Gjest forloveren Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Hei, Har fått låne et nydelig antrekk av en god venninne til det bryllupet jeg skal være forlover i. Kjolen er av shiffon, og koksgrått-sort-aktig. Kan jeg egentlig gå i dette? Har hørt at forlovere ikke skal gå i sort....men jeg har ikke noe annet, jeg.... Meninger? 0 Siter
Gjest sirikat Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Når er bryllupet? Jeg synes det er litt merkelig å gå med svart midt på heteste sommeren, men tja.. Kan jo ha fargerike tilbehør. Ville spurt bruden om hun har noe imot svarte kjoler. Tror de færreste har det i våre dager. 0 Siter
Gjest wonderinggirl Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Jeg synes ikke det gjør noe at den er svart. Har selv vært i bryllup der forloveren har på seg en svart kjole. "Regelen" er vel egentlig at ingen skal gå med svarte klær i bryllup, men dette er en gammel regel, som ikke mange bryr seg om lenger. Jeg går selv som oftest med svarte kjoler i bryllup. 0 Siter
Idéfix Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Jeg ville ikke brukt sort kjole. Å spørre bruden gir ikke alltid ærlige svar, da hun sikkert vet at du ikke har noe annet. Kjenner ei som forloveren brukte hvitt, hun sa ingenting til det, selvom hun ikke likte det. Klart det er brudens problem, men unødvendig situasjon og sette noen i. Om det er en gammel skikk og bruk regel syns jeg ikke har noe å si. Jeg liker at man tar vare på tradisjoner. I allefall noen av dem. 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Jeg er visst fryktelig gammeldags for jeg synes ikke sorte kjoler gjør seg verken i bryllup eller barnedåp jeg. Med mindre man har noe fargerikt tilbehør som spriter opp antrekket da. Og hvitt skal selvfølgelig kun bruden ha i et bryllup! 0 Siter
Gemini Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Jeg er visst fryktelig gammeldags for jeg synes ikke sorte kjoler gjør seg verken i bryllup eller barnedåp jeg. Med mindre man har noe fargerikt tilbehør som spriter opp antrekket da. Og hvitt skal selvfølgelig kun bruden ha i et bryllup! Jeg er nok like gammeldags. :-) 0 Siter
Ilovenewyork Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Man kan jo bruke alt annet enn hvit kjole som forlover. Min forlover brukte en veldig stilig sort kjole og jeg tenkte aldri en tanke om at det ikke passet seg. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Jeg er visst fryktelig gammeldags for jeg synes ikke sorte kjoler gjør seg verken i bryllup eller barnedåp jeg. Med mindre man har noe fargerikt tilbehør som spriter opp antrekket da. Og hvitt skal selvfølgelig kun bruden ha i et bryllup! Så er jeg vel gammeldags, jeg også, for jeg er enig med deg. :-) 0 Siter
Maggi Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Jeg ville valgt noe annet og jeg hadde mulighet, særlig om det er et bryllup i sommerhalvåret. 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Så er jeg vel gammeldags, jeg også, for jeg er enig med deg. :-) Så mange bunadskledde i byen i dag, det er nok konfirmasjoner i haugevis nå. Reagerte litt på et følge med fullstendig sortkledde, både menn og kvinner, de så ut som de kom fra begravelse... 0 Siter
Sofline Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 I følge skikk og bruk skal man ikke ha på seg svart i bryllup, og heller ikke hvitt (med mindre man er bruden). Man det er vel ikke så nøye lenger, og når den ikke kullsvart.... 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 I følge skikk og bruk skal man ikke ha på seg svart i bryllup, og heller ikke hvitt (med mindre man er bruden). Man det er vel ikke så nøye lenger, og når den ikke kullsvart.... Jeg skal riktignok ikke være forlover, men skal i bryllup i sommer. Jeg har absolutt tenkt å ha på meg min helt spesielle kjole som jeg falt pladask for og betalte altfor mye for i forhold til min lommebok. En svart kjole kan være så mangt, og i de siste bryllupene jeg har vært i har det vært plenty med svarte kjoler. Som forlover ville jeg nok tatt på meg noe pent, men litt diskre. Du skal ikke ta glansen fra bruden. Svart ville ikke være så diskre, kontrastene tatt i betraktning. 0 Siter
Sofline Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Jeg skal riktignok ikke være forlover, men skal i bryllup i sommer. Jeg har absolutt tenkt å ha på meg min helt spesielle kjole som jeg falt pladask for og betalte altfor mye for i forhold til min lommebok. En svart kjole kan være så mangt, og i de siste bryllupene jeg har vært i har det vært plenty med svarte kjoler. Som forlover ville jeg nok tatt på meg noe pent, men litt diskre. Du skal ikke ta glansen fra bruden. Svart ville ikke være så diskre, kontrastene tatt i betraktning. Skal man følge skikk og bruk skal man ikke ha på seg svart. Men som jeg sier der det mange som ikke bryr seg om det i dag. Men skal jeg selv gifte meg vil jeg ikke at folk går med svart... 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Skal man følge skikk og bruk skal man ikke ha på seg svart. Men som jeg sier der det mange som ikke bryr seg om det i dag. Men skal jeg selv gifte meg vil jeg ikke at folk går med svart... Ok, det kan du jo legge føringer for i innbydelser. Men det finnes svarte kjoler man kunne gått i begravelse med. De tar jeg ikke på meg i bryllup. Så har du svarte kjoler som er festkjoler, og det er en slik jeg vil gå med. Hver gang jeg går med den betaler jeg litt ned på den... 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Så mange bunadskledde i byen i dag, det er nok konfirmasjoner i haugevis nå. Reagerte litt på et følge med fullstendig sortkledde, både menn og kvinner, de så ut som de kom fra begravelse... Når man har på seg en sort kjole i et bryllup, bør den ikke kunne brukes i en begravelse, synes jeg. Den bør være for usømmelig for en begravelse. 0 Siter
flisa Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Jeg synes ikke det gjør noe at den er svart. Har selv vært i bryllup der forloveren har på seg en svart kjole. "Regelen" er vel egentlig at ingen skal gå med svarte klær i bryllup, men dette er en gammel regel, som ikke mange bryr seg om lenger. Jeg går selv som oftest med svarte kjoler i bryllup. Da er det du som ikke bryr deg om det lenger - veldig mange bryr seg om det - det ser ut som en liten protest....å kle seg i sorg i bryllup. Vi er mange gamle kjerringer som kommenterer sånne som deg, skal du vite. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Jeg er visst fryktelig gammeldags for jeg synes ikke sorte kjoler gjør seg verken i bryllup eller barnedåp jeg. Med mindre man har noe fargerikt tilbehør som spriter opp antrekket da. Og hvitt skal selvfølgelig kun bruden ha i et bryllup! Så gammeldags er jeg også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.