gnochi Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Hva jeg skal gjøre: Jeg har masse videoopptak på VHS (private klipp fra barndom,ferier o.l) som jeg vil ha over på DVD-plate. Det er ikke alt som er like interessant å ha over på DVD, så hvis jeg har en VHS-kassett, er det sikkert bare enkelte ting jeg vil ha med derifra. Jeg vil også ha muligheten til å skrive en liten overskrift, f.eks "Ferien 1985" som f.eks fader ut. Problem: Jeg vet ikke hvordan gjøre det på enklest måte. Utstyr jeg har: PC VHS-spiller DVD-spiller Ganske okai datakunnskaper Er det noen som kan komme med noen hint eller tips? =oD 0 Siter
Sofline Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 Gå til en forhandler og få det gjort. Det er ikke så dyrt så vidt jeg husker, og sparer en for mange frustrasjoner. 0 Siter
gnochi Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Skrevet 8. mai 2006 Gå til en forhandler og få det gjort. Det er ikke så dyrt så vidt jeg husker, og sparer en for mange frustrasjoner. Det er sikkert 50 VHS-kassetter, og jeg vet ikke hva jeg skal ha med, må jo nesten bestemme der og da. Dessuten vil jeg ikke at andre skal se igjennom VHS-klippene. Og da må jo jeg sitte med forhandleren og se igjennom videoene, og si "det skal jeg ha med....og det...." Vil gjøre jobben selv, ingen tips, anyone?? 0 Siter
Gyda Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 DVD-spilleren din må selvfølgelig ha en brennerfunksjon (og det regner jeg jo med at den har siden du spør som du gjør). Denne "overførnigsprosedyren" pleier å være godt forklart i bruksanvisningen. Finn fram den og les. (Vi har spilt over haugevis av VHS-filmer.) 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Gå til en forhandler og få det gjort. Det er ikke så dyrt så vidt jeg husker, og sparer en for mange frustrasjoner. Hva slags forhandler kan man gå til? 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 DVD-spilleren din må selvfølgelig ha en brennerfunksjon (og det regner jeg jo med at den har siden du spør som du gjør). Denne "overførnigsprosedyren" pleier å være godt forklart i bruksanvisningen. Finn fram den og les. (Vi har spilt over haugevis av VHS-filmer.) Vent vent vent! Sitter du nå her og sier at jeg kan brenne mine gamle vhs'er over på dvd selv om jeg har dvd-brenner på pc'n? Trenger vel en kabel eller noe mellom maskina og vhs-spilleren da? 0 Siter
Gyda Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Vent vent vent! Sitter du nå her og sier at jeg kan brenne mine gamle vhs'er over på dvd selv om jeg har dvd-brenner på pc'n? Trenger vel en kabel eller noe mellom maskina og vhs-spilleren da? Nei, her snakker jeg om en DVD-avspiller i forbindelse med TV-en som har brennefunksjon. (Artig setning - gidder ikke omformulere, men det er selvsagt ikke TV-en som har brennefunksjon. Hehe.) Om du kan gjøre det fra VHS til CD-brenneren på PC-en, har jeg dessverre lite greie på. 0 Siter
Gemini Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Det er sikkert 50 VHS-kassetter, og jeg vet ikke hva jeg skal ha med, må jo nesten bestemme der og da. Dessuten vil jeg ikke at andre skal se igjennom VHS-klippene. Og da må jo jeg sitte med forhandleren og se igjennom videoene, og si "det skal jeg ha med....og det...." Vil gjøre jobben selv, ingen tips, anyone?? Jeg har ikke peil, annet enn at google er et fint dyr ;-) http://www.dinside.no/php/art.php?id=116161 http://www.google.no/search?hl=no&q=VHS+til+DVD&meta= 0 Siter
Goliath Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Er det PC'en din som har DVD brenner, eller DVD spilleren som har en DVD brenner? Og hva har PC'en din av analoge inn/utgangsmuligheter for video og lyd? 0 Siter
flisa Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 gubben kjøpte oss en dvd-spiller/brenner med 80 Giga Harddisk. Jeg syntes det var luksus og helt unødvendig - men du verden så kjekt! Man legger alt inn på harddisken og så redigerer man og brenner dvd'er av alt. Og jeg kan ta opp fra tv'en til harddisken - programmer jeg ikke rekker å se - -og bare sletter de etterpå. Vi har også HAUGEVIS med filmer fra ungene var små etc. Denne maskine kan og¨å lage titler etc. Den ser sånn ut: ...og er visst på tilbud akkurat nå (£$£££€$$@£€) http://www.expert.no/produkter.asp?sku=58330&menu_id=10302&navigate=1&kampanje=0&kamp_id=0 :-) den er verdt penga!!! virkelig! 0 Siter
gnochi Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Skrevet 8. mai 2006 Nei, jeg har både DVD spiller på PC'n og vanlig DVD-spiller, men ingen av de har brennefunksjon. Trodde det gikk an å koble dvd-spilleren ti lPC'n via VHS eller noe sånt jeg.... 0 Siter
Sofline Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Hva slags forhandler kan man gå til? De som selger video/dvd-spillere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.