Gjest opprinnelig skeptiker, men nå vet jeg ikke lenger Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 opplevde noe merkelig her om dagen. Det var et tilbud for studentene der jeg studere om prøve ulike alternative behandlinger for å dempe stress. Jeg kunne godt tenke meg å bli knadd litt på så jeg prøvde en blanding av healing og fysioterapi, Bowenterapi tror jeg det het. Jeg hadde veldig vondt i ryggen som jeg hadde hatt en stund, og sa at jeg gjerne ville ha hjelp med det. ikke hadde jeg noe særlig tro på dette heller, det var mest for nysgjerrighetens skyld. Alt han gjorde var å trykke på noen punkter på kroppen min og kjenne hvor energien min var. Ellers var han ikke nær meg. Det som var litt spooky var at ryggsmertene forsvant umiddelbart etter at behandlingen var ferdig. Og han sa at det kom til å vare i ca 5 dager. og jeg har ikke hatt vondt i ryggen etter dette? Så nå lurer jeg veldig på hva han har drevet på med. Kan man virkelig kurere ryggsmerter bare ved å kjenne på energien i kroppen og trykke lett på ulike punkter? 0 Siter
Gjest healoghoi Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Vi er jo energi, healing er helt naturlig som moderne mennesker har glemt og fornekter. Hvis du tenker deg at du skjærer over en sitron og slikker på den, hva skjer med deg? Healing er ikke mer hokus pokus enn sitronen og dine reaksjoner. 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 En kollega healet en gang meg mot menssmerter. De var borte i et halvt år før jeg begynte å få dem igjen. Snodige saker. 0 Siter
Gjest opprinnelig skeptiker, men nå vet jeg ikke lenger Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Vi er jo energi, healing er helt naturlig som moderne mennesker har glemt og fornekter. Hvis du tenker deg at du skjærer over en sitron og slikker på den, hva skjer med deg? Healing er ikke mer hokus pokus enn sitronen og dine reaksjoner. Kan ikke helt se likheten mellom en sitron som blir slikket på og en vond rygg som blir bedre pga healing. Det er vel jeg som er for mye realist her skjønner jeg. 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Så lenge det er snakk om å dempe stress og stive muskler, tror jeg det er mye som kan hjelpe. Stimulering av muskler, nervebaner og pusten vil kunne løse opp mange knuter. Når du erfarer at det hjelper, mener jeg du bør stole på din egen erfaring. Noe helt annet er det hvis en healer lover gull og grønne skoger til skyhøye priser - og nærmest påstår de er mirakelmenn som kan kurere alle slags sykdommer. Da er det kanskje større grunn til å være skeptisk. 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Kan ikke helt se likheten mellom en sitron som blir slikket på og en vond rygg som blir bedre pga healing. Det er vel jeg som er for mye realist her skjønner jeg. De aller fleste vil få økt spyttsekresjon bare man tenker på en sitron og healoghoi mener nok at det samme skjer om du virkelig tror på healing. At det da virker selv om vedkommende ikke er borti deg engang. 0 Siter
nattfuglen Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Kan ikke helt se likheten mellom en sitron som blir slikket på og en vond rygg som blir bedre pga healing. Det er vel jeg som er for mye realist her skjønner jeg. Spørsmålet var: Hva skjer hvis du TENKER på at du skjærer opp en sitron og slikker på den? Sannsynligvis får du vann i munnen, selvom du altså bare tenker på en sitron. Forstår du poenget? 0 Siter
Gjest opprinnelig skeptiker, men nå vet jeg ikke lenger Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 De aller fleste vil få økt spyttsekresjon bare man tenker på en sitron og healoghoi mener nok at det samme skjer om du virkelig tror på healing. At det da virker selv om vedkommende ikke er borti deg engang. Poenget var at jeg trodde absolutt NULL på dette her, ville bare prøve det for morro skyld og opprettholde min oppfattning om at dette var noe renspikka tøv. 0 Siter
Gjest opprinnelig skeptiker, men nå vet jeg ikke lenger Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Spørsmålet var: Hva skjer hvis du TENKER på at du skjærer opp en sitron og slikker på den? Sannsynligvis får du vann i munnen, selvom du altså bare tenker på en sitron. Forstår du poenget? se svaret mitt til Lillemus 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 De aller fleste vil få økt spyttsekresjon bare man tenker på en sitron og healoghoi mener nok at det samme skjer om du virkelig tror på healing. At det da virker selv om vedkommende ikke er borti deg engang. Personlig tror jeg det er et poeng at det her ble snakket om reell berøring av muskelknuter. Vi snakker vel ikke om auravask heller...? 0 Siter
Gjest healoghoi Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Kan ikke helt se likheten mellom en sitron som blir slikket på og en vond rygg som blir bedre pga healing. Det er vel jeg som er for mye realist her skjønner jeg. Du skulle bare TENKE deg sitronen og merke deg kroppens reaksjon. 0 Siter
