keinstein Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 For rådyr. I nattens mummel og mørke kommer den megaskurkatige kjeltringen og kynisk knasker i vei. Forsyner seg av utplasserte salatbuketter til offentlig avbenyttelse. Uten respekt for avdøde og etterlatte. Jeg tenker å arrangere kurs i anstendighet og respekt for rådyr, elg, noen smågnagere, snegler og larver. Men jeg er redd at tulipaner smaker litt for godt. 0 Siter
keinstein Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Skrevet 6. mai 2006 Lokalavisens lesere beklager seg over blomstertyver som kan være så hjerterå å stjele blomster fra graver. Spor av klover formet som en kaffebønne avslører synderen, hensynsløs og hjerterå. Og litt godtesjuk. 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Lokalavisens lesere beklager seg over blomstertyver som kan være så hjerterå å stjele blomster fra graver. Spor av klover formet som en kaffebønne avslører synderen, hensynsløs og hjerterå. Og litt godtesjuk. He-he... Åssen har du tenkt til å kommunisere med sneglene? Telepatisk? 0 Siter
keinstein Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Skrevet 7. mai 2006 He-he... Åssen har du tenkt til å kommunisere med sneglene? Telepatisk? Jeg ga opp. Gikk over til å bruke plastblomster. De første ble det bitemerker i og ble strødd rundt. Senere fikk de stå i fred. Og så fikk jeg kjeft for å bruke plast, det skal visst virke veldig likegyldig. Det er hyggelig å mate rådyr, men gravlunden er da ingen foringsplass? 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Jeg ga opp. Gikk over til å bruke plastblomster. De første ble det bitemerker i og ble strødd rundt. Senere fikk de stå i fred. Og så fikk jeg kjeft for å bruke plast, det skal visst virke veldig likegyldig. Det er hyggelig å mate rådyr, men gravlunden er da ingen foringsplass? Hmmm... Men du sa noe om snegler. Det er mange dyr som spiser snegler. Kanskje rådyr også? Hvis du setter en skål med øl, vil sneglene samle seg oppi. Kanskje rådyret godtar snacksen. Men de er kanskje vegetarianere? Hvis du setter en liten buddha-statue der (i stedet for blomster), kan du hedre vegetarianerne samtidig som du slipper at pynten blir spist opp. Den religiøse symbolikken passer jo også fint på en gravlund. (håper ikke du synes jeg er altfor morbid nå, da...) ;-) 0 Siter
keinstein Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Skrevet 7. mai 2006 Hmmm... Men du sa noe om snegler. Det er mange dyr som spiser snegler. Kanskje rådyr også? Hvis du setter en skål med øl, vil sneglene samle seg oppi. Kanskje rådyret godtar snacksen. Men de er kanskje vegetarianere? Hvis du setter en liten buddha-statue der (i stedet for blomster), kan du hedre vegetarianerne samtidig som du slipper at pynten blir spist opp. Den religiøse symbolikken passer jo også fint på en gravlund. (håper ikke du synes jeg er altfor morbid nå, da...) ;-) Som utgangspunktet sier, så er jeg ganske ufølsom for døde, merkelig nok. Jeg trenger ingen graver og symboler, men vedlikeholder mest av hensyn til andre. Plastblomstene, solid bunt røsslyng og en liten einerbusk ble løsningen. Røsslyng, plast og einer får stå i fred. Kanskje det blir noen einerbær til saus? 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Som utgangspunktet sier, så er jeg ganske ufølsom for døde, merkelig nok. Jeg trenger ingen graver og symboler, men vedlikeholder mest av hensyn til andre. Plastblomstene, solid bunt røsslyng og en liten einerbusk ble løsningen. Røsslyng, plast og einer får stå i fred. Kanskje det blir noen einerbær til saus? Høres ut som en glimrende løsning. Har ikke noe bedre råd, jeg. (Men jeg er litt svak for sneglenes motbydelighet... Så jeg vil fortsatt anbefale å sette en skål med øl der, bare sånn for artighets skyld...) 0 Siter
keinstein Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Skrevet 7. mai 2006 Høres ut som en glimrende løsning. Har ikke noe bedre råd, jeg. (Men jeg er litt svak for sneglenes motbydelighet... Så jeg vil fortsatt anbefale å sette en skål med øl der, bare sånn for artighets skyld...) Jeg har syltet mange snegler slik, og det funker. Men noen vil nok lure på hvilken religion jeg har hvis jeg setter ut en skål øl ved graven? Shinto? Med snegler oppi blir det vel enda mer merkelig? 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Jeg har syltet mange snegler slik, og det funker. Men noen vil nok lure på hvilken religion jeg har hvis jeg setter ut en skål øl ved graven? Shinto? Med snegler oppi blir det vel enda mer merkelig? Hvem sier at du må forklare din religion? Det holder at du selv vet at du er blitt bortført av en ufo. (Ha-ha! Ikke prøv å nekt! Jeg så deg nemlig der!!) 0 Siter
