Gå til innhold

vektøkning


Ebba G

Anbefalte innlegg

jeg har gått opp nesten ti kilo etter at jeg begynte på Cipralex. Har tidligere hatt veldig svingende vekt, men aldri mer enn pluss/ minus tre- fire kilo. Har tendens til lavt stoffskifte men ikke nok til å bli medisinert. Hvordan skal jeg få tilbake min gamle vekt? Jeg trener mer enn jeg har gjort før og spiser ganske sunt. nytter det å gjøre noe med eller må jeg godta det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest også litt vektproblemer

Har du sjekket stoffskiftet nylig siden du har lagt på deg uvanlig mye? Kanskje har stoffskiftet blitt lavere og du trenger medisiner.

Har du fått legen til å sjekke blodsukker og C-peptid? Overvaktige har ofte for mye insulin i blodet noe som gjør at de har enda lettere for å legge på seg.

Dersom du har helseskadelig høy vekt finnes det "slankemedisiner". Reductil som virker hemmende på appetitt senteret og Xenical som hindrer opptak av fett i tarmen. Reductil kan ikke brukes sammen med antidepressiva.

Høyintensitetstrening er ikke effektivt for å gå ned i vekt.

http://www.helsenytt.no/artikler/sunn_slanking.htm

Gå heller lange turer.

Meld deg på et Grethe Roede kurs så lærer du deg en sunn livsstil sammen med andre.

Du må iallefall ikke la det skure og gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ca 1.65 høy og veier nå 68 kg så vil ikke kalle meg helseskadelig overvektig, men det er jo ikke min idealvekt. I utgangspunktet er vel ikke det altfor mye, men det er jo litt bekymringsverdig at jeg har gått opp så mye på så kort tid. Jeg spiser ganske regelmessig og sunt, samt tar chrom- tabletter for å redusere søtbehovet, noe som hjelper da jeg er veldig glad i sjokolade. Jeg har nylig vært hos lege og sjekket insulin og stoffskifte. stoffskifte sjekker jeg flere ganger i året. ingenting som var unormalt der så jeg ser ikke annen grunn til vektøkningen enn antidepressiva. Men takk for rådene. Jeg tror jeg venter litt med å begynne på medisiner for dette. Jeg tror jeg skal gjøre som du sier å gå turer og sykle litt og slutte helt med søtsaker, så får vi se om det hjelper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...