Gjest hva kan jeg gjøre? Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Jeg trenger sårt en jobb til sommeren. Jeg studerer økonomi på BI og er derfor ute etter en jobb som er relevent for mitt studie. Jeg har lagt inn cv og søknad på adecco men har foreløpig ikke hørt noe. Jeg har vært inne på aetat men det er få stillinger som kun er sommerjobber. Hva annet kan jeg gjøre??? Jeg har søkt på nettkatalogen og funnet en del firmaer som driver med økonomi, finans osv her jeg bor, burde jeg ringe dem imorgen og høre om de trenger noe ekstrahjelp til sommeren? f.eks til forefallende arbeid? Noen andre tips? 0 Siter
monass Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Når det gjelder Adecco så er det ikke nok å legge inn en søknad / registrere seg på web. Det er så mange som gjør det hver dag, og de følger ikke opp. Møt opp personlig og vis at du er interessert. Gjør det hos alle vikarbyråene du har i nærheten. Det er stor sannsynlighet for at du får sommerjobb via et vikarbyrå - hvis du ikke er heeelt blåst da..og det er du jo ikke 0 Siter
Gjest hva kan jeg gjøre? Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Når det gjelder Adecco så er det ikke nok å legge inn en søknad / registrere seg på web. Det er så mange som gjør det hver dag, og de følger ikke opp. Møt opp personlig og vis at du er interessert. Gjør det hos alle vikarbyråene du har i nærheten. Det er stor sannsynlighet for at du får sommerjobb via et vikarbyrå - hvis du ikke er heeelt blåst da..og det er du jo ikke Enig at det er bedre å møte opp personlig, problemet er bare det at jeg ikke bor i den byen jeg søker jobb i. Altså jeg kommer til å bo der i sommer, men ikke nå 0 Siter
mrxx Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Finn ut hvilken firmaer som kan ha en slik stilling og ring dem og be om et møte. 0 Siter
Gjest Hva kan jeg gjøre? Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Finn ut hvilken firmaer som kan ha en slik stilling og ring dem og be om et møte. En god idé men hvordan skal jeg vite hvem firmaer som trenger ekstrahjelp? Jeg har lett på aetat og adecco ..sendt inn noen søknader men har ikke fått napp. Å komme på møte blir vanskelig da jeg ikke bor i den byen jeg søker jobb i. 0 Siter
monass Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Enig at det er bedre å møte opp personlig, problemet er bare det at jeg ikke bor i den byen jeg søker jobb i. Altså jeg kommer til å bo der i sommer, men ikke nå Nestbeste løsning er å ringe dem. Hvis ikke byen er altfor langt unna, så ta deg tid til å reise dit på "intervju". De slipper deg ikke ut på oppdrag uten å ha snakket med deg og sjekket referansene dine. 0 Siter
Gjest trocken Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Enig at det er bedre å møte opp personlig, problemet er bare det at jeg ikke bor i den byen jeg søker jobb i. Altså jeg kommer til å bo der i sommer, men ikke nå Hvis jobb er viktig, så ta en ringerunde i din egen by, til firmaer med egen økonomiavd. 0 Siter
Gjest hva kan jeg gjøre? Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Nestbeste løsning er å ringe dem. Hvis ikke byen er altfor langt unna, så ta deg tid til å reise dit på "intervju". De slipper deg ikke ut på oppdrag uten å ha snakket med deg og sjekket referansene dine. Det er veldig langt unna, må ta fly eller sitte mange mange timer på tog så det er uaktuellt. Men jeg får ringe dit, takk 0 Siter
Gjest hva kan jeg gjøre? Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Hvis jobb er viktig, så ta en ringerunde i din egen by, til firmaer med egen økonomiavd. Det er ikke akutellt å jobbe her jeg er nå. Jeg kommer til å befinne meg i en annen by i sommer. Kan det lønne seg å ringe bedrifter som jeg har funnet gjennom nettkatalogen og spørre om de kunne trenger noe hjelp i sommer? 0 Siter
fresja Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Jeg jobber i et større firmaet som aldri søker etter sommervikarer. Likevel er det en drøss av ungdommer i alle aldre som søker sommerjobb. En del av ungdommene får jobb. De "voksne" studentene som utdanner seg innen relevante fag, blir foretrukket framfor 15-16 åringene. Så send søknad til firmaer i nærheten. 0 Siter
mrxx Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 En god idé men hvordan skal jeg vite hvem firmaer som trenger ekstrahjelp? Jeg har lett på aetat og adecco ..sendt inn noen søknader men har ikke fått napp. Å komme på møte blir vanskelig da jeg ikke bor i den byen jeg søker jobb i. Du vet ikke om de trenger ekstrahjelp og ikke vet du om de trenger din kompetanse heller, men det må du spørre om da du ringer. Bare plukk ut de firmaene som du tror kan trenge din kompetanse, at du bommer på det gjør ikke noe, da får du bare et nei. Må da f.eks være flere regnskapsfirmaer? eller større firmaer i andre bransjer som har ansatte økonomer, bruk fantasien:-) 0 Siter
Gjest trocken Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Det er ikke akutellt å jobbe her jeg er nå. Jeg kommer til å befinne meg i en annen by i sommer. Kan det lønne seg å ringe bedrifter som jeg har funnet gjennom nettkatalogen og spørre om de kunne trenger noe hjelp i sommer? Det kunne jo vært interessant og visst HVOFOR det er så viktig å bo i en annen by, når man som regel har størst sjanser til sommerjobb i hjembyen? Er det viktigere for deg å bo i denne andre byen, enn å få seg sommerjobb? 0 Siter
Gjest hva kan jeg gjøre? Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Det kunne jo vært interessant og visst HVOFOR det er så viktig å bo i en annen by, når man som regel har størst sjanser til sommerjobb i hjembyen? Er det viktigere for deg å bo i denne andre byen, enn å få seg sommerjobb? Jeg skjønner ikke hvorfor det er interessant. Jeg er student og studerer i en annen by, men som veldig mange andre studenter, drar jeg hjem til hjembyen min i feriene. 0 Siter
Gjest trocken Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Jeg skjønner ikke hvorfor det er interessant. Jeg er student og studerer i en annen by, men som veldig mange andre studenter, drar jeg hjem til hjembyen min i feriene. Grei forklaring. Da ER det jo hjembyen din du søker jobb i da? Som igjen øker dine sjanser? 0 Siter
Gjest hva kan jeg gjøre? Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Grei forklaring. Da ER det jo hjembyen din du søker jobb i da? Som igjen øker dine sjanser? Ja det er hjembyen min jeg søker jobb i:-) men det jeg sier er at det er vanskelig for meg å møte opp personlig siden jeg ikke befinner meg i hjembyen før sommerferien. 0 Siter
Gjest trocken Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Ja det er hjembyen min jeg søker jobb i:-) men det jeg sier er at det er vanskelig for meg å møte opp personlig siden jeg ikke befinner meg i hjembyen før sommerferien. Du, eller dine foreldre, har sikkert god oversikt over næringslivet i din hjemby. La de sette opp en liste over aktuelle bedrifter du kan ringe, og sende søknad til. Bruk alle lokale kontakter du/dere har! Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.