Gå til innhold

Må jeg jobbe i sommer?

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten av mye
Skrevet

Jeg er utrolig sliten og lei av skolen nå. De siste to ukene har jeg ikke gjordt annet enn å skrive caseoppgaver, og nå begynner eksamensperioden. Siste eksamenen min er 21 juni og første skoledag neste år er 14 august. Da skal jeg bare noen dager på skolen før jeg skal ut i en 10 ukers hard praksis. I tillegg så regner jeg med at jeg muligens har en konteeksamen tidlig i august.

Problemet mitt er at familie, venner og bekjendte maser om at jeg må få meg en sommerjobb. Jeg har fått tilbud om 2 stk, men det frister ikke fordi jeg er så utrolig sliten og lei nå. Jeg ønsker ferie. Føler ikke jeg har hatt en dag til å roe meg ned og slappe av på lenge nå. Muligens litt deppa også fordi jeg er usikker på om utdanningen jeg tar passer meg. Om jeg vil mestre å ha et så stort ansvar i så ung alder. Jeg synst egentlig jeg er ganske umoden for å ha en lederstilling.

Uansett så klarer jeg meg fint økonomisk i sommer, men det blir ikke noe til overs for ferie annet enn til foreldre og søsken, men desse bor jo på alle kanter i landet så det er jo ferie i seg selv.

Hva synst dere? Bør jeg jobbe i sommer slik alle forventer av meg eller gjøre det jeg selv vil?

Videoannonse
Annonse
Mary Poppins
Skrevet

Jeg synes du skal ta deg en velfortjent ferie jeg.

Gjest LOTUS78
Skrevet

nei, dersom du har så du greier deg, så kan du vel ta deg en ferie hele sommeren. Det er ikke alle som forstår at de kan være krevende å studere. Voksne folk må få velge selv, uten at andre legger seg oppi det.

Skrevet

Føler det akkurat som deg for tiden... Er lei av alt og alle, og er usikker på om jeg vil fortsette på utdanningen. Har tenkt å ta meg helt fri i hele sommer. Gjøre akkurat som jeg selv vil, og det kan du også gjøre! Vel fortjent for begge

Skrevet

Hvis du har penger til mat og husleie i sommer så skjønner jeg ikke hvorfor du absolutt skal jobbe hvis du er sliten og har lyst på å slappe av.

Men dattera mi jobbet ikke i fjor sommer og jeg skal love hun synes det var kjipt når alle begynte å reise på ferie og hun ikke kunne noe annet enn å spandere en tur til stranda fordi hun var blakk.

Skrevet

Ta deg sommeren fri du, og reis på besøk til søsken og foreldre. Om du klarer deg økonomisk så er jo det helt greit. Mange jobber jo om sommeren for å få litt ekstra til man begynner med studier igjen, men det er da valgfritt. Jeg skal jobbe i juni(ferdig med studier nå snart), også ta helt fri juli og halve august, med god samvittighet, så synes at du skal ta deg fri med god samvitighet også. Dette bestemmer du selv og ikke dine bekjente :o)

Skrevet

Hvis du er så sliten og klarer deg økonomisk uansett, ville jeg stått over jobbinga.

Men er det ikke et eller annet med at man uansett skal ha min et visst antall uker ferie? Så kan du jo ta dem først og jobbe etterpå hvis du føler for det.

Skrevet

Hvis du har tenkt til å bli leder, må du klare å ta upopulære valg. Kanskje feil å satse på å bli det når du er så opptatt av hva folk synes og forventer.

Skrevet

Det er vel du selv som bestemmer om du skal jobbe i sommer. Det høres ut som du kan trenge ferie, og hvis du også klarer deg økonomisk burde jo ikke det være noe problem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...