Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om det er greit å bruke Livostin. Det står vel i pakningsvedlegget vil jeg tro?

Men du får i alle fall kjøpt saltvannsdråper til øynene på apoteket, ikke tilsatt noe annet, kun vann og salt. De heter Drop-it.

Ellers mener jeg å ha lest at gravide kan bruke Postafen og andre allergimedisiner av den gamle typen.

Sjekk på graviditetsforumet.

Av tabletter er polaramin brukt i flere år og ansees som trygt.

Livostin øyedråper kan du bruke, men de er mer usikre på nesesprayen siden den taes opp i kroppen i høyere dose enn øyedråpene, og har gitt misdannelser i dyreforsøk.

Da jeg var gravid anbefalte de lomudal nesespray.

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Det er en god regel at man ikke skal bruke ,medisiner de første 4 mndr. av svangerskapet uten at det klart er nødvendig. Har man imidlertid store plager også i denne perioden,har vi som arbeider mye med allergisykdommer blitt enige om at noen dagers bruk av antihistamin tabl. som f. eks. Zyrtec og lokal nesespray og øyedråper, ingen risiko. Sansynligvis er det mindre gunstig for fosteret med en blivende mor som ikke har det godt.

mariaflyfly

Av tabletter er polaramin brukt i flere år og ansees som trygt.

Livostin øyedråper kan du bruke, men de er mer usikre på nesesprayen siden den taes opp i kroppen i høyere dose enn øyedråpene, og har gitt misdannelser i dyreforsøk.

Da jeg var gravid anbefalte de lomudal nesespray.

Jeg fikk også beskjed om at Lomudal og Polaramin var det eneste jeg kunne bruke. I tillegg til øyedråpene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...