keinstein Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Skrevet 7. mai 2006 Hvem sier at du må forklare din religion? Det holder at du selv vet at du er blitt bortført av en ufo. (Ha-ha! Ikke prøv å nekt! Jeg så deg nemlig der!!) Da vet jeg det; alle som er abductees ofrer øl og snegler til sin gud. Hvis jeg var sikker på at det fantes en gud så er det helt sikkert en ondskpsfull og uforutsigbar en. Da ville jeg sendt en rottefelle som skulle smelle over nesa eller fingra pån. 0 Siter
org Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Hmmm... Men du sa noe om snegler. Det er mange dyr som spiser snegler. Kanskje rådyr også? Hvis du setter en skål med øl, vil sneglene samle seg oppi. Kanskje rådyret godtar snacksen. Men de er kanskje vegetarianere? Hvis du setter en liten buddha-statue der (i stedet for blomster), kan du hedre vegetarianerne samtidig som du slipper at pynten blir spist opp. Den religiøse symbolikken passer jo også fint på en gravlund. (håper ikke du synes jeg er altfor morbid nå, da...) ;-) Øl gjør seg vel heller dårlig på en kirkegård? 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Da vet jeg det; alle som er abductees ofrer øl og snegler til sin gud. Hvis jeg var sikker på at det fantes en gud så er det helt sikkert en ondskpsfull og uforutsigbar en. Da ville jeg sendt en rottefelle som skulle smelle over nesa eller fingra pån. "Da vet jeg det; alle som er abductees ofrer øl og snegler til sin gud." Ja - som enhver tosk kan se, er sneglene de skapningene som likner mest på utenomjordiske vesener. Og følgelig er de objekter for vår hyllest. (men akkurat det burde nå være elementært, da... HERREGUD, ASSÅ.) "Hvis jeg var sikker på at det fantes en gud så er det helt sikkert en ondskpsfull og uforutsigbar en. Da ville jeg sendt en rottefelle som skulle smelle over nesa eller fingra pån." ...og hadde det hjulpet, da tror du...? 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Øl gjør seg vel heller dårlig på en kirkegård? Det er mulig, det ja... Men bare i virkeligheten. Du skjønner, keinstein og jeg kommer egentlig fra en annen dimensjon. :-? 0 Siter
org Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Det er mulig, det ja... Men bare i virkeligheten. Du skjønner, keinstein og jeg kommer egentlig fra en annen dimensjon. :-? *S* Ser for meg gravene på rekke og rad, med ølboller foran... 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 *S* Ser for meg gravene på rekke og rad, med ølboller foran... He-he-! Hadde vært j...* kult! Eller så hadde det rett og slett vært en kult. En religiøs snegle-kult. 0 Siter
keinstein Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Skrevet 7. mai 2006 "Da vet jeg det; alle som er abductees ofrer øl og snegler til sin gud." Ja - som enhver tosk kan se, er sneglene de skapningene som likner mest på utenomjordiske vesener. Og følgelig er de objekter for vår hyllest. (men akkurat det burde nå være elementært, da... HERREGUD, ASSÅ.) "Hvis jeg var sikker på at det fantes en gud så er det helt sikkert en ondskpsfull og uforutsigbar en. Da ville jeg sendt en rottefelle som skulle smelle over nesa eller fingra pån." ...og hadde det hjulpet, da tror du...? Guder er visst veldig hevngjerrige, så det ville vel bare blitt værre. De dreper både vantro, de som ikke vil pule riktig kjønn - og kvinner som vil / ikke vil pule riktige menn i riktig rekkefølge og til riktig tid. Jeg skulle vært død flere hundre ganger. 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Guder er visst veldig hevngjerrige, så det ville vel bare blitt værre. De dreper både vantro, de som ikke vil pule riktig kjønn - og kvinner som vil / ikke vil pule riktige menn i riktig rekkefølge og til riktig tid. Jeg skulle vært død flere hundre ganger. Huff, jeg føler med deg... Du har ikke vurdert å bli muslim, da? Husk: Allahu akbar!!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.