Gå til innhold

Tips til original tale til brudgommen?

Anbefalte innlegg

Gjest kommende brud
Skrevet

Hei dere!

jeg gifter meg om bare tre uker, og innen den tid må jeg finne på noe til min kjære mann.

jeg er ikke så gla i å tale, nettopp av den grunn at jeg blir så rørt og følsom. Og jeg vil ikke skrive sang, det blir for kjedelig synes jeg.

Har vurdert skrive talen på rim, for da blir det lettere å "ta seg sammen" - men vet ikke helt.

Hadde også svært lyst å lage noe på powerpoint , en slags hyllest med bilder og musikk....men får det ikke til selv. Er det vanskelig å gjøre det? Har en kompis som er veldig flink på slikt...kan kanskje hyre ham..

Eller har noen noen andre tips her? Klarer bare ikke en helt vanlig tale, da jeg er så utrolig følsom av meg...

Takker for tips :-)

Gjest LOTUS78
Skrevet

jeg er ganske sikker på at det bare er brudgommen som pleier å holde tale, slik har det vært i de to bryllupene jeg har vært i.

Skrevet

Jeg laga en sang da vi gifta oss. Den inneholdt det jeg ville si til han, med en god del humor innimellom, og som en parodi på 'den rosa sangen'. Den var totalt umulig å synge, og det ble mye latter og kaos underveis - og jeg fikk sagt det jeg ville uten å grine :-)

mariamamma
Skrevet

Skal du holde tale og synes det er lett å rime, syns jeg det er en god idè.

Jeg blir veldig lett rørt og valgte å skrive en sang til mannen min. Tok hvertfall en kjent melodi og skrev vår "historie". Det var allsang bortsett fra siste verset. Da reiste jeg meg og sang siste verset, min kjærlighetserklæring, til alene.

Selv om det ikke er så vanlig at bruden holder tale eller lager sang, syntes jeg det var veldig koselig å gjøre dette. Det syntes brudgommen og gjestene også ;o)

Nå er jeg vant til å synge (sanger), men det hjalp veldig å ha med gjestene som støtte.

Lykke til!

Skrevet

Du kan gi ham en tale i alfabetisk rekkefølge. Altså finne en rekke ord som beskriver ham med ord i alfabetisk rekkefølge. Eller gi ham noen roser (en og en) mens du forteller

ham hvorfor du gir ham dem. Denne rosen gir jeg deg fordi. osv..

Skrevet

Du kan da tale og sippe litt innimellom. Kjenner flere som har gjort det med æren i behold.

Dessuten er det ofte øvingene som er sippete. Når du kommer til selve framfrelsen, så går det så fint atte! (Kanskje :o).)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...