Gjest esmeralda den fjerde Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Om kun kort tid slutter jeg i min jobb i helse-sektoren. Der jeg har jobbet har jeg kun vært vikar i et halvt år, men har fått stor innblikk i miljøet. Det suger! Folk er så baktalende at jeg til tider har kjent det fysisk, blitt kvalm av dem rett og slett. Når jeg slutter har jeg tebnkt å sende en fellesmail til alle og takke for meg, men jeg må innrømme jeg viurdere skrive noe om at samtlige bør skjerpe seg med baktalingen av hverandre. Men skal jeg våge det, eller blir det bare dumt? dessuten er det to stk som er helt eksepsjonelle i fht å IKKE baktale. De sier ikke et ord om noen, skal jeg da skrive med unntak av dem? Huff, vet ikke om jeg skal våge dette. men har litt lyst, for dette er helt sykt. Alle snakker stygt om alle, og det hater jeg! Meninger om dette? 0 Siter
Gjest sirikat Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Jeg synes du skal si ifra, men ikke via en fellesmail. Si i fra til sjefen din, dette bør hun/han virkelig ta tak i. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Du kan gjerne si ifra, men ikke gjennom fellesmail. Jeg har selv dårlige erfaringer med å ta opp ting over e-post. Snakk direkte med dem det gjelder, eller med sjefen. 0 Siter
Line Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Jeg ville heller skrevet en slik mail til lederen, og latt det gått videre derfra. Lederen har plikt til å sette i gang tiltak for å få stoppet slikt, og hjelper ikke det, skal personaltjenesten dras inn. 0 Siter
Prozak Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Jeg ville heller skrevet en slik mail til lederen, og latt det gått videre derfra. Lederen har plikt til å sette i gang tiltak for å få stoppet slikt, og hjelper ikke det, skal personaltjenesten dras inn. Lederen har vel ingen plikt til å begi seg ut på noe slikt med mindre det er en ansatt som klager på det. Og da en ansatt som har et problem med det, og ikke en som slutter? "............................................." 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Jeg er uenig med de andre her, jeg synes det er mye tøffere og ta slarv med den som slarver uten mellomledd og dill&dall. Å sladre til en tredjeperson skaper oftest bare intriger, skyldfordelinger og tusenutveier for å slippe å stå til ansvar, og kaklingen bare øker. Lykke til! :-) 0 Siter
Maggi Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Jeg tror ikke veien å gå er gjennom en fellesmail. Men det er synd du ikke benyttet anledningen (eller gjorde du..?) mens du var tilsatt til å ta tydelig avstand fra det... 0 Siter
Elis31 Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Jeg ville ikke sagt noe når jeg slutter. Jeg har sett folk som har sagt rett ut hvorfor de slutter etc, når man finner det skriftlig flere år senere, virker det heller som om det er den personen som er negativ. Du kan heller nevne det uskyldig for sjefen, som et tips du synes han bør vite om. Hvis du lager litt storm før du drar, er det det du vil bli husket for. 0 Siter
Line Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Lederen har vel ingen plikt til å begi seg ut på noe slikt med mindre det er en ansatt som klager på det. Og da en ansatt som har et problem med det, og ikke en som slutter? "............................................." Leder har plikt til å ta tak i ting som ikke er som de skal på arbeidsplassen jo, ikke minst når han blir tipset om hvordan ståa er, og at enkelte kanskje ikke har det så bra under de rådende forhold. 0 Siter
Prozak Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Leder har plikt til å ta tak i ting som ikke er som de skal på arbeidsplassen jo, ikke minst når han blir tipset om hvordan ståa er, og at enkelte kanskje ikke har det så bra under de rådende forhold. Sant nok. Men slik det er lagt frem her, så er jeg ganske sikker på at det ikke er konkret nok til at en leder vil kunne gjøre noe - spesiellt ikke etter at den som klager slutter. ".............................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.