Gjest Eliklili Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Hvordan vasker dere den klissete ekle grillristen etter grilling? Er jo en meget tidkrevende jobb. Trenger tips til hvordan gjøre denne jobben lettere! 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Jeg bruker en børste med metallbust som er laget for formålet. Da går det raskt og lettvint. 0 Siter
Gyda Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Jeg bruker en børste med metallbust som er laget for formålet. Da går det raskt og lettvint. Samme her! 0 Siter
Gjest tar da ikke lang tid Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Tidkrevende? Skraper den med stålbørsten, og brenner av resten før neste grilling, mens det er flammer. Tar ikke mange minuttene det da. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Tidkrevende? Skraper den med stålbørsten, og brenner av resten før neste grilling, mens det er flammer. Tar ikke mange minuttene det da. Flammer? :-O 0 Siter
Gjest tar da ikke lang tid Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Flammer? :-O Ja, altså når det brenner i grillen kommer det jo naturligvos opp flammer. FØR grillen er klar til å brukes. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Ja, altså når det brenner i grillen kommer det jo naturligvos opp flammer. FØR grillen er klar til å brukes. Hehe, vet da det. Men det kommer ikke opp flammer i vår når vi varmer den opp. Kjekt med gassgrill! 0 Siter
petter smart Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Hehe, vet da det. Men det kommer ikke opp flammer i vår når vi varmer den opp. Kjekt med gassgrill! Gassgrill er ikke grill. Da kan en like godt bruke stekeovnen inne. 0 Siter
Gjest tar da ikke lang tid Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Hehe, vet da det. Men det kommer ikke opp flammer i vår når vi varmer den opp. Kjekt med gassgrill! Gassgrill er ikke grill i mine øyne. Da bruker jeg heller stekepanna! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Gassgrill er ikke grill i mine øyne. Da bruker jeg heller stekepanna! Syns gassgrill er helt topp! Når grillern først har kommet ut er det stort sett grillet mat til middag hele sommeren nettopp fordi det er lettvint og grillen varmes opp på kort tid. 0 Siter
Gjest tar da ikke lang tid Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Syns gassgrill er helt topp! Når grillern først har kommet ut er det stort sett grillet mat til middag hele sommeren nettopp fordi det er lettvint og grillen varmes opp på kort tid. Men maten smaker jo helt forferdelig. Det smaker rett og slett gass av den. Da er det da bedre med el grill da om man skal liksomgrille. Tar ikke så lang tid mes skikkelig grill da, og det er jo det som er kos. Har man det hver eneste dag hadde jeg gått lei. 0 Siter
flisa Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Syns gassgrill er helt topp! Når grillern først har kommet ut er det stort sett grillet mat til middag hele sommeren nettopp fordi det er lettvint og grillen varmes opp på kort tid. Enig! -og visst smaker det grillmat. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Enig! -og visst smaker det grillmat. Mat fra gassgrill må nødvendigvis smake grillmat siden de er tilberedt på en grill. Men grillmat fra en kullgrill (helst kulegrill) smaker mye bedre! Med oppfyringsrør tar det ikke så veldig lang tid å fyre den opp heller. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Mat fra gassgrill må nødvendigvis smake grillmat siden de er tilberedt på en grill. Men grillmat fra en kullgrill (helst kulegrill) smaker mye bedre! Med oppfyringsrør tar det ikke så veldig lang tid å fyre den opp heller. Syns all mat fra vanlig grill smaker tennvæske, nesten uavhengig av hvor lenge kullene har brent før man starter å grille. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Men maten smaker jo helt forferdelig. Det smaker rett og slett gass av den. Da er det da bedre med el grill da om man skal liksomgrille. Tar ikke så lang tid mes skikkelig grill da, og det er jo det som er kos. Har man det hver eneste dag hadde jeg gått lei. Bedre med gassmak enn smak av tennvæske. Og at maten smaker gass er bare tull, gassen brenner opp, den havner ikke på kjøttet/fisken. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Syns all mat fra vanlig grill smaker tennvæske, nesten uavhengig av hvor lenge kullene har brent før man starter å grille. Med opptenningsrør så brukes ikke tennvæske. Da helles grillbrikettene (vi liker det bedre enn kull) opp i et rør som plasseres på grillen. Under røret plasserer vi en opptenningsbrikke som vi setter fyr på. Når brikettene gløder blir de fordelt i bunnen av grillen. Dermed er tennvæske helt overflødig. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Med opptenningsrør så brukes ikke tennvæske. Da helles grillbrikettene (vi liker det bedre enn kull) opp i et rør som plasseres på grillen. Under røret plasserer vi en opptenningsbrikke som vi setter fyr på. Når brikettene gløder blir de fordelt i bunnen av grillen. Dermed er tennvæske helt overflødig. Da forrige gassgrillen vår gikk kruken i fjor vår pussa vi støv av den gamle rådyre kulegrillen og investerte i et opptenningsrør. Hehe, så mye svartsvidd grillmat som i fjor har vi vel knapt hatt her i gården. Trodde selvsagt det var vi som var ute av trening, men så fikk vi jaggu servert svidd mat flere steder, eneste fellestrekk var at alle brukte vanlig grill. Nei, takke meg til gassgrill der det er piece of cake å regulere varmen. 0 Siter
Gemini Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Bedre med gassmak enn smak av tennvæske. Og at maten smaker gass er bare tull, gassen brenner opp, den havner ikke på kjøttet/fisken. Enig med deg jeg. Synes maten smaker godt når den er grillet på gassgrill. Og før vi fikk den, så syntes vi alltid at det tok tid å fyre opp kullgrillen, så for oss er det ikke snakk om å grille på kull eller gass, men å grille eller ikke grille. :-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Da forrige gassgrillen vår gikk kruken i fjor vår pussa vi støv av den gamle rådyre kulegrillen og investerte i et opptenningsrør. Hehe, så mye svartsvidd grillmat som i fjor har vi vel knapt hatt her i gården. Trodde selvsagt det var vi som var ute av trening, men så fikk vi jaggu servert svidd mat flere steder, eneste fellestrekk var at alle brukte vanlig grill. Nei, takke meg til gassgrill der det er piece of cake å regulere varmen. Om dere ikke klarer å betjene en kulegrill, så er det jammen godt at dere har funnet et alternativ. Men jeg tror ikke på deg. Hadde det du har skrevet i denne tråden vært sant, så hadde du ikke først hevdet at mat fra alle kullgriler lukter/smaker tennvæske. Og så i etterkant sier du at du likevel har erfaring med opptenningsrør. Sorry Mack! Du må da gjerne foretrekke gassgrill, men trenger ikke å rakke ned på kulegriller av den grunn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.