjellene mellom øst og vest er jo ikke det de engang var. Men noe henger nok igjen av typiske, klassiske ting på begge sider.

"............................................"

Skrevet

Takk, jeg skal lete, jeg ble nyssgjerrig..:-)

Ja, det tenker jeg du er. Du har jo overhodet ikke bidratt i den.. ;o)

Skrevet

Fordommene mot folk fra vestkanten i tråden om vestkanten har overrasket meg.. Jammen er det mye fordommer her...!

Mennesker er forskjellige, og jeg kjenner igjen trekk både fra østkanten og vestkanten, men jeg ser også at det på ingen måte er representativt hverken der eller der...! Både de som bor på østkanten og vestkanten er altfor sammensatte og heterogene grupper til at det stemmer!

petter smart
Skrevet

"Jeg har store fordommer mot østkantfolk."

"Og det verste er at de er fordomsfulle mot oss fra oslo vest."

Ha ha, snakk om å møte seg selv i døra og skyte seg i foten.

Gjest togli
Skrevet

"Og det verste er at de er fordomsfulle mot oss fra oslo vest."

*gapskratter* ;-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...