Gjest PandaMiranda Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Fra de som er healere som påstår at kraften er fra Gud. Da er det i hvert fall bra at du ikke kommer til å falle i klørne til en sekt. Er det noen som ville vært ute etter penga dine, så er det de. "Bare kom fram til scenen, jeg skal helbrede deg... Gud er god... Hans kraft vil fylle deg nå, ja, Halleluja, og drive alle dine synder ut, og du vil bli frisk, Gud være lovet! ...og her har vi kollekten, ja, et par tusenlapper kan du nok spandere til driften av menigheten?" *grøss* 0 Siter
keinstein Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Telepatisk kirurgi høres interessant ut... He-he... Tro om det er mye penger i det?? Hva sier du, skal vi åpne en klinikk? ;-) En telefon og puppene er borte? 0 Siter
tonie Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Jeg tror man kan bli kvitt mange plager hvis man bare oppriktig tror at man skal bli det, for å si det sånn. 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 En telefon og puppene er borte? Noe i den dur. Og selvsagt fettsuging i sin alminnelighet. Vi kan jo også reklamere for penisforstørrelse, det burde da gå som hakka møkk?? Hvis butikken går bra, kunne vi jo etter hvert vurdere hjernekirurgi, også. Lobotomering av kranglefanter som kommer for å kritisere klinikken, for eksempel... 0 Siter
Gjest MinimizeMe Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Har du blitt kvitt plagene dine så er vel ingenting bedre:) 0 Siter
Gjest trond-h Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 Ting kan ofte virke mer merkelig ved første øyekast enn de muligens er. Antakelig finnes det flere forklaringsmodeller på en effekt, i og med at forskningen ikke er kommet langt nok til å forklare "hvorfor" og "hvordan". Sånn sett er det jo greit å være litt skeptisk, samtidig går det an å nærme seg noe likevel - skepsis og åpenhet trenger ikke å være uforenlige. Så lenge en ikke blir fanatisk kan det være berikende å prøve noe nytt, hvis man er nysgjerrig. Du nevnte krystaller. Jeg har ingen heldekkende teori om det, og det er sikkert mange som vil mene noe mer "mystisk" enn meg. Men en liten erfaring har jeg gjort med steiner/ krystaller: de kan brukes i meditasjon. For å si noe litt enkelt og "jordisk": Om ikke annet, så kan de ha en symbolverdi. Ved å fokusere på krystallens eller steinens farge, kan det åpne bevisstheten for en bestemt følelse eller tema man fokuserer på i meditasjonen. På samme måte kan vi bli påvirket visuelt av et vakkert landskap, et maleri, en solskinnsdag - eller vi kan påvirkes av å lytte til musikk eller lese et dikt. Altså at en estetisk sanseopplevelse kan bidra til en mer konsentrert fordypning. Men det er vel egentlig opp til den enkelte hvordan de ønsker å bruke eller forstå et sånt symbol. Så får vi se om forskningen etter hvert gir oss en mer omfattende forklaring på det ene eller andre... "Altså at en estetisk sanseopplevelse kan bidra til en mer konsentrert fordypning." Sukk. Man bryr seg vel ikke om en pille er gul eller grønn eller hvit eller blå, bare den virker ! 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 11. mai 2006 Skrevet 11. mai 2006 "Altså at en estetisk sanseopplevelse kan bidra til en mer konsentrert fordypning." Sukk. Man bryr seg vel ikke om en pille er gul eller grønn eller hvit eller blå, bare den virker ! Du har kanskje aldri prøvd meditasjon? Det er faktisk en teknikk som kan gjøre mye for kropp og sjel. Man stresser ned, får dypere pust og bedre blodomløp, slapper av og får økt trivsel. Det er absolutt et godt tilskudd til det medisinske - enten for å forebygge, eller for å bidra i en tilfriskningsprosess. Det er ikke snakk om "enten-eller" - som om det alternative skulle være ute etter å hindre folk i å gå til lege. Hvis noen gjør det, er de uten tvil fanatiske. 0 Siter
Gjest trond-h Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Du har kanskje aldri prøvd meditasjon? Det er faktisk en teknikk som kan gjøre mye for kropp og sjel. Man stresser ned, får dypere pust og bedre blodomløp, slapper av og får økt trivsel. Det er absolutt et godt tilskudd til det medisinske - enten for å forebygge, eller for å bidra i en tilfriskningsprosess. Det er ikke snakk om "enten-eller" - som om det alternative skulle være ute etter å hindre folk i å gå til lege. Hvis noen gjør det, er de uten tvil fanatiske. "Du har kanskje aldri prøvd meditasjon? Det er faktisk en teknikk som kan gjøre mye for kropp og sjel. Man stresser ned, får dypere pust og bedre blodomløp, slapper av og får økt trivsel." I en periode med stort arbeidspress og mas prøvde jeg en enkel meditasjonmetode kun for avstressing og større sinnsro. Det virket. Men jeg ville ikke prøvd hvilken som helst metode. Noen er jo heller tvilsomme, ren hjernevask. (Slik som bruk av mantra-ord og hinduinspirerte greier og andre rariteter fra Langtvekkistan.) "Det er absolutt et godt tilskudd til det medisinske - enten for å forebygge, eller for å bidra i en tilfriskningsprosess." Jeg tviler på at mediatasjon bidrar noe til at folk blir friskere om det ikke er psykosomatiske lidelser. Hvis mediatasjon i det hele tatt har en effekt på sykdomsforløp, er den neppe større enn en god ferie. "Det er ikke snakk om "enten-eller" - som om det alternative skulle være ute etter å hindre folk i å gå til lege. Hvis noen gjør det, er de uten tvil fanatiske." Det er et minimum av refleksjon for fornuftige mennesker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.