Gå til innhold

Kan kvalmem min være psykisk


Cilien

Anbefalte innlegg

Jeg er så kvalm for tiden. Litt mindre eller mer, men det har vart i mange uker nå (jeg er ikke gravid). Jeg er veldig stressa for tiden, men føler liksom at jeg har kontroll også Min far er ofte kvalm, og han har angst. Jeg har aldri tenkt at jeg har angst før, emn går på medisiner for depresjon.

Tror dere at dette er psykisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Emalie

Det kan tenkes at du blir kvalm av medisinene også. Blir du så kvalm at du kaster opp. Og har du fortsatt angst etter at du har kastet opp. Hvis du ikke har det, kan det hende at du får angst av kvalmen også.

Hvis du drikker mye kaffe eller mye sure drikker som juice etc, så kan det være nok til å brekke seg og kaste opp hvis man har angst.

Men ja det er godt mulig at det er angsten som gjør at du er kvalm. Men det kan også hende at du har refluks og sure oppstøt og dermed kaster opp pga det.

Ikke lett å si hva som er hva.

Kaster du opp i perioder hvor du føler at du har det bra også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violsa

det er jeg ikke helt sikker på. Men jeg er tidligere bulimiker. Og jeg sliter enda med kvalme etter måltider.Det føles kjempefysisk.

Sannheten er at det er både fysisk og psykisk. Det er noe som heter irritabel tarm eller noe som kan gi sånne problemer. Eneste som hjelper er å endre kosthold , spiser man for mektig mat og for mye fet mat blir man kvalm.

kanskje du kan få en ernæringsfysiolog til å se på hva du spiser i første omgang+

dessverre sliter mange med problemer med magen. Faren min får diare hver gang han skal noe. Har åpenbart noe med nerver å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serenity777

jeg er ofte kvalm. Hos meg dreier det seg om tvangstanker. Dvs at jeg blir overoppmerksom med hvordan ganen føles ut. Når jeg så tenker på dette mye, blir det slik at jeg er nære ved å brekke meg.

Mere slik magekvalm og urolig mage kan man jo også få av angst. Vet feks at mange som har tannlegeskrekk(går til en tannlege som er spesialist på tannlegeskrekk), spyr før og etter de har vært hos tannlegen fordi de gruer seg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...