Gå til innhold

hvor lenge skal batteriet på et digitalkamera vare?

Anbefalte innlegg

Gjest emalie
Skrevet

Har kjøpt et olympus digitalkamera som jeg bruker flittig.

Men jeg synes batteriet varer så kort tid. Hvis jeg knipser bilder i en time, så går batteriet ut.

Er det SÅ kort tid på batteriet?. Eller kan det ha andre årsaker ?

Videoannonse
Annonse
Gjest lilllesøster
Skrevet

Kanskje du har klattlada det?

Skrevet

Hvis hun har klattlada det så burde batteriet vært mye bedre enn noen gang.

Da lithium batterier blir bedre av å klattlades.

Skrevet

Klattlading er sjelden et problem med moderne batterier.

Gjest lilllesøster
Skrevet

Hvis hun har klattlada det så burde batteriet vært mye bedre enn noen gang.

Da lithium batterier blir bedre av å klattlades.

Det er nok vranglære. Litium bør tappes helt hver 5 lading.

Gjest lilllesøster
Skrevet

Fant denne artikkelen

---------------------

Dessverre har Lithium-Ion teknologien én betydelig ulempe: Aldringskarakteristikken. Lithium-Ion-batterier anno 2003 er rendyrkede ferskvarer, og de eldes hurtig uavhengig av om man bruker dem eller ei. Legger man for eksempel et Li-Ion batteri på en hylle eller i en skuff vil de interne kjemiske prosessene føre til at mye av kapasiteten vil være tapt etter bare to år. Etter tre år vil et Li-Ionbatteri være tilnærmet ubrukelig hva enten det faktisk har blitt brukt eller ei. Konsekvensen er at et kameras reelle levetid kan bli begrenset av hvor lenge batteriene er tilgjengelige i handelen. Når kameraet bruker Li-Ion spesialbatterier vil man være avhengig av at disse fortsatt produseres for å kunne anvende kameraet, på samme måte som man med filmbaserte kameraer er avhengig av kontinuerlig tilførsel av film. Til alt hell lages det til en rekke populære kameraer av denne typen ikke-originale batterier av uavhengige produsenter.

Skrevet

Det er nok vranglære. Litium bør tappes helt hver 5 lading.

Øh, nei, da ødelegger du batteriet.

Sjekk selv på batteryuniversity.com

Vi har ikke blybatterier lenger på mobiltelefoner.

Skrevet

Fant denne artikkelen

---------------------

Dessverre har Lithium-Ion teknologien én betydelig ulempe: Aldringskarakteristikken. Lithium-Ion-batterier anno 2003 er rendyrkede ferskvarer, og de eldes hurtig uavhengig av om man bruker dem eller ei. Legger man for eksempel et Li-Ion batteri på en hylle eller i en skuff vil de interne kjemiske prosessene føre til at mye av kapasiteten vil være tapt etter bare to år. Etter tre år vil et Li-Ionbatteri være tilnærmet ubrukelig hva enten det faktisk har blitt brukt eller ei. Konsekvensen er at et kameras reelle levetid kan bli begrenset av hvor lenge batteriene er tilgjengelige i handelen. Når kameraet bruker Li-Ion spesialbatterier vil man være avhengig av at disse fortsatt produseres for å kunne anvende kameraet, på samme måte som man med filmbaserte kameraer er avhengig av kontinuerlig tilførsel av film. Til alt hell lages det til en rekke populære kameraer av denne typen ikke-originale batterier av uavhengige produsenter.

Jeg har sendt melding til en ekspert på andre siden av jorda, så får vi se når de står opp der nede på undersiden.

Skrevet

Jeg har sendt melding til en ekspert på andre siden av jorda, så får vi se når de står opp der nede på undersiden.

Bare så jeg husker hvor meldingen er.

Skrevet

Ofte er det flere størrelser på batterier, og ofte får du bare med det minste. For at du skal kjøpe større i tillegg, tenker jeg.

Men det kan være defekt også.

Skrevet

Det stemmer at LitIon eldes, Avhenger av kvaliteten.

Hvis du må lagre de, er deet best å lade de opp 100% og lade de ut med ca 40% en til to ganger i året, dette gjør at kjemien ikke sovner og de vil vare lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...