Gå til innhold

Hurra guttemusikken!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en tropp med drillpiker bestemmer seg for å begynne å ta inn gutter, synes du da at disse guttene skal ha samme uniform som jentene? Jeg synes det ville se like latterlig ut med gutter i drillpikeuniform som jeg synes det er å se jenter i gardemusikkuniform. Hvis guttene skulle inn i jentetropper tenker jeg nok de ville fått uniformer som passer for gutter.

Gutter med høye, hvite støvletter, skjørt og drillstav ville da være et syn.

Slipp dem til! ;o)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nattfuglen

14

• Gyda

12

• Sofline

3

• Ugga Bugga

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Så hvis de har lyst til å være med skal de altså være nødt til å kle seg ut som gutter. Det er nettopp det jeg syns er galt og diskriminerende.

Ja, det er da ikke _så_ guttete. Jeg går da ofte med bukse, jeg. Og en hatt med fjær kunne jeg alltids overlevd for å kunne spille kornett i gardemusikken et år.

Gjest korpsa
Skrevet

Gutter med høye, hvite støvletter, skjørt og drillstav ville da være et syn.

Slipp dem til! ;o)

ÆÆÆSJ!

nattfuglen
Skrevet

Ja, det er da ikke _så_ guttete. Jeg går da ofte med bukse, jeg. Og en hatt med fjær kunne jeg alltids overlevd for å kunne spille kornett i gardemusikken et år.

Jeg begynner å tvile på om du i det hele tatt har sett gardemusikken. Du har tydeligvis ikke lagt merke til uniformene. De fremhever absolutt det mandige. Brede skuldre, smale hofter osv.Det er absolutt ikke klær med et kvinnelig snitt. Herregud, langebukser.. Det er da ikke det det er snakk om.

Skrevet

ÆÆÆSJ!

Hoho! Likestilling er likestilling. Her må vi bare kjøre på. Og de som ikke vil - de skal!

;o)

nattfuglen
Skrevet

Hoho! Likestilling er likestilling. Her må vi bare kjøre på. Og de som ikke vil - de skal!

;o)

Hvis det hadde vært likestilling hadde ikke jenter behøvd å kle seg i mannsuniformer. Da hadde man tatt hensyn til at de er kvinner.

Skrevet

Jeg begynner å tvile på om du i det hele tatt har sett gardemusikken. Du har tydeligvis ikke lagt merke til uniformene. De fremhever absolutt det mandige. Brede skuldre, smale hofter osv.Det er absolutt ikke klær med et kvinnelig snitt. Herregud, langebukser.. Det er da ikke det det er snakk om.

Jeg ser gardemusikken på svært nært hold siste torsdag i mai hvert år.

Men jeg innrømmer at jeg ikke er hyperseriøs her - jeg har jo antydet at jeg er langt nede i vinflaska. Men likevel mener jeg at jenter i gardemusikken er helt greit. Med former her eller former der.

Skrevet

Hvis det hadde vært likestilling hadde ikke jenter behøvd å kle seg i mannsuniformer. Da hadde man tatt hensyn til at de er kvinner.

Da kjører vi skjørt i gardemusikken! Kanskje litt snæksy topper også? ;o)

nattfuglen
Skrevet

Jeg ser gardemusikken på svært nært hold siste torsdag i mai hvert år.

Men jeg innrømmer at jeg ikke er hyperseriøs her - jeg har jo antydet at jeg er langt nede i vinflaska. Men likevel mener jeg at jenter i gardemusikken er helt greit. Med former her eller former der.

Og hvor er de siste torsdag i mai hvert år da? Har du i det hele tatt lagt merke til at det er jenter der. Når du ikke er full mener jeg.

Skrevet

Og hvor er de siste torsdag i mai hvert år da? Har du i det hele tatt lagt merke til at det er jenter der. Når du ikke er full mener jeg.

Siste torsdag i mai er de i Skøyenparken (ved Norde Skøyen hovedgård) i regi av Lions club. Der har vi de nesten helt inn på kroppen, faktisk.

Og ja, jenter er registert.

nattfuglen
Skrevet

Siste torsdag i mai er de i Skøyenparken (ved Norde Skøyen hovedgård) i regi av Lions club. Der har vi de nesten helt inn på kroppen, faktisk.

Og ja, jenter er registert.

Helt innpå kroppen... Høres deilig ut, mht mannfolka altså.

Skrevet

Helt innpå kroppen... Høres deilig ut, mht mannfolka altså.

Ja, du må bare komme - og overse jentene. Det er en deilig opplevelse. Men nå køyer jeg - god natt! :o)

nattfuglen
Skrevet

Ja, du må bare komme - og overse jentene. Det er en deilig opplevelse. Men nå køyer jeg - god natt! :o)

God natt, og drøm søtt om de kjekke kara i gardemusikken.

Skrevet

God natt, og drøm søtt om de kjekke kara i gardemusikken.

Det skal jeg jaggu meg prøve på! Jeg må jo innrømme at de er deiligere enn jentene. Natta!

Skrevet

Hvis en tropp med drillpiker bestemmer seg for å begynne å ta inn gutter, synes du da at disse guttene skal ha samme uniform som jentene? Jeg synes det ville se like latterlig ut med gutter i drillpikeuniform som jeg synes det er å se jenter i gardemusikkuniform. Hvis guttene skulle inn i jentetropper tenker jeg nok de ville fått uniformer som passer for gutter.

Nå er bukser jo et vanlig plagg for jenter, men det er ganske uvanlig med gutter med skjørt...

nattfuglen
Skrevet

Nå er bukser jo et vanlig plagg for jenter, men det er ganske uvanlig med gutter med skjørt...

Jo,jo men i likestillingens navn..

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det skal jeg jaggu meg prøve på! Jeg må jo innrømme at de er deiligere enn jentene. Natta!

Jeg ser at du var i storform i natt :-)

Synd at jeg lå i min søteste søvn i stedet for å delta her.

Skrevet

Jeg ser at du var i storform i natt :-)

Synd at jeg lå i min søteste søvn i stedet for å delta her.

Ja, nå kan du angre. Det hadde blitt mye større sving i serken da! Du (og flere) var savnet. :-(

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja, nå kan du angre. Det hadde blitt mye større sving i serken da! Du (og flere) var savnet. :-(

*Angrer bittert*

Du må finne en måte å varsle oss på!

Jeg var inne og så etter dere tidligere på kvelden da jeg var i skravlehumør, men da var det helt stille.

Skrevet

Drillpiker er urteit og har ikke noe med spilling i musikkorps og gjøre. Og nå er det engang sånn at det er ok for kvinner å gå i bukser, men ikke ok for menn å gå i skjørt.

De bare mister forøvrig staven hele tiden... (drillpikene altså...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...