Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha nytt singellivet i et par måneder, har jeg nå klart å rote meg borti en gammel "kompis". Mer en fyr jeg har festet mye med for noen år tilbake, og hatt mer eller mindre kontakt med på nettet gjennom nesten 10 år. Han har nå flyttet til min kant av landet, og jeg traff ham forrige fredag på byen (første gang vi møttes på to år), og det endte med at han ble med meg hjem. Siden har jeg tilbragt et par netter hos ham, og det har vært ganske hett. Og så til det vanskelige: Han har blitt forelsket i meg. Jeg er ikke forelsket. Men jeg kjenner at jeg liker ham veldig godt, og har mulighet for å bli forelsket i ham. Og så siden han har følelser så har jeg tenkt litt på at det kanskje er litt feil å holde på som vi gjør? Vil ikke han skal bli såret eller noe. Men trekker jeg meg unna, så slukner sannsynligvis muligheten for at jeg kan bli forelsket. Jeg smiler alltid når jeg tenker på ham, og har lyst til å bli forelsket. Han sier selv at han synes det er greit at vi holder på selv om situasjonen er som den er. Men jeg føler meg litt dum likevel. Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest ervin griselabb
Skrevet

Du er ei rar berte.

Skrevet

Du er ei rar berte.

har aldri påstått noe annet

Skrevet

For hans del så vil det vel alltid være følelser inneblandet, siden han er blitt forelsket i deg.

Så for å spare han, så syntes jeg kansje at du burde la han bli?

Hvorfor? Jo fordi han kansje går rundt og tenker at bare han får mere tid sammen med deg, så vil du få følelser for han, og sier i starten at dette er greit. Så vil han med tiden, bli såret om det ikke skulle bli noe og du går å finner deg en annen.

Bare heller si at du vil være venner? Fordi det kommer du isåtilfelle lengst med:)

Gjest student som flytter dit snart
Skrevet

Digresjon: Har lest at du bor på B. Hvordan er det å ha sex der.? (Eller høre på musikk for den saks skyld.) Har hørt at det er ganske lytt? Skal snart flytte dit.

Ellers: Jeg er gutt og er nok noe annerledes enn denne fyren, jeg ville selv backa ut allerede. Vanskelig å si noe mer uten å kjenne typen, kanskje mener han virkelig at der ok å holde på sånn og er inneforstått med situasjonen, kanskje håper han på noe mer, slik Mistera spør. Individuelle forskjeller går på tvers av kjønn. Om han virkelig hevder at situasjonen ikke gjør ham vondt og du velger å tro ham, er det også hans ansvar om han skulle felle en tåre eller to etter hvert.

Skrevet

Hvis du tror du kan bli forelsket i denne mannen, ville jeg fortsatt forholdet en stund til, så lenge han vet hvor du står. Uteblir følelsene, går du.

Skrevet

Hvis du tror du kan bli forelsket i denne mannen, ville jeg fortsatt forholdet en stund til, så lenge han vet hvor du står. Uteblir følelsene, går du.

Jeg tror det mer og mer som tiden går :) Og jeg har foreslått for ham at jeg lager middag til ham en dag i nær fremtid, og at vi bør snakke ut da.

Jeg opplevde det samme med eksen (at han ble forelsket i meg før jeg falt for ham). Forskjellen er at jeg hadde ikke et seksuelt forhold med eksen før vi ble sammen.

Jeg tror jeg følger ditt råd, og håper på det beste. Altså at jeg slipper å trekke meg tilbake :)

Skrevet

Jeg tror det mer og mer som tiden går :) Og jeg har foreslått for ham at jeg lager middag til ham en dag i nær fremtid, og at vi bør snakke ut da.

Jeg opplevde det samme med eksen (at han ble forelsket i meg før jeg falt for ham). Forskjellen er at jeg hadde ikke et seksuelt forhold med eksen før vi ble sammen.

Jeg tror jeg følger ditt råd, og håper på det beste. Altså at jeg slipper å trekke meg tilbake :)

Lykke til. :-) Jeg tror ikke så veldig på kjærlighet ved første blikk. Jeg kjente kjæresten en god stund før jeg ble forelsket.

Skrevet

Sier han det er greit, så mener han nok at det er greit. Du skal ikke fundere mer på dette, men ha det gøy c",)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Tror det er viktig at du definerer litt for deg selv hva slags følelser du har eller ikke har.

Hva slags forventninger har du til en forelskelse? Hvor riktig eller feil blir det for deg å være i et forhold der en bestemt type følelser mangler? Hvor mye er det å bygge på av vennskapet?

Vennskap kan være et bra utgangspunkt for et forhold. Følelser kan vokse etter hvert.

Hvis du skal henge rundt med ham, tror jeg det er viktig at du i hvert fall er såpass ærlig og redelig overfor ham at du gir ham en reell sjanse. At du i hvert fall bestemmer deg for å prøve en stund, sånn at du ikke bare bruker ham som leketøy.

Så lenge han vet hvor han har deg, og du ikke bare driver og vingler i vilden sky, kan det jo være en grei sak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...