Flako Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Hei! For 3 år siden fikk jeg en slag kvise-lignende klump på brystet og den sprakk aldri. Den lå under huden en god stund og fikk aldri klemt det ut. Jeg gikk til fastlegen min som sa at eneste mulighet var å skjære den bort. Jeg fikk den fjernet og det ble et ganske synlig arr. Nå har jeg fått noe av det samme rett under der den første var. Men denne ligger over huden og har en slags hvit klump inni og huden har rød farge. Hva kan jeg gjøre? Denne blir ikke borte av seg selv og den har vært der i over halvt år. Og like under denne igjen så har jeg to til, som ikke er så mye over huden men de er røde rundt området. Og har en tendens også til at det dukker opp hudormer sånn av og til. Føler at vis jeg ikke presser de ut så vill de bare utvikle seg til disse klumpene under huden. Har tenkt på å bruke en kirurg for å fjerne dette, tenkte de var flinkere med å lage minst mulig arr! Er de det eller klarer fastlegen dette like fint? Hva kan jeg gjøre? Burde jeg behandle huden med et eller annet? Fins det noe løsning bortsett fra kirurgisk inngrep? Dette hemmer meg ganske mye da jeg er veldig glad i å dra på stranda å bade og også i intime stunder. Er ikke så bekymret for arr, men mer for at jeg ikke blir kvitt problemet. Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229569-klump-under-huden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Helsing, hudspesialist Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Hei, det høres ut som dette er akne eller kviser. Knute akne vil vise seg som dype, ømme knuter. Skjærer du i dette blir det ofte stygge arr. Et godt alternativ er å sette kortison med sprøye direkte i knuten. Da vil den som regel smelte og blir borte, eventuelt kreves noen få injeksjoner. Det finnes også kvisekurer som Roaccutan, som kan brukes om dette blir et kronisk problem. Hudleger er vel de beste til å råde deg videre. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/229569-klump-under-huden/#findComment-1736131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.