Gjest trond-h Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Kommer an på hva du mener med healing. For ordet brukes i flere betydninger. Kroppen har jo til en viss grad evne til å hele seg selv ved hjelp av imunsystemet. Hvis det foregår ved hjelp av krystaller og lignende døde ting, tror jeg ikke på det. Døde ting virker ikke på noe, unntatt om de kjemisk reagerer eller er radioaktive. Sånne energigreier tror jeg heller ikke på. Om noen blir frisk likevel ved å bli knadd på, er sannsynligvis forklaringen at det påvirker nervetråder osv. og derved leder til healing. Tilsvarende gjelder for akupunktur (De blir frisk, men ikke av snåle energier). Får de penger for healing-triks er det enda mindre troverdig. Healing i New Age betydning er bare keiserens nye klær. 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Poenget var at jeg trodde absolutt NULL på dette her, ville bare prøve det for morro skyld og opprettholde min oppfattning om at dette var noe renspikka tøv. Jeg har ikke prøvd Bowen, men jeg har prøvd rosenterapi. Det er snakk om berøring av steder der man har muskelspenninger, for å rette fokuset mot de områdene man gjerne neglisjerer. Når man puster dypt, får man i gang blodsirkulasjonen på spente steder. Jeg vil tro at det som skjer rent anatomisk kanskje kan sammenliknes med at man strekker ut muskler. Altså ikke nødvendigvis akkurat samme effekt, men at det kan forklares på en like logisk måte. Det interessante med rosenterapi er at man får kontakt med fortrengte følelser, fordi det nettopp var muskelspenningene som holdt dem unna bevisstheten. Noe av det samme kan skje hvis en driver med yoga. 0 Siter
midnattsol Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Har selv opplevd å bli kurert for smerter i nakke, skulder og arm ved healing. Hadde ikke tro for eller mot, men kjente at det vonde partiet ble varmt uten at vedk. berørte meg. Tydelig at det var en eller annen eiendommelig energi. Har ikke vært plaget siden med smerter i armen. Det er som kjent mer mellom himmel og jord... 0 Siter
midnattsol Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Kommer an på hva du mener med healing. For ordet brukes i flere betydninger. Kroppen har jo til en viss grad evne til å hele seg selv ved hjelp av imunsystemet. Hvis det foregår ved hjelp av krystaller og lignende døde ting, tror jeg ikke på det. Døde ting virker ikke på noe, unntatt om de kjemisk reagerer eller er radioaktive. Sånne energigreier tror jeg heller ikke på. Om noen blir frisk likevel ved å bli knadd på, er sannsynligvis forklaringen at det påvirker nervetråder osv. og derved leder til healing. Tilsvarende gjelder for akupunktur (De blir frisk, men ikke av snåle energier). Får de penger for healing-triks er det enda mindre troverdig. Healing i New Age betydning er bare keiserens nye klær. Ble frisk ved hjelp av healing - og jeg betalte ingenting. Det var en kollega som spurte om jeg var interessert. Tenkte at det gjør ikke noe til eller fra å prøve. Så det er ikke alle med spesielle evner som er ute etter å tjene penger på disse - heldigvis. 0 Siter
keinstein Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Det er veldig populært å prøve å fjerne symptomer som kommer og går av seg selv uten hjelp. Jeg kaller det "å vispe rundt med håp om å treffe på noe". Men ikke bland sammen begrepene "sammenheng" og "sammenfall". Når det gjelder vage sykdommer, er sammenfall mer aktuell enn sammenheng. 0 Siter
Spenning Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Selvfølgelig skal du tro på det, de som har fått den evnen å heale vet at det er noe i det. Får du oppleve det selv en gang så blir du aldri i tvil mer. :-)) 0 Siter
keinstein Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Personlig tror jeg det er et poeng at det her ble snakket om reell berøring av muskelknuter. Vi snakker vel ikke om auravask heller...? Massasje er effektivt på muskler, muskelspenninger kommer og går, noen ganger med dagers mellomrom, andre ganger går det måneder og år. Sjøl har jeg hatt vondt både her og der, men alt har forsvunnet av seg selv før eller senere. 0 Siter
Gjest mye mellom himmel og jord Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Poenget var at jeg trodde absolutt NULL på dette her, ville bare prøve det for morro skyld og opprettholde min oppfattning om at dette var noe renspikka tøv. Poenget er at hjernen får en impuls av et eller annet slag, og reagerer på impulsen helt uavhengig av vår vilje eller tro. 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Massasje er effektivt på muskler, muskelspenninger kommer og går, noen ganger med dagers mellomrom, andre ganger går det måneder og år. Sjøl har jeg hatt vondt både her og der, men alt har forsvunnet av seg selv før eller senere. Ikke vær så skeptisk keinstein, det finnes faktisk folk som er seriøse og som heller ikke tar penger for det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.